نوشته شده توسط : علیرضا

 

تعریف کلی بیت کوین

 بیت‌کوین (BitCoin) اولین پول دیجیتال و غیرمتمرکز جهان است. این سیستم پولی، در سال ۲۰۰۹ توسط شخص اسرارآمیزی با نام مستعار ساتوشی ناکاماتو (Satoshi Nakamato) خلق شد، که هویت واقعی‌اش هنوز هم ناشناخته مانده است .

ورود به صفحه تبدیل نرخ ارز ها

۵ نکته دربارهٔ نوسانات بیت کوین

۱. بیت کوین کمترین نوسان پذیری را دارد

نوسان هفتگی بیت کوین در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶ در همین بازه ۶۰ درصد بیشتر بوده است، این در حالی است که سایر ارزهای دیجیتال چنین نوسانی را نداشته‌اند. بیت کوین به طور حتم دارای بیشترین نقدینگی در بین ارزهای دیجیتال است، میزان سفارش‌های آن و پیشنهادات خرید و فروش این ارز دیجیتال به طور چشمگیری بالا است.

از این رو، کالا‌هایی که همه روزه مبادله می‌شوند نوسان پذیری کمتری دارند و اغلب یک نمودار ثابت را طی می‌کنند. اگرچه بیت کوین این قانون را زیر پا گذاشته و نسبت به سایر پول‌های رایج از نوسان پذیری بالایی برخوردار است.

وقتی بیت کوین را در مقابل پول‌های رایج می‌گذاریم، متوجه می‌شویم که بیت کوین در مقابل واحد پول چین "یوان" بیشترین نوسان را داشته است. این امر احتمالا به خاطر عدم دریافت کارمزد مبادلات در صرافی‌های چینی است که حجم مبادلات را افزایش می‌دهد.

۲. همزمانی نوسانات با حجم بالای تبادل و افت قیمت

هنگامی که به بازارها شوک وارد می‌شود،‌ قیمت‌ها با افت چشم‌گیری مواجه می‌شوند زیرا عرضه برای فروش بالا می‌رود و تاجران به لطف خریدهای کلان بار خود را می‌بندند و باعث این افت قیمت می‌شوند. از این رو دانستن رابطهٔ بین این سه عامل و سیر حرکتی آن‌ها مهم است.

اگر ما نوسانات را با حجم مبادلات تجاری تقسیم کنیم، به طور متوسط به این نتیجه می‌رسیم که ۱۰۰۰ دلار مبادلهٔ اضافی بیت کوین منجر به افزایش ۰.۲۵ درصدی نوسان می‌شود. از لحاظ قیمت، حرکت می‌تواند رو به بالا یا رو به پایین باشد، اما در هر حال در تمام موارد این حرکت صورت می‌گیرد.

۳. قیمت بیت کوین به همراه قیمت سایر ارزهای دیجیتال تغییر می‌کند

قیمت بیت کوین در طول یک سال گذشته به همراه دش و مونرو تغییرات محسوسی داشته است. تجربه نشان داده است که فعالیت‌های تجاری بیت کوین حجم سایر کوین‌ها را نیز افزایش می‌دهد و شاید بتوان گفت که شوک‌های بازار ممکن است بر قیمت سایر ارزها تاثیر بگذارد.

۴. قابل مبادله بودن نوسان بیت کوین

قبل از شروع بهتر است مفهوم اختیار معامله (Option) را بدانید. اختیار معامله قراردادی است قانونی بین یک خریدار و یک فروشنده به نحوی که خریدار Option، حق خرید یا فروش یک دارایی مشخص را در یک قیمت توافقی و تا زمان معین،‌ از فروشنده خریداری کرده و مبلغی برای در اختیار داشتن این حق تا آن زمان می‌پردازد.

به عبارت دیگر قراردادی است که به خریداران حق خرید یا فروش دارایی پایه یا ابزار مالی با یک قیمت اعمال معین و در یک تاریخ خاص را می‌دهد ولی خریدار در اجرای آن تعهد ندارد.

نوسان یک ابزار مشتقه در مالیه است که می‌تواند از طریق برخی اختیارات معامله انجام گیرد. اختیارات معامله نیز همانطور که گفتیم ابزاری هستند که در شرایطی خاص و از پیش تعیین شده پدیدار می‌شوند (به طور مثال، توافق می‌شود که معامله هنگامی که قیمت یک محصول به بالاترین میزان خود برسد، صورت گیرد).اختیار معامله اغلب برای احتکار یک محصول استفاده می‌شود (پیش بینی می‌کنید که قیمت بیت کوین مثلا به ۹۵۰ دلار خواهد رسید و قبل از اینکه این اتفاق بیفتد تمام بیت کوین‌های خود را به فروش می‌رسانید) یا برای جلوگیری از زیان استفاده می‌شود (شما حقوق کارمندان خود را به بیت کوین پرداخت می‌کنید، اما درآمد خود شما از دلار است، بنابراین قصد دارید محدوده نرخ تبدیل را تعیین کنید).

در حال حاضر تنها چند مکان وجود دارد که می‌توان از طریق اختیار معامله، به تجارت پرداخت. اگر از این طریق به معامله بپردازید، ممکن است چیزی به نام نوسان ضمنی را درک کرده باشید.

در ریاضیات مالی، تلاطم (یا نوسانات) ضمنی (IV) در واقع انتظار بازار از تلاطم در آینده است که به آن تلاطم تخمینی (estimated volatility) نیز می‌گویند. تلاطم ضمنی برای هر ابزار مالی وجود دارد ولی اغلب در قیمت‌گذاری اختیار معامله استفاده می‌شود.

به‌طورکلی، نوسانات ضمنی زمانی افزایش می‌یابد که بازار نزولی باشد یعنی زمانی که سرمایه‌گذاران بر این باورند که قیمت دارایی در طول زمان کاهش خواهد یافت و زمانی که بازار در حال افزایش است، تلاطم ضمنی کاهش می‌یابد یعنی زمانی که سرمایه‌گذاران بر این باورند که قیمت در طول زمان افزایش خواهد یافت. این رفتار بر اساس این واقعیت است که بازارهای نزولی دارای ریسک بیشتر از بازارهای صعودی هستند، یعنی تلاطم با ریسک رابطه مستقیم دارد.

اختیارات معاملهٔ بیت کوین به دلار در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۱۷ که در صرافی Deribit به پایان رسید، نشان دهندهٔ نوسان میانگین ۸۵ درصد در طرف عرضه و ۱۳۰ درصد در طرف تقاضا است.

۵. پتانسیل بیت کوین برای تطبیق پذیری با نوسانات پول‌های رایج

عملکرد بیت کوین در سال ۲۰۱۶ در مقایسه با پول‌های فیات قابل قبول بوده است. به طور میانگین،  بازده روزانهٔ آن مثبت و نوسانات همچنان بالا بوده است، اما کاهشی تقریبا ۸ درصدی در مقابل پوند انگلیس به نظر خیلی بهتر از افت ۱۵ درصدی بیت کوین است.



:: برچسب‌ها: بیت کوین , تبدیل بیت کوین به دلار ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

 

قیمت بیت کوین سد 10،000 دلاری را شکست و برای اولین بار در 3 ماه به 10،380 دلار رسید. در آخرین ساعت قیمت بیت کوین (BTC) پس از گذراندن حجم معاملات ماه گذشته در یک الگوی مثلث متقارن ، ناگهان به 10،380 دلار افزایش یافت.

این افزایش قیمت به سمت مقاومت مهم 10K دلار در حالی رخ داد که رئیس جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ پلیس محلی و گارد ملی را برای پراکنده کردن توده های معترضین به حالت آماده باش درآورد.

بعد از یک تصحیح قیمتی در حدود 25 روز قبل در عدد 10.100 دلار، روند صعودی بازار توسط خریداران دوباره به حد مقاومت 10K دلار بازگشت.

با توجه به اطلاعات وب سایت  CoinMarketCap قیمت لحظه ای بیت کوین به عنوان اولین رمز ارز معاملاتی جهان،بالاترین حد قیمتی خود را بعد از سال 2018 که به 19800 دلار رسیده بود تجربه کرد.

به دنبال روند صعودی بیت کوین باقی رمز ارزهای بازار نیز به تبعیت از او در حال رشد قیمت بین 3 تا 5 درصد هستند. اتر ETH قدرتمندترین آلت کوین در سطح قیمتی 250 دلار، رشد 6.64 درصدی داشته، آلت کوین استلار XLM افزایش 6.81 درصدی و رمز ارز NEO نیز با 11.75 درصد در حال افزایش قیمت هستند.

در این لحظه کل حجم بازار ارزهای دیجیتال به مرز 284.2 بیلیون دلار رسیده و سهم بیت کوین از این بازار 65.9 درصد می باشد.

رشد ۲۷ درصدی بیت کوین در نیمه اول ۲۰۲۰؛ بهتر از طلا و نقره

بیت کوین با رشد ۲۷ درصدی در نیمه ابتدایی سال ۲۰۲۰، بازدهی میان‌مدت بیشتری نسبت به فلزات گرانبهایی مانند طلا، نقره و پلاتین داشته است.

به گزارش کوین دسک، طلا با اینکه در همین مدت ۱۶ درصد رشد کرده است و در اواخر ماه ژوئن (اوایل تیر) به بالاترین قیمت خود در ۸ سال اخیر رسید، اما نسبت به بیت کوین ۱۱ درصد کمتر رشد کرده است.

عملکرد خوب بیت کوین برای برخی از تحلیل‌گران غافلگیرکننده نبوده است؛ به ویژه به این خاطر که همبستگی ارزهای دیجیتال بزرگ با بازار سهام در این مدت افزایش یافته است. رایان واتکینز (Ryan Watkins)، تحلیل‌گر بیت کوین از مساری (Messari) در این مورد می‌گوید:

با در نظر گرفتن این نکته که سهم‌های بازار سهام در حال حاضر در نزدیکی بالاترین قیمت‌های ماه فوریه (بهمن ماه؛ قبل از همه‌گیری ویروس کرونا در جهان) و حتی در برخی از موارد بالاتر از این قیمت‌ها هستند، رسیدن بیت کوین به قیمت‌های ماه فوریه نیز دور از انتظار نخواهد بود.

واتکینز در پاسخ به این سؤال که چرا بازده بیت کوین را با طلا یا سایر فلزات گرانبها مقایسه می‌کند، گفت:

چون آرمانی‌ترین دارایی برای بیت کوین، طلا است. طلا هم مانند بیت کوین یک دارایی کمیاب است که قیمت آن تقریبا به‌طور کامل از ارزش پولی آن ناشی می‌شود.

با این حال، سرمایه‌گذاران بیت کوین برخلاف طلا به‌طور تاریخی نوسانات بیشتری را تجربه کرده‌اند. نقره و پلاتین نیز در نیمه اول سال میلادی جاری پرنوسان‌تر از بیت کوین بوده‌اند. دیوید لیفچیز (David Lifchitz)، یکی از مدیران شرکت فرانسوی اکسوآلفا (ExoAlpha) که در حوزه ترید ارزهای دیجیتال فعال است، در این باره گفت:

با توجه به بازده بیت کوین و طلا در شش ماه اخیر، این دو بیشتر از آنکه سرمایه‌گذاری‌های متضاد باشند، مکمل هم هستند. سرمایه‌گذاری همزمان در طلای فیزیکی و دیجیتال نسبت به سرمایه‌گذاری روی یکی از این دارایی‌ها، می‌تواند سود بهتر و ریسک کمتری داشته باشد.

سرمایه‌گذاران معمولا پرتفوی خود را براساس میزان ریسک موردنیاز برای به دست آوردن میزان مشخصی از سود تنظیم می‌کنند. به دست آوردن سودِ بیشتر معمولاً مستلزم ریسک و نوسان بالاتری است. یک سبد سرمایه‌گذاری که تعداد زیادی دارایی در آن وجود دارد، بسته به‌میزان همبستگی دارایی‌ها،‌ می‌تواند سود بیشتر با ریسک کمتری نسبت به سبدی که فقط یک دارایی دارد، به ارمغان بیاورد.

لیفچیز معتقد است سرمایه‌گذاری همزمان در بیت کوین و طلا که نوسان کمتری دارد، می‌توانست در نیمه ابتدایی سال ۲۰۲۰ ریسک سبد سرمایه‌گذاران را کاهش دهد، بدون اینکه تأثیر چشمگیری در میزان سود آنها داشته باشد. برای مثال، سرمایه‌گذاری برابر در بیت کوین و طلا، سود کمتری نسبت به سرمایه‌گذاری کامل در بیت کوین داشته است؛ اما در طول سقوط تاریخی ماه مارس (اسفند)، نوسان کمتری را تجربه کرده است.

لیفچیز معتقد است سودهای کم‌ریسکی که در شش ماه گذشته از بیت کوین و طلا به دست آمده است، ممکن است در ماه‌های پیش‌رو به همین شکل ادامه نداشته باشد. با کاهش نوسانات بیت کوین در هفته‌های اخیر، کل بازار ارزهای دیجیتال به‌طرز ترسناکی به پایداری رسیده است.

در گزارشی که اخیراً از سوی بلومبرگ منتشر شده، عنوان شده است که نوسانات بیت کوین نسبت به طلا در ۲۶۰ روز گذشته، به کمترین میزان خود از زمان اوج قیمتی سال ۲۰۱۷ رسیده است. مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، استراتژیست ارشد کالا در بلومبرگ که این گزارش را نوشته است، می‌گوید:

با حرکت بیت کوین از یک دارایی پرریسک به‌سمت همتای رمزنگاری‌شده‌ طلا، این نوسانات باید بیش‌از‌پیش کاهش یابند.

با این حال، ثبات قیمت بیت کوین می‌تواند موقتی باشد. مک‌گلون وضعیت فعلی بیت کوین را به یک «گاو در حال استراحت» تشبیه می‌کند که برای یک رشد بزرگ آماده است. او معتقد است که فشرده شدن قیمت در یک محدوده کم‌دامنه، باعث افزایش قیمت خواهد شد.



:: برچسب‌ها: بیت کوین , قیمت لحظه ای بیت کوین , قیمت بیت کوین به دلار , قیمت بیت کوین به تومان ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

 

مدیرعامل صرافی بایننس در تازه‌ترین مصاحبه خود به تشریح پیش‌بینی خود از قیمت بیت کوین پرداخته است. به‌عقیده او، احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۰۰,۰۰۰ دلار یا ۱ میلیون دلار هم امکان پذیر است.

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس معتقد است که قیمت بیت کوین به ده‌ها برابر قیمت فعلی‌اش خواهد رسید. این در حالی است که تاریخ دقیقی از سوی ژائو مطرح نشده است. به‌گفته او تعیین زمان دقیق برای این پیش‌بینی دشوار است.

دیدگاه چانگ پنگ ژائو در ارتباط با قیمت بیت کوین همواره مثبت بوده است. از سوی دیگر، او علاقه چندانی به بیان دیدگاه‌های کوتاه‌مدت خود در ارتباط با قیمت بیت کوین ندارد، چرا که نوسانات این بازار زیاد است و این احتمال وجود دارد که برخی، برداشت‌هایی نادرست از صحبت‌هایش داشته باشند.

او در اظهار نظر تازه خود گفته است که مسیر قیمت بیت کوین به سمت بالاست. او در ادامه تأکید کرد که صحبت‌هایش را نباید به‌عنوان راهنمایی مالی و ملاکی برای تصمیم گیری قلمداد کرد و تنها نظر شخصی او هستند. با این حال او گفت که به عملکرد بیت کوین در طولانی‌مدت اطمینان دارد.

با فرض اینکه قیمت بیت کوین در حال حاضر ۱۰,۰۰۰ دلار باشد، پیش‌بینی تازه ژائو نشان می‌دهد که باید خود را برای جهشی ۱۰۰ تا ۱,۰۰۰ برابری قیمت در سال‌های آینده و بلندمدت آماده کنیم. ژائو چند سال آینده را به‌عنوان تاریخ تحقق گفته‌هایش عنوان کرد. او در این رابطه گفت:

اگر بیت کوین امروز ۱۰۰۰۰ دلار باشد، طی چند سال آینده به ۱۰۰,۰۰۰ دلار، ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار و بیشتر می‌رسد. فکر می‌کنم که این احتمال وجود دارد، اما از اینکه چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد مطمئن نیستم.

او در ادامه به نکاتی اشاره کرد که به ‌عقیده او ممکن است در روند صعودی بیت کوین تاثیرگذار باشند و قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال را بالا ببرند.

او از تسهیلات کمی فدرال رزرو آمریکا و کشورهای دیگر از جمله دلایلی یاد کرد که باعث تسریع روند افزایشی قیمت بیت کوین می‌شوند. به‌گفته وی تا پایان سال، درست به‌مانند برنج، غذا و سایر اقلام ضروری، بیت کوین نیز با افزایش قیمت روبه‌رو خواهد شد.

چند ماه تا پایان سال ۲۰۲۰ باقی مانده است و به نوعی می‌توان اهدافی کوتاه‌مدت برای معاملات در نظر داشت. از همین رو، فکر می‌کنم که این عوامل تاثیر خود را خواهند گذاشت و این تاثیرات را در حوزه ارزهای دیجیتال خواهیم دید.

آیا قیمت بیت کوین به روند صعودی برگشته است؟

قیمت بیت کوین با سطح 8,000 دلار در دو هفته گذشته برخوردهای زیادی داشت و این قیمت کلیدی پس از شکسته شدن حمایت 9,400 دلار، نقش مهمی را در تصمیم‌گیری معامله‌گران ایفا کرد. پس از کاهش 1,700 دلاری قیمت بیت کوین در تاریخ 24 سپتامبر، حالا به نظر می‌رسد که با وجود رشد‌های اخیر بازار، بیت کوین و آلت کوین‌ها از روند نزولی‌شان پا پس کشیده‌ باشند.

به نقل از کوین‌تلگراف، تحلیلگر معروف توییتر با نام کاربری Big Cheds عقیده دیگری دارد. به گفته او در توییتر، فضای ارزهای دیجیتال در آینده نزدیک همچنان نزولی خواهد بود اما دورنمای بلندمدت بازار همچنان صعودی است.

بازگشت روند ممکن است!

این کاربر که تحلیل‌هایی را برای شبکه CNBC ارائه می‌دهد، با یادآوری کندل هفتگی بیت کوین که در تاریخ 6 اکتبر (14 مهر) بسته شد، به الگوی شکل گرفته انبرک در دره (tweezer bottom) اشاره کرد. این الگو زمانی شکل می‌گیرد که دو کندل پشت سر هم که سایه بالا یا پایین دارند، شبیه یکدیگر بوده و شکل انبرک یا قیچی را به خود بگیرند.

این الگو می‌تواند نشان دهنده احتمال وقوع بازگشت روند در نمودار قیمتی هم باشد. اعتبار الگوهای نمودار شمعی و قدرت آن‌ها معمولا به تایم‌فریم نموداری که در آن تشکیل شده‌اند بستگی دارد، به طوریکه هر چه تایم‌فریم نمودار بالاتر برود اعتبار الگو هم بیشتر می‌شود. از این جهت الگوی انبرک در دره در تایم‌فریم هفتگی اعتبار و قدرت بالایی خواهد داشت.

این تحلیلگر با اشاره به شکل‌گیری این الگو در نزدیکی نوار پایینی شاخص بولینگر باندز که نشان‌دهنده قرار داشتن قیمت در سطح نسبتا پایینی است، افزود که بیت کوین در شرایط اشباع فروش به سر می‌برد. او همچنین گفت که کندل هفتگی اخیر بیت کوین با قدرت کافی بسته نشده است.

بیگ چدز در این باره گفت:

حمایتی که در این محدوده وجود دارد، از حرکات قیمتی در جولای 2018 و همینطور می 2019 شکل گرفته است. پس احتمال اینکه جهشی در کوتاه مدت رخ دهد، پایین است. علاوه بر این یک واگرایی صعودی مخفی در اندیکاتور OBV با قیمت شکل گرفته است که تداوم روند صعودی را در بلندمدت نشان می‌دهد.

وضعیت بازار در حال حاضر: هم صعودی، هم نزولی!

تحلیلگر CNBC عقیده دارد که بازار در بلندمدت عملکرد مثبتی خواهد داشت. بیگ چدز در این باره گفت:

به طور کلی بازار ارزهای دیجیتال همراه با پیشرفت فناوری به رشد خود ادامه خواهد داد و ما شاهد این هستیم که صرافی‌ها خود را با بازار پرنوسان سرمایه‌گذاران خرد و نهادی وفق می‌دهند. دیدگاه من در بلندمدت به شدت خوشبینانه است.

نظر چدز در میان‌‌مدت و همچنین سال آینده نیز بیشتر یک دیدگاه خنثی همراه با شیب صعودی ملایم است. هر چند در حال حاضر او عقیده دارد که عملکرد بازار در ماه‌های آتی همچنان روند نزولی را دنبال خواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

 

قیمت دقیق بیت‌کوین به ریال و دلار

قیمت بیت‌کوین در حال حاضر چقدر است؟

قیمت بیت کوین در بازار ایران به ریال و دلار با چه مبلغی معامله می‌شود؟

به دلیل اینکه بیت کوین یک ارز با نوسان بالاست، معمولا برای تعیین قیمت بیت‌کوین، متوسط قیمت در چندین صرافی محاسبه می‌شود.

سایت‌های زیادی هستند که قیمت بیت‌کوین را به ریال و دلار می‌توانید در آنجا مشاهده کنید. اما موضوع مهم، قیمت واقعی بیت‌کوین در بازار است که باید کاملا از آن اطلاع داشته باشید وگرنه نمایش قیمت‌هایی که صرفا با محاسبه معادل دلاری بیت‌کوین بدست می‌آید چندان دقیق نیست.

احتمال رشد شدید قیمت بیت کوین در یک ماه آینده طبق یک مدل جدید پیش‌بینی

ویلی وو (Willy Woo)، یکی از تحلیل‌گران درون زنجیره‌ای مشهور، با ارائه مدل جدیدی برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین اعلام کرد که جهش صعودی تازه این ارز دیجیتال طی یک ماه آینده رخ خواهد داد.

به گزارش کوین تلگراف، ویلی وو اخیرا مدل قیمتی تازه‌ای را برای بیت کوین منتشر کرده است. این مدل با تکیه بر داده‌های تاریخی، آغاز جهش‌های صعودی بیت کوین را پیش‌بینی می‌کند. طبق داده‌های این مدل، در ۳۰ روز آینده یک جهش صعودی برای بیت کوین رخ خواهد داد.

در ماه فوریه (بهمن)، قبل از شیوع ویروس کرونا و فلج‌شدن بازارهای سهام در آمریکا، قیمت بیت کوین در حال نزدیک شدن به رقم ۱۰,۰۰۰ دلاری بود. در آن زمان تحلیل‌گران معتقد بودند که قیمت بیت کوین کاهش می‌یابد. همزمان با انتشار این تحلیل‌ها، قیمت بیت کوین نیز نتوانست مقاومت ۱۰,۵۰۰ دلاری خود را حفظ کند و سقوط کرد. این محدوده، یکی از اصلی‌ترین محدوده‌های مقاومت برای بیت کوین است.

در کمال تعجب، قیمت بیت کوین تا محدوده‌ای پایین‌تر از ۶,۰۰۰ دلار سقوط کرد و حتی در صرافی بیت مکس (BitMEX) شاهد ثبت رقمی ۳,۶۰۰ دلاری بودیم. پس از این سقوط تاریخی، بیش از ۱ میلیارد دلار از قراردادهای آتی لیکویید شد.

بر اساس گفته‌های وو، پیش از شیوع ویروس کرونا، بیت کوین خود را برای روندی صعودی آغاز می‌کرد. اما کرونا مانع از آن شد. مدل جدید وو نشان می‌دهد که در حال حاضر نیز بیت کوین خود را برای یک جهش صعودی جدید آماده می‌کند. مدل پیش‌بینی وو، پیش‌تر نیز توانسته بود چهار روند صعودی قبلی را با موفقیت پیش‌بینی کند. ویلی وو در توییتی می‌نویسد:

این مدل جدیدی است که بر روی آن کار می‌کنم و جهش‌های نمایی صعودی را پیش‌بینی می‌کند. ۱) بیت کوین خود را برای یک جهش صعودی آماده می‌کرد که کووید ۱۹ آن را کشت. ۲) این مدل نشان می‌دهد که به یک جهش صعودی دیگر نزدیک هستیم. شاید تنها یک ماه مانده باشد.

به‌گفته وو اگر فاز تثبیت قیمت بیت کوین مدت زمان بیشتری طول بکشد، جهش نیز قوی‌تر خواهد بود. باید به یاد داشت که بیت کوین طی یک ماه گذشته در فاز تثبیت قیمت قرار داشته است. در این مدت، پادشاه ارزهای دیجیتال به خوبی از ناحیه ۹,۰۰۰ دفاع کرده است.

وو در بخش دیگری از اظهارنظرش افزود:

هر چه تثبیت قیمت بیشتر باشد، قله قیمت نیز بالاتر خواهد بود. هر چه نوسانات در نوارهای کناری کانال [فعلی] بیشتر باشد، نشانه بهتری است.

معمولا وقتی که قیمت برای مدت زیادی در ناحیه‌ای کلیدی نظیر محدوده زیر ۱۰,۵۰۰ در حال تثبیت باشد، آن را نشانه‌ای مثبت در نظر می‌گیرند؛ این مسئله نشان می‌دهد که خریداران به‌دنبال شکستن مقاومت کلیدی هستند و فشار فروش کافی نیز برای مقابله با آنها وجود ندارد.

از ماه مارس (فروردین)، بیت کوین توانسته است قیمت خود را از زیر ۴,۰۰۰ به محدوده فعلی برساند و این در حالی بوده است که در طول این روند صعودی، شاهد اصلاح قیمت گسترده‌ای نبودیم. در طول مسیر رسیدن قیمت بیت کوین به ۹,۰۰۰ دلار فعلی، خریداران به خوبی توانستند تا حمایت‌های ۵,۸۰۰، ۶,۵۰۰، ۸,۱۰۰ و ۸,۶۰۰ را حفظ کنند.

نانیا بیزنیز (Nunya Bizniz)، معامله‌گر ارزهای دیجیتال، در اظهارنظر تازه خود اعلام کرد که علیرغم سقوط قیمت اخیر، ساختار بازار بیت کوین همچنان دست نخورده است. او در ادامه گفت:

روند صعودی اخیرا به‌شکل معاملات در حاشیه کانال قیمتی عمل می‌کند و گاهی شاهد سقوط قیمت بودیم. این در حالی است که ساختار بازار همچنان دست نخورده است. رشته‌ [نوسانات] صعودی و نزولی همچنان ادامه دارد. آیا این الگو همچنان ادامه پیدا می‌کند؟

نکته حائز اهمیت اینجاست که علیرغم اصلاح قیمت فعلی، قیمت بیت کوین همچنان در روند صعودی و فاز تثبیت قرار دارد، اما در حاشیه کانال قیمتی معامله می‌شود. نشکستن سطوح حمایتی کلیدی و همزمانی آن با عوامل کلان صعودی، باعث شده است تا احتمال یک روند صعودی قدرتمند در میان‌مدت و بلند‌مدت قوت بگیرد.



:: برچسب‌ها: بیت کوین , قیمت بیت کوین به تومان , قیمت بیت کوین به دلار , قیمت بیت کوین به دلار و تومان , قیمت بیت کوین به تومان ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

هر آنچه در مورد بیت کوین باید بدانید!

اگر بخواهیم خیلی خلاصه و مختصر بگوییم، می‌توانیم بیت کوین را به عنوان نوعی پول در شکل دیجیتال تعریف کنیم. این تعریف خیلی ساده است و بسیاری از جنبه‌های آن را نادیده می‌گیرد، اما برای شروع کار کافی به نظر میرسد.

مزایای بیت کوین چیست؟

آزادی پرداخت وجه- هر موقع از شبانه روز و در هر کجای جهان که باشید، ارسال و دریافت فوری هر مبلغ از بیت کوین امکانپذیر است. هیچ روزی تعطیل نیست. هیچ حد و مرزی در کار نیست. هیچ محدودیتی اعمال نخواهد شد. بیت کوین به کاربرانش اجازه می دهد بر پول خود کنترل کامل داشته باشند.

کارمزد های بسیار اندک - در حال حاضر پردازش پرداخت وجه با بیت کوین، بصورت بدون کارمزد و یا با کارمزدی بسیار اندک، انجام می گیرد. کاربران می توانند برای پردازش سریعتر تراکنش خود، کارمزد پرداخت نمایند که در نتیجه تاییدیه تراکنش را سریعتر از شبکه دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، پردازشگرهای تجاری هم هستند که سوداگران را در پردازش تراکنش ها، تبدیل بیت کوینها به یک ارز بدون پشتوانه و واریز مبالغ بطور مستقیم و روزانه به حساب بانکی آنها، یاری دهند. چون این تراکنشها بر مبنای بیت کوین است، کارمزدهایی به مراتب کمتر از کارمزدهای شبکه کارت اعتباری یا پی پال، از آنها خواسته خواهد شد.

ریسک کمتر برای سوداگران- تراکنشهای بیت کوین امن و برگشت ناپذیر بوده و حاوی اطلاعات شخصی و یا حساس مشتریان نیست. به همین دلیل از سوداگران در برابر ضررهای ناشی از کلاهبرداری یا پرداختهای برگشتی جعلی محافظت می کند و نیازی هم به پیروی از PCI نیست. سوداگران می توانند بسادگی به بازارهای جدیدی قدم بگذارند که هیچ کارت اعتباری در آن در دسترس نباشد و یا نرخ کلاهبرداری به شکل غیرقابل قبولی بالا باشد. دستاوردهای خالص آن عبارتست از: کارمزد کمتر، بازارهای بزرگتر و هزینه های مدیریت کمتر.

امنیت و کنترل - کاربران بیت کوین بر تراکنشهای خود کنترل کامل دارند. غیرممکن است که بتوان معامله کنندگان را مجبور کرد؛ مانند آنچه در روشهای دیگر پرداخت گاهی پیش می آید، مبالغی ناخواسته و یا از پیش اعلام نشده را بپردازند. پرداختهای بیت کوینی بدون اینکه اطلاعات شخصی کسی به تراکنش پیوست شده باشد، انجام می گیرد. به این ترتیب محفاظت شدیدی در برابر سرقت هویت ایجاد شده است. کاربران بیت کوینی همچنین می توانند با تهیه بک آپ یا نسخه پشتیبان و رمزگذاری، از پولشان محافظت نمایند.

شفافیت و بی طرف بودن -آزادی پرداخت وجه- هر موقع از شبانه روز و در هر کجای جهان که باشید، ارسال و دریافت فوری هر مبلغ از بیت کوین امکانپذیر است. هیچ روزی تعطیل نیست. هیچ حد و مرزی در کار نیست. هیچ محدودیتی اعمال نخواهد شد. بیت کوین به کاربرانش اجازه می دهد بر پول خود کنترل کامل داشته باشند.

کارمزد های بسیار اندک - در حال حاضر پردازش پرداخت وجه با بیت کوین، بصورت بدون کارمزد و یا با کارمزدی بسیار اندک، انجام می گیرد. کاربران می توانند برای پردازش سریعتر تراکنش خود، کارمزد پرداخت نمایند که در نتیجه تاییدیه تراکنش را سریعتر از شبکه دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، پردازشگرهای تجاری هم هستند که سوداگران را در پردازش تراکنش ها، تبدیل بیت کوینها به یک ارز بدون پشتوانه و واریز مبالغ بطور مستقیم و روزانه به حساب بانکی آنها، یاری دهند. چون این تراکنشها بر مبنای بیت کوین است، کارمزدهایی به مراتب کمتر از کارمزدهای شبکه کارت اعتباری یا پی پال، از آنها خواسته خواهد شد.

ریسک کمتر برای سوداگران- تراکنشهای بیت کوین امن و برگشت ناپذیر بوده و حاوی اطلاعات شخصی و یا حساس مشتریان نیست. به همین دلیل از سوداگران در برابر ضررهای ناشی از کلاهبرداری یا پرداختهای برگشتی جعلی محافظت می کند و نیازی هم به پیروی از PCI نیست. سوداگران می توانند بسادگی به بازارهای جدیدی قدم بگذارند که هیچ کارت اعتباری در آن در دسترس نباشد و یا نرخ کلاهبرداری به شکل غیرقابل قبولی بالا باشد. دستاوردهای خالص آن عبارتست از: کارمزد کمتر، بازارهای بزرگتر و هزینه های مدیریت کمتر.

امنیت و کنترل - کاربران بیت کوین بر تراکنشهای خود کنترل کامل دارند. غیرممکن است که بتوان معامله کنندگان را مجبور کرد؛ مانند آنچه در روشهای دیگر پرداخت گاهی پیش می آید، مبالغی ناخواسته و یا از پیش اعلام نشده را بپردازند. پرداختهای بیت کوینی بدون اینکه اطلاعات شخصی کسی به تراکنش پیوست شده باشد، انجام می گیرد. به این ترتیب محفاظت شدیدی در برابر سرقت هویت ایجاد شده است. کاربران بیت کوینی همچنین می توانند با تهیه بک آپ یا نسخه پشتیبان و رمزگذاری، از پولشان محافظت نمایند.

شفافیت و بی طرف بودن - تمامی اطلاعات در مورد تامین پول بیت کوین بسادگی روی زنجیره بلاک در دسترس همه هست و می توان آنرا بلافاصله درستی آزمایی کرده و از آنها استفاده نمود. هیچ شخص یا سازمانی نمی تواند پروتکل بیت کوین را کنترل و یا دستکاری نماید چون این پروتکل با رمزنگاری، ایمن شده و هسته بیت کوین را از نظر شفافیت، بیطرفی کامل و قابل پیش بینی بودن قابل اعتماد کامل ساخته است.

معایب بیت کوین چیست؟

میزان پذیرش - بسیاری از مردم هنوز در مورد بیت کوین آگاهی ندارند. همه روزه، کسب و کارهای بیشتری بیت کوینها را می پذیرند چرا که مزایای آنرا می خواهند، اما این فهرست هنوز کوچک است و نیاز به رشد دارد تا بتوان از فایده های این شبکه بهره جست.

ناپایداری - ارزش کلی بیت کوینهای در گردش و تعداد کسب و کارهایی که از بیت کوین استفاده می کنند، در مقایسه با آنچه که باید باشد، هنوز کم است. بنابراین، رویدادها، معاملات و یا فعالیتهای تجاری نسبتاً کمی هستند که می توانند بر بهای بیت کوین اثری چشمگیر داشته باشند.. به لحاظ نظری این ناپایداری، در صورت رشد بازارها و تکنولوژی بیت کوین، کاهش خواهد یافت. پیش از این، جهان هرگز چنین ارز نوپدیدی را به خود ندیده بود، بنابراین تصور اینکه بیت کوین چگونه این راه را به پایان خواهد برد، واقعاً دشوار (و هیجان برانگیز) است.

در حال توسعه بودن - نرم افزار بیت کوین هنوز نسخه بتاست و ویژگی های ناقص بسیاری دارد که بطور فعال در دست توسعه است. ابزارها، ویژگی ها و سرویس های جدید در حال توسعه یافتن هستند تا بیت کوین را امن تر و برای توده مردم دسترس پذیرتر بسازند. بیشتر کسب و کارهای بیت کوینی نوپا بوده و هنوز تحت پوشش بیمه نیستند. بطور کلی، فرایند بلوغ بیت کوین هنوز در جریان است.

برتری های بیت کوین چیست؟

برای مبادله و یا پس‌انداز رمزارز بیتکوین ، نیاز به هیچ بانکی ندارید. شما براحتی می‌توانید با بیت کوین خرید کرده و یا آن را به امید افزایش قیمت در آینده ذخیره کنید.

اگرچه بیت‌کوین در ابتدا با هدف استفاده روزمره عموم در معاملات پدید آمد، اما افزایش شگفت‌انگیز قیمت آن باعث شده است که این رمزارز بیشتر به‌عنوان یک دارایی امن، همچون طلا به‌کار گرفته شود و اکثریت مردم آن را به چشم یک پس‌انداز بلندمدت خریداری و نگهداری نمایند.

رمزارز بیتکوین نیز همانند یک سکه طلا به‌خاطر خودش و کمیاب بودنش ارزشمند است. بااین وجود، بیت‌کوین برتری‌های دیگری نیز نسبت به طلا دارد. تقسیم پذیری بیت کوین، نقدشوندگی سریع و عدم نیاز به حفاظت‌های فیزیکی و قابلیت انتقال دارایی در کوتاه ترین زمان ممکن را میتوان به‌عنوان برخی از این برتری‌ها قلمداد کرد.در مورد تامین پول بیت کوین بسادگی روی زنجیره بلاک در دسترس همه هست و می توان آنرا بلافاصله درستی آزمایی کرده و از آنها استفاده نمود. هیچ شخص یا سازمانی نمی تواند پروتکل بیت کوین را کنترل و یا دستکاری نماید چون این پروتکل با رمزنگاری، ایمن شده و هسته بیت کوین را از نظر شفافیت، بیطرفی کامل و قابل پیش بینی بودن قابل اعتماد کامل ساخته است.



:: برچسب‌ها: بیت کوین ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

 

بیت کوین نوعی ارز مجازی است که با رسیدن قیمتش به ۱۳ هزار دلار در اوایل سال ۲۰۱۸، به شهرت و شکوفایی زیادی رسید. بیت کوین، ترکیبی بود از خلاقیت، پشت سر گذاشتن موانع قانونی و کنار زدن واسطه‌ها در امور مالی و بانکی مختلف که تراکنش‌های مالی را در سطحی بین‌المللی مقدور می‌ساخت. به همین خاطر در مدت کوتاه ظهورش توانست توجه زیادی را به سمت خود جلب کند. بعد از bitcoin، رمزارزها بسیاری پا به دنیا گذاشتند که ویژگی‌هایی مشابه بیت کوین داشتند و دارند.

کریپتوکارنسی‌ها یا رمزارزها دارای ویژگی‌ها و ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای هستند و از همین روست که با گذشت حدود تنها ۱۰ سال از روی کار آمدن در بازار، شهرت زیادی پیدا کرده‌اند. کریپتوکارنسی‌های مختلف نظیر بیت کوین، در بستر شبکه‌ای بزرگ فعالیت می‌کنند که به آن بلاک چین گفته می‌شود. این شبکه، کاربران بسیار زیادی دارد و امکان دخل و تصرف در داده‌های آن وجود ندارد.

گسترده بودن، تعداد زیاد کاربران، نبود امکان تخلف و تقلب در شبکه و همچنین نبود ناظری بر شبکه، آن را به محیطی آزاد و اثربخش برای فعالیت‌های ارتباطی در حیطه‌های گوناگون بدل می‌سازد. به عبارت دقیق‌تر، bitcoin در بستر شبکه غیرمتمرکز بلاک چین فعالیت می‌کند.

تعریف بیت کوین چیست؟

بیت کوین و کریپتوکارنسی‌های دیگر، خطوطی از رمزهای رایانه‌ای هستند که ارزش پولی دارند. این خطوط رمز با رایانه‌های قوی و مصرف انرژی برق بسیار زیادی تولید می‌شوند. به کریپتوکارنسی‌ها، ارز دیجیتال هم گفته می‌شود. این ارزها، شکلی از پول‌های دیجیتالی هستند که با محاسبات ریاضیاتی پیچیده خلق می‌شوند. شاید سوال کنید که معنای کریپتو در واژه کریپتوکارنسی یعنی چه و از کجا می‌آید. این واژه از کریپتوگرافی گرفته شده است. کریپتوگرافی به فرایندی گفته می‌شود که خلق سکه‌های جدید را حفاظت می‌کند. نکته مهمی که درباره بیت‌کوین و ارزهای مشابه آن وجود دارد، نبود نظارت‌های مرکزی بر آنهاست. به عبارت بهتر، هیچ دولت، نهاد و ارگانی روی این ارزها نظارت ندارد و در بستر شبکه‌ای کاملا آزاد، بی‌سانسور و بی‌مانع فعالیت می‌کنند. دولت‌های مختلف در کشورهای گوناگون، هنوز نمی‌دانند که باید چه واکنشی نسبت به بیت کوین و هم‌تایانش داشته باشند. برخی از آنها، اقدام به ممنوعیت و حذف آن می‌کنند و برخی دیگر در تلاشند تا آن را بهتر درک کرده و با شناختش از ویژگی‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد، نهایت استفاده را ببرند.

قیمت بیت کوین برای اوج گیری اماده میشود!

راب کویف من (Rob Koyfman)، مدیر اجرایی سابق Goldman Sachs، معتقد است که بیت کوین بعد از چندین ماه تثبیت قیمت، آماده‌ی رالی صعودی قیمتی است. او گفت که فدرال رزرو با چاپ بی رویه‌ی دلار برای سر پا نگه داشتن دلار ممکن است باعث تضعیف کردن ذخیره‌ی ارز جهانی شود و از سوی دیگر باعث بالا رفتن قیمت بیت کوین شود.

اقدامات اخیر فدرال رزرو در استفاده‌ی بی رویه از چاپ پول ممکن است به ضرر دلار تمام شود. در 30 سال گذشته، دلار آمریکا 3 قله‌ی قیمتی داشته است یکی در 1985 یکی در سال 2000 و احتمالاً در سال 2020. ثبت قیمت در زیر این خط روند می‌تواند سقوط بزرگی برای دلار آمریکا رقم بزند و بر دارایی‌های دیگر نیز اثر نامطلوبی داشته باشد.راب کویف من

او معتقد است که بیت کوین هم اکنون به تنهایی در موقعیت مناسبی برای رشد قیمتی قرار دارد و تضعیف قدرت دلار می‌تواند باعث شود که بیت کوین از بیشترین قیمت تاریخی خودش یعنی 20 هزار دلار هم بیشتر شود.

بیت کوین می‌تواند به بالاتر از این هم برود و دلار ضعیف شده هم برای این رشد قیمتی مانند سوخت عمل می‌کند و به آن سرعت می‌بخشد. بیت کوین در دو سال گذشته تثبیت قیمتی خودش را انجام داده است و اکنون آماده است تا به سمت قیمت‌های بالا حرکت کند. دلار تضعیف شده می‌تواند رشد قیمت بیت کوین را شدیدتر کند.

با این حال یکی از معامله گران بازار، جاش راجر (Josh Rager)، معتقد است که خرس‌ها و گاوهای بازار همچنان با یک دیگر جدال می‌کنند تا سرانجام یکی از آن‌ها بتواند به سطح مورد نظر خود برسد. سطح کلیدی قیمت بیت کوین هم اکنون در 9250 دلار قرار دارد.

تغییر زیادی برای بیت کوین به وجود نیامده است. به دست آوردن سطح 9550 دلار و 9800 دلار برای گاوهای بازار است و سقوط قیمتی تا 9250 دلار و 8500 دلار برای خرس‌های بازار است.

در زمان نوشتن این متن، طبق آمار سایت Coinmarketcap، قیمت بیت کوین با 0.53 درصد کاهش در محدوده‌ی 9273 دلار قرار دارد.



:: برچسب‌ها: بیت کوین , قیمت بیت کوین , قیمت لحظه ای بیت کوین ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


بانک ‌های ایتالیا، آماده برای آزمایش یورو دیجیتالی

اتحادیه بانکداری ایتالیا اظهار داشت که بانک‌های ایتالیا در راستای اجرای طرح ارز دیجیتال آزمایشی اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین در اوایل سال جاری، بانک مرکزی فرانسه، فراخوانی برای ارائه پیشنهادات در زمینه آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) منتشر کرد و بانک مرکزی هلند نیز برای آزمایش یورو دیجیتال اعلام آمادگی کرده است. اما کدام یک از این کشور‌ها، در آغازِ به کارگیریِ رمز ارزها در سیستم مالی خود پیش قدم خواهد شد؟

اتحادیه بانکداری ایتالیا در روز سه شنبه اعلام داشت که بانک‌های ایتالیا در راستای اجرای یک یورو دیجیتال آزمایشی قدم بر‌می‌دارند. ABI، اتحادیه‌ای متشکل از بیش از 700 موسسه بانکی در ایتالیا، به شرکت در پروژه‌ها و آزمایش‌های سرعت بخشی به اجرای ارزهای دیجیتالی مورد حمایت بانک مرکزی اروپا (ECB) ابراز تمایل کرد.

سال گذشته، ABI، کار‌گروهی را برای تحقیق در مورد دارایی‌های دیجیتالی و رمز ارزها تشکیل داد. این گروه، در اطلاعیه روز پنجشنبه، 10 مورد از ملاحظات لازم در زمینه اجرای یورو دیجیتال را به اشتراک گذاشت؛ اولین مورد از این قرار بود:

  • حفظ ثبات مالی و رعایت کامل چارچوب نظارتی اروپا به عنوان اولویت اصلی مطرح می‌باشد.

این گروه، نیاز به یک چارچوب ارز دیجیتالیِ کاملاً مطابق با مقررات اتحادیه اروپا را برای جلب اعتماد عمومی، در اولویت اول خود قرار داده و اظهار داشت که بانک‌ها نقش مهمی در حمایت و جلب این اعتماد بر عهده خواهند داشت. همچنین در اطلاعیه دوم خود، با اشاره به پروژه Spunta، اعلام کرد که بانك‌های ایتالیا، در حال حاضر نیز از تکنولوژی دفتر کل عمومی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: دفتر کل توزیع شده (Distributed Ledger) چیست؟related_content

پروژه Spunta، یک فرایند ابتکاری بود که توسط ABI، برای ادغام بلاک چین، در راستای سرعت بخشیدن به پردازش حساب‌های بین بانکی صورت گرفت. به گفته این گروه، ارزی دیجیتالی که توسط بانک مرکزی (CBDC) ارائه شده باشد، به لطف قابل‌ برنامه‌ریزی بودن ارزهای دیجیتال، به نوآوری‌هایی، مانند تراکنش‌های همتا به همتا (P2P)، در مقابل سیستم بانکداری سنتی و تراکنش‌های «ماشین به ماشین» و نیز امکان مدیریت نرخ ارز و ریسک نرخ بهره منجر خواهد شد.

یک ارز دیجیتال قابل برنامه‌ریزی، یک نوآوری در حوزه مالی‌ست که می‌تواند به انقلابی بزرگ در ارز و معاملات ارزی منجر شود. این تحولی است که می تواند ارزش افزوده قابل توجهی را، به ویژه از نظر کارایی در فرآیندهای مدیریتی و عملیاتی، به همراه آورد. ایتالیا اولین کشوری نیست که به آزمایش یوروی دیجیتالی علاقه‌ نشان داده است.

در اوایل سال جاری، بانک مرکزی فرانسه، فراخوانی برای ارائه پیشنهادات در زمینه آزمایش CBDC منتشر کرد. بانک مرکزی هلند نیز برای آزمایش یورو دیجیتال، اعلام آمادگی کرده است. همچنین در سال گذشته، جنس ویدمن، رئیس بانک مرکزی آلمان، در یکی از سخنرانی‌های خود هشدار داد که CBDC می تواند سیستم‌های مالی را به کلی بی‌ثبات کند.

اما مدتی بعد در همان سال، اتحادیه بانک‌های آلمان، اعلامیه‌ای در جهت حمایت از یورو دیجیتالِ قابل برنامه‌ریزی صادر کرد. اما تا کنون، بانک مرکزی ایتالیا در رابطه با اظهاریه ABI سخنی به میان نیاورده است.



:: برچسب‌ها: ایتالیا , بانک ‌های ایتالیا , بانک , یورو دیجیتالی , یورو ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

در پستی که روز اول تیر ماه در کانال تلگرام منتشر شد، دوروف اعلام کرد که این کمپانی از کار نمی ایستد و قصد دارد برای حمایت از تلگرام در کشورهایی مثل چین و ایران، بیشتر تلاش کند. بنابر اعلام دوروف، تیم تلگرام از همین حالا کار روی ابزار های ضد فیلتری را در برخی از کشور هایی که تلگرام در آن فیلتر است، شروع کرده.

پاول دوروف در این رابطه گفت:

 

blockquote

مقاومت دیجیتالی تلگرام در کشور روسیه، به مشارکت های ضد سانسوری خود در کشورهایی مثل چین و ایران ادامه خواهد داد.

blockquote

همچنین مدیر عامل پیام رسان تلگرام اضافه کرد:

 

blockquote

تصمیم روسیه برای رفع فیلتر تلگرام بعد از دو سال، به عنوان شروعی برای حرکت‌های گسترده تر در حفاظت از اپلیکیشن‌های متمرکز بر حریم شخصی کاربری مانند تلگرام، خواهد بود.

blockquote

پاول دوروف، موسس و مدیر‌عامل تلگرام، در پاسخ به اقدام رسمی مقامات روس برای رفع فیلتر این اپلیکیشن پیامرسان در هفته گذشته، بیانیه‌ای صادر کرد.

 

blockquote

پیشرفت تلگرام در روسیه، به کشور‌های دیگر نیز کمک خواهد کرد

blockquote

در پستی که روز اول تیر ماه در کانال تلگرام منتشر شد، دوروف اعلام کرد که این کمپانی از کار نمی‌ایستد و قصد دارد برای حمایت از تلگرام در کشورهایی مثل چین و ایران، بیشتر تلاش کند. بنابر اعلام دوروف، تیم تلگرام از همین حالا کار روی ابزارهای ضد فیلتری را در برخی از کشورهایی که تلگرام در آن فیلتر است، شروع کرده.

 

blockquote

ما تصمیم گرفته‌ایم که منابع ضد فیلتر خود را در کشورهایی مثل ایران و چین که تلگرام هنوز از طرف دولت فیلتر است، به کار بگیریم. از این رو، از مدیران سرورهای پروکسی قبلی که برای کاربران روس بود، درخواست کرده‌ایم که تلاشهای خود را روی این کشورها متمرکز کنند.پاول دوروف

blockquote

به بیان ساده‌تر، فیلتر نتیجه‌ای نداد

دیده‌بان مخابراتی روسیه در فروردین 97، تلگرام را در این کشور فیلتر کرد. اگرچه، با تلاشهای تیم تلگرام برای مقاومت در برابر فیلتر، از طریق تعویض سرورهای پروکسی و استفاده از ابزارهای ضد سانسور دیگر، این پیام رسان محبوب در دسترس باقی ماند.

بیشتر بخوانید: روز سخت جهرمی در مجلس: اعتراض نمایندگان به عملکرد وزیرrelated_content

مدیر عامل تلگرام خاطر نشان کرد:

 

blockquote

به بیان سادهتر، فیلتر نتیجه بخش نبوده و این نکته را اعلام کرد که از سال 97، تعداد کاربران تلگرام در روسیه دو برابر شده است. تلاش های تلگرام برای در دسترس نگه داشتن این اپلیکیشن در روسیه، منجر به تشکیل حرکتی غیرمتمرکز شد که حالا مقاومت دیجیتالی نام دارد.

blockquote

دوروف گفت، به لطف همین مقاومت دیجیتالی است که بعد از اردیبهشت 97، تلگرام به صورت گسترده در روسیه قابل دسترس بود. او همچنین اضافه کرد:

 

blockquote

حرکت مقاومت دیجیتالی، با آتش بس هفته گذشته در روسیه به پایان نخواهد رسید. این حرکت تازه شروع شده و در حال جهانی شدن است.

blockquote

چین از سال 1394 تلگرام را فیلتر کرده است

برنامههای مقاومت دیجیتالی دوروف در کشورهایی مثل چین و ایران، احتمالا از روسیه چالش برانگیزتر خواهد بود. چین، یکی از سانسور شدهترین کشورهای جهان، تلگرام را در سال 1394، و به عنوان بخشی از سیاست "فایروال بزرگ" خود، فیلتر کرد. البته گفته میشود که از طریق ابزارهایی مثل VPN، اپلیکیشن تلگرام قابل دسترس است.

ایران هم که به شدت سانسور میشود، این پیامرسان را به خاطر اعتراضات سراسری خیابانی، در اردیبهشت 97، فیلتر کرد. بنابر گزارشات، تلگرام در زمان فیلتر شدن، حدود 40 میلیون کاربر در این کشور داشت که حدود نیمی از جمعیت این کشور میشود.

چون تلگرام در ایران فیلتر شده بود، کاربران این کشور نسخههای فرعی از تلگرام خلق کردند که به آن اپلیکیشنهای تلگرام غیر رسمی هم میگویند. به علت آسیب پذیری شدید این نسخههای فرعی، تیم رسمی تلگرام استفاده از این نسخهها را توصیه نمیکند. 



:: برچسب‌ها: ارزهای دیجیتال , پاول دوروف , تلگرام ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

فیلم سینمایی Decrypted در سبک کمدی سیاه است و در آن یک "تیم آژانس امنیت ملی ویژه" تلاش می‌کند تا ساتوشی را مجبور کند که ارز دیجیتال را از بین ببرد. 

خلاصه

  • یک کمپانی فیلم‌سازی بریتانیایی Decrypted را می‌سازد. فیلم راجع به یک تیم از آژانس امنیت ملی است که می‌خواهند از خالق بیت‌کوین، ساتوشی ناکاموتو، اطلاعات به دست آورند.
  • در واقعیت هویت ساتوشی هیچگاه شناخته نشده است. 
  • فیلم‌برداری و تاریخ عرضه فیلم به خاطر ویروس کرونا، به تاخیر افتاده است. 

هیچکس نمی‌داند که نام مستعار ساتوشی ناکاموتو که به خالق بیت‌کوین نسبت داده شده، واقعا به چه کسی تعلق دارد. ولی کمپانی فیلم‌سازی بریتانیایی (Substantial film)، تصور می‌کند که ساتوشی شباهت بسیار زیادی با آکی کوتابه، بازیگر آسیایی-آمریکایی هالیوود که قرار است در فیلم Decrypted نقش ساتوشی را بازی کند، دارد.

بیشتر بخوانید: پازل کشف هویت ساتوشی در حال کامل شدن است!related_content

این فیلم به عنوان یک "کمدی سیاه خشن و بحث برانگیز" شناخته خواهد شد که در آن یک تیم از آژانس امنیت ملی ساتوشی را می‌دزدد و سعی می‌کند برای به دست آوردن "اطلاعات لازم برای نابودی ارز دیجیتال"، او را شکنجه دهد.

بنابر اعلام وبسایت IMDB، قرار بود که این فیلم روز یازدهم آذر ماه منتشر شود، ولی وبسایت (Substantial Films) اعلام کرد که به علت شیوع ویروس کرونا تاریخ انتشار به تاخیر خواهد افتاد. (البته کمپانی سازنده اعلام کرده که تا 70 درصد از فیلم را ضبط کرده و به محض عادی شدن شرایط فیلمبرداری را ادامه خواهد داد).

از تصاویر پشت صحنه‌ای که در این وبسایت منتشر شده می‌توان نکاتی کشف کرد: مثلا بعضی از صحنه‌هایی از فیلم در یک آشپزخانه قدیمی فیلم‌برداری شده و برخی دیگر در یک اتاق هتل مجلل. بخش زیادی هم در مکانی ضبط شده که احتمالا اتاق بازجویی است و قرار است ناکاموتو بیچاره در آنجا شکنجه شود.

بازیگران Decrypted چه کسانی هستند؟

در کنار آکی کوتابه در نقش ساتوشی، دیگر بازیگران فیلم Decrypted امیلیا فاکس (بازیگر فیلم پیانیست)، سوفیا مایلز (دکتر هو) و کوین مکنَلی (دزدان دریایی کارائیب) هستند. نقش معشوقه ناکاموتو را هم تالیشا گارسیا بازی خواهد کرد.

فیلم Decrypted (یا رمزگشایی شده)، جدیدترین فیلمی است که از ارز دیجیتال به عنوان موضوع اصلی فیلم استفاده می‌کند. البته در بخش‌های کوچکی از فیلم‌های Billions و Altered Carbon به بیت‌کوین اشاره شده است. از طرف دیگر یک سریال درام با نام The Missing Cryptoqueen که شبکه رادیویی BBC پخش می‌شد، به داستان موسس OneCoin یعنی دکتر روجا ایگناتُوا پرداخته است.

از جمله فیلم‌هایی که ارزدیجیتال را به عنوان موضوع اصلی انتخاب کرده‌اند، می‌توان به فیلم مستقل Crypto اشاره کرد که با هنرنمایی کورت راسِل هم نتوانست موفقیت چندانی به دست آورد (نویسنده کتاب Decrypt، دیوید جرارد، در نقد خود به این فیلم 3  از 5 داده است).

بیشتر بخوانید: بیت کوین های پیتزایی کجا هستند؟related_content

اما این عدم موفقیت‌ها هالیوود را از ساختن فیلم‌های مرتبط با بیت‌کوین منصرف نکرده است. به عنوان مثال قرار است زک افرون (بازیگر High School Musical) در فیلمی به نام King of the Jungle (پادشاه جنگل) هنرنمایی کند. این فیلم راجع به جان مک آفی، سرمایه‌گذار پولدار در حوزه امنیت دیجیتال و کاندیدای ریاست جمهوری است که بعد از شک مقامات به او به خاطر کشتن همسایه‌اش، به کشور بولیوی فرار کرد.

در آخر هم به فیلم Bitcoin Bellionaieres می‌رسیم. فیلمی که راجع به کامرون و تایلر وینکِلواس است. ورزشکاران المپیکی سابق که با پول توافق با مارک زاکربرگ بر سر مشاجره بر حق مالکیت فیسبوک، مقدار زیادی بیت‌کوین خریدند و میلیاردر شدند. گفته می‌شود که دو برادر وینکِلواس، خودشان روی این فیلم سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

 

 


:: برچسب‌ها: ساتوشی ناکاموتو , بیت کوین ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

در بسیاری از نقاط جهان، تقاضا برای راه‌اندازی ارز دیجیتال رسمی رو به افزایش است. در حال حاضر، تنها چند کشور در جهان هستند که در حال کار روی نسخه‌های مختلفی از ارز دیجیتال بانک مرکزی می‌باشند.

درحالیکه هیچکدام از آن ها به شکل عمومی توسط مردم استفاده نمی‌شوند، بسیاری از آن ها هنوز در مرحله تست و آزمایش هستند. از این رو اتحادیه اروپا هم سعی می‌کند که به برنامه‌هایش در ایجاد یوروی دیجیتال، سرعت بخشد.

بنابر ادعای BdB، موسسه بانکی شخصی واقع در آلمان، مقامات اروپایی باید یک یوروی دیجیتالی را معرفی کنند. مدیر عامل BdB، آندریاس کراشاید گفته که این مقامات باید شک و فلسفه بافی را کنار بگذارند و برنامه‌های محکم و درستی برای توسعه و انتشار یوروی دیجیتال ارائه دهند.

برنامه ریزی‌‌ها برای یوروی دیجیتال

موسسه BdB همچنین اعلام کرد که دولت آلمان باید برای انجام این کار داوطلب شود. این موسسه به تازگی گزارشی به نام "پاسخ اروپا به مقیاس‌ها: پتانسیل‌ها و شرایط یوروی برنامه‌پذیر" منتشر کرده و پیشنهاد کرده که هر تاخیری در این کار، منافع آلمان را به خطر می اندازد.

 

blockquote

اگر ما هر چه زودتر برای خلق یک یوروی دیجیتال تعامل پذیر که بتواند برای ایجاد قرارداد‌های هوشمند به کار آید اقدام نکنیم، آلمان برتری رقابتی خود را از دست خواهد داد.

blockquote

در حال حاضر، بانک مرکزی اتحادیه اروپا یا ECB در حال ارزیابی احتمال ایجاد یوروی دیجیتالی است. این آژانس در حال حاضر تیمی را برای تحقیق پیرامون همه فرصت‌ها و ریسک‌های غیر قابل جبران انتشار یوروی دیجیتال اختصاص داده است. با اینکه هنوز هیچ برنامه خاصی برای شروع به توسعه یا عرضه این ارز دیجیتال وجود ندارد، ایتالیا تمایل شدید خود به این کار را نشان داده است.

آیا بلاک‌چین IOTA مناسب است؟

آیوتا در جدیدترین بیانیه خود، در فاز دوم پروژه Chrysalls، از سکه های رنگی IOTA یا (ICC) رونمایی کرد. سکه‌های رنگی آیوتا بر مبنای IOTA Tangle (سیستم شبکه تراکنش‌های آیوتا) توسعه یافته‌اند و به راحتی می توانند نماینده دارایی‌های دنیای واقعی باشند. آیوتا به این پروسه از واگذاری "رنگ آمیزی" می‌گوید.

بیشتر بخوانید: آیوتا چیست؟related_content

سکه‌های رنگی آیوتا (ICC) در دیجیتالی کردن دارایی‌های سنتی و در زمینه بازار مسکن هم کاربرد دارد. این امر می‌تواند شامل خانه، زمین، سند حقوقی، اوراق مشارکت، سهام و به احتمال زیاد یورو دیجیتال بشود. 

قبل از این کشور سوئد شروع به تست ارز دیجیتال اختصاصی خود کرده بود که e-krona نام دارد. در ابتدا IOTA به مقامات سوئدی ارائه شده بود تا e-krona را مدیریت کند. در آن زمان، IOTA به دور آخر رقابت رسیده بود. با این حال، سوئد به سراغ شرکت فناوری اطلاعات (Accenture) رفت.

بنابر گزارش اخیر بانک فرانسه، بلاک‌چین‌های متعددی هستند که می‌توانند پلتفرم مناسبی برای یورو دیجیتال باشند. این گزارش به طور مستقیم استفاده از بلاک‌چین خاصی را توصیه نمی‌کند ولی به سیستم بلاک‌چین‌های ریپل و اتریوم اشاره داشتند.

در این گزارش آمده:

از آنجاییکه خصوصیات یک واحد از فروش عمده ارز دیجیتال بانک مرکزی (فایلی که ارز را نمایندگی، و کلید‌هایی که استفاده از ارز را ممکن می‌کند)، ممکن است با یک دارایی دیجیتال در گردش در بلاک‌چینی دیگر یکپارچه شود، که به عنوان مثال برای اتریوم و ریپل قابل اجراست، بنابراین استفاده از این واحد در چنین بلاک‌چین‌هایی ممکن می شود.

در حال حاضر برای یورو دیجیتال هیچ اشاره مستقیمی به آیوتا  یا ICC نشده است. البته آیوتا می تواند در فرایند شکل گیری ارز دیجیتال بانک مرکزی نقشی داشته باشد و حتی فرایند توسعه را برای بانک مرکزی اروپا و سایر مقامات اروپایی ساده کند.



:: برچسب‌ها: آیوتا , بلاک چین ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

شرکت سازنده دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین (LibertyX)، با فروشگاه‌های زنجیره‌ای Rite Aid، CVS و 7Eleven همکاری خود را آغاز کرده تا متقاضیان خرید بیت‌کوین بتوانند براحتی و با پول نقد از 20 هزار دستگاه مستقر شده در این فروشگاه‌ها ارز دیجیتال خود را دریافت کنند.

خلاصه:

  • کمپانی سازنده دستگاه خودپرداز بیت‌کوین با نام LibertyX با فروشگاه‌های 7Eleven ، CVS و Rite Aid همکاری خود را آغاز کرده است. 
  • این قرارداد کاربران اپلیکیشن (LibertyX) را قادر می‌سازد تا برای خرید بیت‌کوین با پول نقد از 20000 فروشگاه طرف قرارداد در سراسر آمریکا استفاده کنند. 
  • فعلا اکثر کارمزد‌ها حذف شده‌اند ولی برای استفاده از این سرویس باید در صف انتظار ثبت‌نام کنید.

 

کمپانی سازنده دستگاه خودپرداز بیت‌کوین یعنی (LibertyX) در ماموریت خود برای در دسترس قرار دادن بیت‌کوین این امکان را در اکثر مناطق شهر فراهم کرده است تا مشتریان بتوانند از نزدیک‌ترین دستگاه به محل زندگی‌شان استفاده کنند. 

این کمپانی همچنین اعلام کرد که با قراردادی که با فروشگاه های 7Eleven, CVS و Rite Aid بسته، از حالا کاربرانش می توانند با پول نقد از 20.000 فروشگاه در سراسر ایالات متحده آمریکا، بیت‌کوین بخرند.

البته به جای استفاده از دستگاه‌های خودپرداز، LibertyX کاری کرده که همه خریداران بیت‌کوین ابتدا اپلیکیشن iOS یا اندروید این کمپانی را دانلود کنند و بعد با اسکن کد خرید در فروشگاه‌های طرف قرداد با پول نقد خود تراکنش را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: تراکنش‌های بیت کوین به چند دسته تقسیم می‌شوند؟related_content

عملیات خرید بیت‌کوین با این روش به این صورت انجام می شود

ابتدا کاربران اپلیکیشن LibertyX، آدرس های بیت‌کوین خود را وارد نرم‌افزار کرده و بعد گزینه "Start Purchase" را انتخاب می‌کنند. بعد از این مرحله، کاربران باید یکی از فروشگاه‌های  نزدیک‌ به محل سکونتشان را انتخاب کنند و بعد دکمه "add cash now" را بزنند. سپس صندوقدار فروشگاه 7Eleven بارکد LibertyX را اسکن می کند و مشتری هم پول نقد ( بین 20 تا 500 دلار) را به صندوقدار می‌دهد. 

تنها کاری که می ماند این است که مشتری کارمزد‌های لازم را پرداخت کند (4.95 دلار کارمز خدمات فروشگاه و "کارمزد ماینری که مشتری انتخاب کرده") و بعد گزینه "convert to Bitcoin" را در اپلیکیشن انتخاب کند و به راحتی با پول نقد بیت کوین بخرد.

مدیر‌عامل و یکی از موسسین LibertyX طی بیانیه‌ای اعلام کرد:

 

blockquote

بیت‌کوین یکی از هیجان‌انگیز ترین اختراعات بشر در دهه گذشته بوده است، ولی پذیرش آن توسط عدم اعتماد و نبود دسترسی کافی محدود شده است. برای همین می‌خواستیم حضور خود را پررنگ کنیم تا هر کسی بتواند از فروشگاهی که هر روز از آن خرید می‌کند، بیت کوین بخرد. حالا همه تا خریداری بیت‌کوین و عضوی از جامعه جهانی آن شدن، تنها چند کیلومتر فاصله دارند.

blockquote

کمپانی (LibertyX) در حال حاضر بخش جستجوی فروشگاه را در وبسایت خود راه انداخته تا مشتریان علاقه‌مند به خرید ارز دیجیتال در قبال پول نقد بتوانند نزدیکترین فروشگاه را پیدا کنند. لازم به ذکر است که بنابر بخش پرسش و پاسخ وبسایت LibertyX، این کمپانی اطلاعات مشتریان از جمله نام، آدرس، تاریخ تولد و تصویری از کارت شناسایی کاربرانش را درخواست می‌کند.

متاسفانه هر کسی که بخواهد برای خرید بیت‌کوین با پول نقد به نزدیک ترین فروشگاه CVS برود، باید کمی بیشتر صبر کند. چرا که در حال حاضر همه فروشگاه‌های ثبت شده در وبسایت (LibertyX) در وضعیت "لیست انتظار" هستند و هنوز مشخص نیست که امکان استفاده از آنها چه زمان مهیا می‌شود.



:: برچسب‌ها: ارزهای دیجیتال , بیت کوین ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

کمیسیون اوراق بهادار یا SEC، می‌تواند به فشار روی شرکت‌های ارز دیجیتال برای برگرداندن پول جمع آوری شده از طریق عرضه اولیه سکه (ICO) ها ادامه دهد، ولی محدودیت‌های جدیدی هم برای آن وضع شده است.

خلاصه:

  • بنابر رای دیوان عالی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار باید مقدار وجوه توقیفی از سود شبکه‌ها را محدود کند.
  • علاوه بر مجازات تنبیهی، SEC به طور منظم از وجوه توقیفی برای بازپرداخت به سرمایه‌گذاران استفاده می‌کند.
  • کمیسیون بورس و اوراق بهادار از وجوه توقیفی به عنوان ابزاری برای ردگیری برگزار کنندگان ICO ها استفاده می‌کرده است.

 

ساعاتی پیش دیوان عالی در یک رای گیری 8 به 1، توانایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار در بازپس‌گیری سود‌های به دست آمده از راه کلاهبرداری بورسی را محدود کرد. ممکن است این رای دیوان، روی صد‌ها استارتاپ در حوزه ارز دیجیتال که بودجه خود را از ICO ها تامین کرده بودند، تاثیر بگذارد.

با حمایت از رای دیوان عالی، قاضی سونیا سوتومایور مدعی شد که وجوه توقیفی (پولی که به خاطر کلاهبرداری توقیف شده) که به شبکه مربوط می‌شود، نه کل پول بلکه سود حاصل از آن معاملات هستند. از این گذشته، دیوان به این نتیجه رسید که SEC برای بازگردانی پول به سرمایه‌گذاران ضرر دیده باید تلاش بیشتری کند.

بیشتر بخوانید: اختصاص بسته معیشتی فدرال، علت افزایش قیمت بازار سهامrelated_content

کمیسیون بورس و اوراق بهادار از این وجوه توقیفی برای ردگیری سود‌های به دست آمده از طریق عرضه اولیه سکه (ICO) استفاده می کرد، چون در گزارش DAO (سازمان مستقل غیرمتمرکز) مشخص شد که توکن‌های DAO در واقع اوراق بهادار بوده‌اند.

گزارش 2017 در واقع به کمپانی‌های ارز دیجیتال هشدار می‌داد که اگر موسسین آن از قوانین تبعیت نکنند، فروش توکن‌های آینده ممکن است به عنوان فروش سهام ثبت نشده تلقی شود. 

به عنوان مثالی آشکار، در فروردین ماه امسال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار مبلغ 1.8 میلیون دلار پولی که از طریق عرضه اولیه Dropil جمع شده بود و موسسین کمپانی بودجه سرمایه‌گذاران را به حساب بانک‌های شخصی خود انتقال داده بودند را توقیف کرد.

در مثالی از دهه 1990 میلادی هم بازیگر هالیوودی استیون سیگال قبول کرد که همه 157.000 دلاری که به خاطر ترویج سکه Bitcoiin2Gen دریافت کرده بود را بدون افشای پرداخت غرامت از طرف او، بپردازد. 

همچنین در این پرونده، کمیسیون بورس و اوراق بهادار به طور اختصاصی ارتباطی با ارزهای دیجیتالی نداشت. بلکه شامل زوجی می‌شد که SEC به آن ها دستور داده بود، مبلغ 27 میلیون دلاری که از سرمایه‌گذاران کلاهبرداری کرده بودند را باز گردانند.

ولی چارلز Liu و Xin Wang مدعی بودند که آن ها تنها 8 میلیون دلار از این کلاهبرداری به دست آورده بودند. این رای ممکن است نحوه تمرکز فعالیت SEC برای مقابله با کلاهبرداران یا مبلغ های فروش توکن را تغییر دهد.

توقیف وجوه طوری طراحی شده که به عنوان مقیاسی منصفانه برای حمایت از سرمایه‌گذاران باشد. توقیف وجوه به تنهایی یک مجازات نیست، بلکه بعنوان جریمه یک مجازات شناخته می شود. 

بیشتر بخوانید: صرافی دیجیتال وابسته به ایران در چین متهم به کلاهبرداری شد!related_content

توماس گُرمَن، مشاور ارشد سابق بخش اجرایی SEC گفت که تصمیم (Liu) تاثیر بزرگی خواهد داشت و در بیانیه ای اعلام کرد:

از آنجاییکه کنگره اختیارات به خصوصی برای وضع جریمه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار داده، باعث می‌شد که این کمیسیون در بسیاری از موارد دو جریمه برای فرد متهم وضع کند، یکی توقیف وجوه و دیگری مجازات های قانونی.

 

blockquote

این کار بسیار غیر‌منصفانه بود. (Liu) این بی‌عدالتی را از بین برد و تعادل و انصافی که بسیار لازم بود را به پروسه اصلاح در بخش اجرای SEC برگرداند.

blockquote

مشاور عمومی پلتفرم (Compound Finance)، آقای جیک چِروینسکی گفت که این رای دیوان ضرر چندانی به استارتاپ‌ها نمی‌زند:

 

blockquote

این یک قانونی بسیار معمول است که نمی تواند تاثیر زیادی روی ارز دیجیتال داشته باشد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار عادت به ردگیری وجوه توقیفی در اقدامات مدنی داشته و در اینجا هم دیوان عالی اختیارات آن‌ها برای اینکار را تقویت کرد. این رای نمی‌تواند هیچ تاثیری روی عملکرد آن‌ها داشته باشد.

blockquote

کمیسیون بورس و اوراق بهادار، حداقل به صورت رسمی قبول کرد که مثل قبل به کار خود ادامه دهد. بنابر گزارشی از بلومبرگ، سخنگوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار، خانم Chandler Costello گفت:

 

blockquote

رای امروز دیوان عالی به ما این اجازه را می‌دهد که با پیروی از دستورات دیوان، به توقیف اموال و ثروت‌های کلاهبرداری شده متخلفین ادامه دهیم و آنها را به صاحبان بر اصلی‌شان برگردانیم تا مطمئن شویم تلاش‌های ما اصول عدل و انصاف را اجرایی می کند.



:: برچسب‌ها: ارزهای دیجیتال , کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

در گزارش دیروز آمده که PayPal، کمپانی شبکه پرداخت جهانی و پیشرو در این صنعت، قصد دارد شروع به فروش ارز‌های دیجیتال برتر بازار به 325 میلیون کاربر خود کند.

روی آوردن به بیت کوین

وبسایت CoinDesk از اعضای صنایع مختلف به عنوان منابع بی نام، اخباری را منتشر می‌کند و در جدیدترین گزارش خود هم مدعی شده که PayPal در آینده ای نزدیک، مستقیما عملیات خرید و فروش ارزهای دیجیتال را آغاز خواهد کرد. 

این منبع همچنین اضافه کرد که PayPal یک کیف پول اختصاصی هم ارائه خواهد کرد تا مشتریان اموال دیجیتالی خود را ذخیره، داد و ستد و معامله کنند. به احتمال زیاد این کمپانی ابتدا کار خود را با بیت‌کوین شروع خواهد کرد و بعد به سراغ دیگر ارز های مهم و بزرگ بازار می‌رود.

در حال حاضر همانند بانک ها، از PayPal هم به عنوان روشی برای نقد کردن و برداشت پول استفاده می‌شود و برای تبادلات دیجیتالی هم با صرافیهایی مثل Coinbase همکاری میکند، ولی هر نوع انتقال ارز مستقیم و همتا به همتا از طرف کمپانی انجام پذیر نبود.

این منبع همچنین افزود:

 

blockquote

هنوز مشخص نیست که چه تعداد و کدام ارزهای دیجیتال در دسترس خواهند بود. انتظار داریم که PayPal با چندین صرافی همکاری کند تا بتواند نقدینگی را فراهم کند.

blockquote

منبع آگاه دیگری هم معتقد بود که انتظار می‌رود کمپانی PayPal خرید و فروش ارزهای دیجیتال و ارائه خدمات مرتبط با آن را تا سه ماه آینده و یا حتی زودتر آغاز کند.

برای ارائه دهندگان نقدینگی، صرافی Coinbase واقع در سانفرانسیسکو و Bitstamp اروپایی، به عنوان اصلی‌ترین مدعیان معرفی شده اند. اما هیچ کدام از شرکت های Coinbase, PayPal, Venmo و Bitstamp به صورت رسمی خبر یا نظری در این باره نداده‌اند

بیشتر بخوانید: صرافی بایننس (Binance)related_content

صرافی Coinbase یکی از معدود سرویس‌های ارز دیجیتال است که اجازه معامله با PayPal را با سرویس هایی مثل LocalBitcoins دارد و سایر سرویس‌ها توسط آن مسدود شده اند. در سال 2018 بود که Coinbase سپرده‌های PayPal را فعال کرد ولی امکان برداشت وجه آن از سال 2016 وجود داشت.

به دنبال گسترش تخصص بلاک‌چین، شرکت‌های مطرح در سراسر جهان، همواره در حال رو آوردن به ارز های دیجیتال هستند و از آن به عنوان روش پرداخت جایگزین و منبع درآمد استفاده می‌کنند.

میلیون ها شرکت در سراسر جهان، معاملات و ذخیره وجه خود را با ارز دیجیتال انجام می‌دهند و کمپانی‌های خوشنام که سرویس‌های مرتبط را ارائه می‌دهند، می‌توانند به سرعت کاربران را جذب کنند. 

از این رو، لیست استخدامی PayPal نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد به طور جدی به مسئله بلاک‌چین و ارز های دیجیتال بپردازد. در ابتدای سال 2020، این شرکت چهار نفر در شهر سن‌خوزه و چهار نفر را در سنگاپور استخدام کرد که همگی برای گروه تحقیقاتی بلاک‌چین این کمپانی بود. 

مدیر ارشد فناوری PayPal، آقای سری شیواندانا، اوایل امسال گفت:

 

blockquote

کمپانی ما می‌خواست دیدگاه و نظر خود را راجع به تکنولوژی بلاک‌چین به دست آورد تا ببیند که چگونه می‌تواند به ما کمک کند تا در ایجاد یک پلتفرم دیجیتالی آزاد که به همه سرویس دهد، مشارکتی داشته باشیم.

blockquote

او همچنین اضافه کرد که PayPal اعتقاد زیادی به پیشرفت بلاک‌چین دارد و مسئله دیجیتال سازی ارزها دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد!

 

 


:: برچسب‌ها: ارزهای دیجیتال , بیت کوین ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

قابلیت پرداخت واتس‌اپ، کمتر از یک ماه بعد از راه اندازی آن، توسط دولت برزیل مسدود شد. بانک مرکزی برزیل به Mastercard و Visa دستور داده تا پردازش‌های انتقال پول از طرف پیامرسان واتس‌اپ را مسدود کنند.

بنابر اطلاعات رسمی که به وبسایت Cointelegraph در برزیل رسیده، بانک مرکزی این کشور (BC) در برابر قابلیت WhatsApp Pay اقداماتی انجام داده و دلیل آن را حفظ محیطی مناسب و رقابتی اعلام کرده و به بانک مرکزی این امکان را داده تا ریسک‌های ایجاد شده توسط این شرکت بر اقتصاد کنونی این کشور را ارزیابی کند.

اگر کمپانی‌های Visa و Mastercard تراکنش‌های مرتبط با پرداخت‌های WhatsApp را مسدود نکنند، جریمه‌ها و تحریم‌های اداری زیادی برای آنها اعمال خواهد شد.

بانک ریسک‌ها را ارزیابی خواهد کرد

بانک مرکزی برزیل عملیات‌های پرداختی اپلیکیشن پیامرسان متعلق به فیسبوک یعنی واتس‌اپ را در این کشور مسدود کرد و اعلام کرد که دلیل آن محافظت از عملکرد یک سیستم پرداخت قابل تعامل، سریع، امن، شفاف، باز و ارزان می‌باشد. این اقدام به بانک مرکزی زمان کافی برای ارزیابی ریسک‌های وارده بر سیستم‌های پرداخت در حال فعالیت برزیل و تایید پیروی از قانون را می‌دهد. 

بیشتر بخوانید: رای دیوان عالی در مورد کمیسیون بورس و اوراق بهادار، چه تاثیری روی ارز دیجیتال دارد؟related_content

واتس‌اپ بعد از دو سال تست سیستم پرداخت خود در چندین کشور در حال توسعه، در نهایت اواسط ماه گذشته این سیستم را در کشور برزیل راه اندازی کرد. برزیل با 120 میلیون کاربر، دومین بازار بزرگ واتس‌اپ محسوب می شود.

واتساپ قصد ادغام با PIX را دارد

با وجود اقدامات سریع در مقابل واتساپ، بانک مرکزی برزیل همچنین اعلام کرد که قابلیت پرداخت به احتمال زیاد با سیستم PIX ادغام خواهد شد. PIX در واقع سیستم پرداخت دیجیتالی شبیه به بلاک‌چین است که به بانک مرکزی تعلق دارد و در آینده معرفی و عرضه خواهد شد. 

سخنگوی واتس‌اپ در مصاحبه با وبسایت Bloomberg اعلام کرد که این شرکت از پروژه PIX حمایت می‌کند و قصد دارد با این سیستم پرداخت دیجیتال ادغام شود. او گفت:

 

blockquote

ما از پروژه PIX بانک مرکزی برای پرداخت‌های دیجیتالی حمایت می‌کنیم و به همراه شریکانمان قصد داریم که با بانک مرکزی همکاری کرده و وقتی PIX ارائه شد، سیستم‌های پرداخت خود را با آن ادغام کنیم.

 



:: برچسب‌ها: ارزهای دیجیتال , واتس‌اپ ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

یکی از بزرگترین و معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان (Binance)، در پرونده شکایت برای تصاحب دامنه binance.com.au به یک گل فروشی استرالیایی با نام Binancé باخته است

در تاریخ بیست و هشتم خرداد، سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO)، شکایت صرافی Binance که در فروردین ماه امسال تنظیم شده بود را رد کرد و اعلام کرد که Binance نتوانسته ادعای خود را ثابت کند و شاکی حق یا منافع مشروعی بر دامنه مورد بحث ندارد.

WIPO ابراز کرد که در حال حاضر درخواست این صرافی مبنی بر ادعای مالکیت دامنه ذکر شده مورد تایید این سازمان نیست و در ادامه به نفع صاحبان این گل فروشی رای داد.

صرافی بایننس: ولی ما اول آن را ثبت تجاری کردیم!

در شکایت Binance تاکید شده که این صرافی در تاریخ 21 نوامبر 2018 (سی آذر 1397) علامت تجاری خود را در استرالیا ثبت تجاری کرده ولی این گل فروشی یک سال بعد و در تاریخ 27 اکتبر 2019 (پنجم آبان 1398) برای تصاحب دامنه binance.com.au ثبت نام کرده است.

این صرافی همچنین خاطر نشان کرد که صاحب گل‌فروشی، آقای نوادیچ، در یک شرکت بازاریابی دیجیتالی هم کار می‌کند و به عنوان یک محقق صرافی و بلاک‌چین برای کمپانی World Bookings فعالیت می‌کند همچنین او را متهم کرد که نوادیچ این دامنه را فقط به قصد کسب درآمد ثبت کرده است.

گل فروش متهم به سرقت دامنه بایننس شد!

سازمان WIPO اشاره کرد که ترجمه عبارت (binancé flowers) از فرانسوی به انگلیسی به معنای گل های زوج شده نیست، چرا که نوادیچ اینچنین ادعا کرده بود.  که البته وبسایت Google Translate نیز از ادعای نوادیچ حمایت کرد.

نماینده بایننس همچنین اشاره کرد که برنامه کسب و کار و تخمین هزینه‌ای که آقای نوادیچ ارائه داده، بدون تاریخ است و می‌توانسته در هر زمانی ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: قابلیت پرداخت واتساپ توسط بانک مرکزی برزیل مسدود شد!related_contentرای WIPO همچنین اعلام کرد که چندین صفحه و محتوایی که در دامنه (Binance.com.au) استفاده شده، تصاویر گل‌هایی است که در وبسایت‌های دیگری مثل eBay و Etsy هم وجود دارد. در ضمن مرورگر MetaMask این وبسایت را به عنوان یک وبسایت تقلبی و با هدف فیشینگ شناخته است. 

 

 


:: برچسب‌ها: صرافی های دیجیتال , صرافی بایننس ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

کمپانی خودروسازی هیوندا با ثبت سه علامت تجاری دیگر نقش خود در صنعت ارز دیجیتال و بلاکچین ها را پر رنگ‌تر کرد. گزارش شده که کمپانی هیوندا بعد از ثبت سه علامت تجاری در اداره مالکیت معنوی کره، درحال گسترش اکوسیستم بلاکچین خود از طریق شرکت‌های زیر مجموعه Hdac و بخش فناوری اطلاعات BS&C این کمپانی است.

به گزارش وبسایت خبری محلی Chosun، مدیر عامل شرکت BS&C زیر مجموعه هیوندا آقای چانگ دائه-سون درخواست ثبت سه برند آلتوم (Altum)، آتولو (Atolo) و رایزون (Rizon) را به مقامات اداره مالکیت معنوی ارائه داد. در بخش توضیحات هر سه بخش عبارت "کیف پول الکترونیکی برای نگهداری ارز دیجیتال" آمده است.

ورود به خدمات ارز دیجیتال و خودپردازها

هیوندا هنوز اطلاعات زیادی راجع به قصد اصلی برای ایجاد این هلدینگ در صنعت بلاکچین منتشر نکرده اما اطلاعات به دست آمده از اسناد این ثبت تجاری نشان می‌دهد که این کمپانی قصد دارد خدمات مرتبط با معاملات ارز دیجیتال، خودپردازهای ارزی، سخت افزار و نرم افزار مرتبط با آنها، تولید و همچنین فروش رمز ارز را ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: بیت کوین برای اوج گیری آماده می شود!related_content

گزارش اولیه نشان می‌دهد که ممکن است این خدمات شامل عملیات‌ کاربردی مورد نیاز برای پروتکل اثبات سهام یا همان(PoS)، اکوسیستم‌هایی مثل نرم افزار های غیرمتمرکز یا (Dapp)، همچنینفضایی برای نگهداری اطلاعات و انجام تراکنش‌های لازم ‌شوند.

همکاری شرکت بلاکچین با شرکت زیر مجموعه هیوندا

از طرف دیگر کمپانی حسابرسی در حوزه بلاکچین CertiK، بعد از تکمیل حسابرسی طراحی شبکه اصلی Hdac با نام Friday، یک قرارداد همکاری با Hdac امضا کرده است. کانی اِنگو، مدیر بازاریابی کمپانی CertiK در این رابطه می‌گوید:

 

blockquote

به خاطر برنامه های آتی Hdac، ما به این نتیجه رسیدیم که همکاری با این کمپانی به عنوان یک عهد عمومی در رابطه با تمرکز Hdac روی امنیت و نمادی از توانایی CertiK برای حمایت شرکت های بزرگتری مثل Hdac، می تواند تصمیم مناسبی باشد.

blockquote

غول خودرو سازی کره جنوبی از سال 2019 گام‌های بزرگی برای افزایش پذیرش بلاکچین ها در کسب و کارش برداشته است.

شرکت Hdac در اکتبر 2019 خبر از اختصاص بودجه 10 میلیون دلاری برای سرمایه‌گذاری روی بلاکچین داد. این بودجه برای تسریع عرضه پروژه این شبکه اصلی، توسعه اپلیکیشن‌های غیر متمرکز، حمایت از استارتاپ‌های این صنعت و ایجاد یک اکوسیستم با یک "سیستم پرداخت غرامت با ارز دیجیتال" هزینه خواهد شد.



:: برچسب‌ها: بلاک چین , ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

کوکاکولا و چندین کمپانی دیگر اعلام کردند که تبلیغات در فیسبوک را متوقف خواهند کرد و حالا مدیرعامل میلیاردر این شبکه اجتماعی با مشکل جدیدی روبرو شده و میلیارد ها دلار از سرمایه خود را هم از دست داده است.

خلاصه:

  • توقف تنفر برای سود یا Stop Hate for Profit نام کمپینی است که توسط گروه های مدافع حقوق بشر آمریکا راه اندازی شده و از کمپانی های بزرگ جهان درخواست کرده که به خاطر محتوای نژاد پرستانه و تنفر آمیز در شبکه اجتماعی فیسبوک، آن را تحریم کنند.
  • کوکاکولا و 90 کمپانی برتر جهان از این کمپین استقبال کردند و حالا فیسبوک با ضررهای میلیاردی روبرو شده است.
  • این جدیدترین مشکل مارک زاکربرگ، مدیر عامل ثروتمند فیسبوک، در سالی پر از دردسر و مشکل است.

 

غول تکنولوژی آمریکایی و بزرگترین شبکه اجتماعی جهان یعنی فیسبوک، در چند روز گذشته به خاطر تصمیم کوکاکولا و چندین کمپانی دیگر در رابطه با توقف پخش تبلیغات در این شبکه اجتماعی، میلیارد‌ها دلار ضرر کرده است. حال سوال اینجاست که آیا این اتفاق روی توسعه و عرضه ارز شبه-استیبل کوین (ارزهایی با نوسان قیمتی کم و دارای پشتوانه) لیبرا تاثیری خواهد داشت؟

به قصد مخالفت و مبارزه با پست های تنفر آمیز و نژادپرستانه در پلتفرم فیسبوک، کمپانی تولید کننده نوشابه‌های گازدار در روز جمعه اعلام کرد که تصمیم گرفته که به مدت 30 روز پرداخت برای تبلیغات در این شبکه اجتماعی را متوقف کند.

 

blockquote

ما از این وقفه استفاده می کنیم تا سیاست های تبلیغاتی خود را دوباره ارزیابی کنیم و اصلاحاتی که باید انجام شود را تشخیص دهیم. ما همچنین انتظار مسئولیت پذیری و شفافیت بیشتری از طرف شبکه اجتماعی طرف قرارداد خود داریم.مدیرعامل کوکاکولا، جیمز کوینسی

blockquote

کوکاکولا، هارشیز (Harshey’s)، لیوایز (Levi’s)، هوندا و یونیلِوِر (Unilever) از جمله 90 کمپانی تحریم کننده شبکه اجتماعی فیسبوک در پیروی از کمپین توقف تنفر برای سود هستند.

کمپین توقف تنفر برای سود توسط گروههای مدافع حقوق بشر آمریکا و بعد از مرگ جورج فلوید آفریقایی-آمریکایی به دست پلیس آمریکا راه اندازی شده است. این کمپین مدعی است که فیسبوک به خاطر اجازه انتشار محتوای نژاد پرستانه، خشونت‌آمیز و غیر واقعی، تاثیری فاجعه‌آمیز روی جامعه داشته است.

زاکربرگ هم روز جمعه از کمپانی خود دفاع کرد و گفت که این پلتفرم برای حذف محتوای خشونت‌آمیز تمام تلاش خود را کرده و قصد دارد برای مقابله با محتوای مشکل ساز، از برچسبهای مخصوصی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: بازگشت میلیارد دلاری: جنبه مثبت ارز دیجیتال فیسبوک "لیبرا"related_content

به گزارش وبسایت بلومبرگ، کمپانی فیسبوک (که صاحب واتساپ و اینستاگرام هم هست) به خاطر پیروی کمپانی‌های طرف قرارداد از این کمپین ضد نژادپرستی، ضربه بزرگی خورده است. سهام این کمپانی در این مدت کوتاه 8.3 درصد سقوط کرده و مارک زاکربرگ 7.2 میلیارد دلار از دارایی خود را از دست داده است.

جدیدترین دردسر این مدیرعامل میلیاردر درست زمانی اتفاق افتاده است که یک هفته بعد از راه‌اندازی قابلیت پرداخت واتساپ در برزیل، بانک مرکزی این کشور آن را مسدود کرد.

فیسبوک همچنین به خاطر نحوه مدیریت اطلاعات نادرست مورد انتقاد های زیادی قرار گرفته است. این پلتفرم اوایل امسال اعلام کرد که برای مدیریت محتوای منتشر شده در این شبکه، شروع به استفاده از پروتکلی به نام هیئت نظارت (Oversight Board) خواهد کرد.

اخبار نگران کننده برای لیبرا

مشکلات فیسبوک به مشتریان تبلیغات، سیاست مدارها یا واتساپ خلاصه نمیشود. محبوب‌ترین پلتفرم اجتماعی جهان در راه‌اندازی ارز دیجیتال خود، لیبرا (Libra) هم مشکلات متعددی داشته است.

مارک زاکربرگ (که بنابر ادعای بلومبرگ ثروتی بالغ بر 82.3 میلیارد دلار دارد) در جلب رضایت مقامات و سازمان های جهانی نیز با مشکلات و مسائل زیادی روبرو شده است. چون آنها نگران تاثیرات منفی این استیبل کوین جدید روی اقتصاد جهانی هستند.

نگران آن‌ها این است: ارزش یک استیبل کوین به سبد دارایی پشتیبان آن (مثل یوان، دلار و پوند) وابسته است. نسبتی که فیسبوک و چندین کمپانی دیگری که اتحادیه لیبرا (Libra Association) را تشکیل می دهند، آن را کنترل می کنند. این مسئله، اعتبار و قدرت بانک های مرکزی را تضعیف می کند.

همزمان با مشکلاتی که بزرگترین شرکت های جهان در راه ایجاد یک سیستم اقتصادی بین المللی بر مبنای ارز دیجیتال خود با آن روبرو هستند، Web3 (موسسه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مبتنی بر غیر‌متمرکزسازی فضای وب) به مبارزات خود برای غیر متمرکز سازی فضای وب ادامه می‌دهند.



:: برچسب‌ها: لیبرا , استیبل کوین , مارک زاکربرگ ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

مجری مشهور و معتبر شبکه RT در توییتی که روز گذشته منتشر کرد گفت که "صد در صد تضمین می‌کند" که برخی از بزرگترین منتقدین و مخالفین بیت کوین سرانجام به خرید این ارز روی می‌آورند.

کِیسر ابتدا جان مک‌آفی را "سلطان کلاهبرداران" خطاب کرد و بعد مدعی شد که شیف، راجرز و مارک کوبان سرانجام به سمت خرید بیت کوین متمایل خواهند شد. مَکس کِیسر می‌گوید افرادی مثل پیتر شیف و مارک کوبان که به بیت کوین بدبین هستند، سرانجام مقادیر عظیمی از این ارز را خریداری می‌کنند.

بالاخره در مقادیر زیاد آن را می‌خرند

روزی خواهد رسید که پیتر شیف طرفدار طلا، کوبان و سرمایه گذار ثروتمند جهان جیم راجرز بیشتر از هر ارز دیجیتال دیگری به سمت بیت کوین متمایل خواهند شد.کیسر طی یک پست توییتری نوشت:

 

blockquote

پیتر شیف، جیم راجرز، مارک کوبان و سایر مخالفان و منتقدان تقاضای خریدهای بزرگی برای بیت کوین خواهند داشت. وقتی این موضوع را بفهمند، سرانجام با خریدهای بزرگ به سمت بیت کوین می آیند. من صد درصد تضمین می کنم که چنین اتفاقی بیافتد.

blockquote

بیشتر بخوانید: بیت کوین برای اوج گیری آماده می شود!related_content

در توییت دیگری که همراه با نظر سنجی هم بود کیسر پیش بینی کرد که وقتی نرخ بیت کوین 50.000 دلار شد، شیف به خرید آن روی خواهد آورد. او گفت:

 

blockquote

هر چه پیتر شیف بیشتر برای خرید بیت کوین صبر کند، باید با قیمت بیشتری آن را بخرد. حدس من این است که قیمت 50.000 دلار او را تحریک خواهد کرد. به نظر شما شیف در چه رنج قیمتی به سمت خرید بیت کوین روی می آورد؟

blockquote

این پیش بینی چند روز بعد از مصاحبه راجرز که در آن گفته بود دولت‌ها سرانجام مجبور به نابودی بیت کوین می‌شوند، منتشر شده است.

 

blockquote

من معتقدم که ارز مجازی که بیت کوین نماینده آن است، کاهش میابد و سرانجام صفر می‌شود.جیم راجرز

blockquote

کیسر و "سلطان کلاهبرداران"، مک‌آفی

با وجود چهره دوستانه و صمیمی اش، به نظر می رسد که کِیسر چندان هم بی ریا و دوستانه رفتار نمی‌کند، چراکه روز جمعه او در پستی توییتری جان مک‌آفی را "سلطان کلاهبرداران" و همسرش را "بد اخلاق" نامید.

به عنوان مثال او در توییتی نوشت:

 

blockquote

او هیچ تاثیری روی بیت کوین ندارد: جان مک آفی را میگویم. او دیر به بیت کوین روی آورده (قیمتش به 2000 دلار رسیده بود) و بعد از ورود، با برنامه زیرکانه ای به نام "سکه روز" به طرز ظالمانه‌ای سعی کرد که همه بیت کوینر های جهان را حذف کند.

blockquote

البته زوج مک‌آفی هم سکوت نکردند و پاسخ کیسر را دارند ولی کِیسر ایندفعه در مصاحبه‌ها سکوت کرد. در مصاحبه‌ای که او در هفته گذشته با وبسایت Cointelegraph داشت، کاملا صریح بود و گفت که سرمایه گذاران ثروتمندی مثل پاول تودور تا سال 2022 بیشتر از هر کس دیگری بیت کوین خواهند داشت.

چند روز بعد از آن مصاحبه در برنامه Keiser Report TV، مکس کِیسر به شهروندان آمریکایی توصیه کرد که به جای تظاهرات و تلاش برای ایجاد تغییرات اجتماعی، بیت کوین بخرند. کیسر در این برنامه گفت "تظاهرات هیچ سودی ندارد."



:: برچسب‌ها: بیت کوین , مکس کیسر ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

مجری معروف برنامه پروتکل پادکست (برنامه‌ای که به صورت پادکست منتشر می‌شود)، اریک ساویکس، در یک شب به داغ‌ترین موضوع توییتر تبدیل شد، زیرا در پستی ویدیویی در شبکه اجتماعی توییتر توضیح داده بود که چگونه 12 بیت کوین خود را از دست داده.

 اینطور که پیداست، این بیت کوین ها پس انداز خرید خانه بوده و او برایش 7 سال زحمت کشیده است. حالا اما، حساب توییتری این مجری هم بسته شده است.

اریک ساویکس چگونه بیت‌کوین هایش را از دست داد

دهم ژوئن امسال، مجری برنامه پروتکل پادکست، اریک ساویکس، اعلام کرد که با یک اشتباه فاجعه بار همه بیت کوین‌هایش را از دست داده است.

به گزارش وبسایت CryptoPotato، او در این پست ویدیویی توضیح داد که به اشتباه از افزونه‌ای تقلبی در مرورگر گوگل کروم که برای نگهداری رمزها یا عبارت های مهم کاربرد داشته، استفاده کرده است. اما اندکی بعد متوجه اشتباه خود شده ولی دیگر دیر شده بود، چرا که 12 بیت کوین پس انداز خود را از دست داده بود. پس اندازی که جمع آوریش 7 سال زمان برده بود.

 او همچنین در پست‌های بعدی خود در توییتر، آدرس بیت کوین خود را اعلام کرد و از سارقان درخواست کرد که حداقل بخشی از پولش را برگردانند. اما اتفاقی که افتاد، چیزی بود که احتمالا انتظارش را نداشت.

کاربران توییتر شروع به جمع آوری کمک کردند و کمی بیشتر از 1 بیت کوین را به حساب او واریز کردند. تراکنش‌های متعددی از افراد مختلف انجام شد و سخاوتمندی جامعه بیت کوین داران را نشان داد!

بیشتر بخوانید: چگونگی تراکنش‌های بیت کوینrelated_content

اما با وجود کسانی که قصه ساویکس را باور کردند و برای حمایت و کمک به او تلاش کردند، افرادی هم بودند که ادعای او را دروغ و خودش را کلاهبردار خواندند.

این حساب توییتری دیگر وجود ندارد!

و حالا چند روز بعد از آن اتفاق، حساب کاربری اریک ساویکس در توییتر حذف شده است. البته اندکی بعد از آن، ساویکس اعلام کرد که بیت کوین‌های جمع آوری شده را به صاحبانشان بر می‌گرداند و از کسانی که به او کمک کردند، خواست که اطلاعات واریز خود را برای او ارسال کنند. برخی از کاربران تایید کردند که بیت کوین‌های اهدایی به آنها برگردانده شد.

در زمان نگارش این مقاله، در آدرسی که ساویکس در پست توییتری خود اعلام کرده بود، بیت کوینی وجود ندارد و این یعنی همه بیت کوین های اهدایی از آن خارج شده اند. البته مشخص نیست که گیرندگان این بیت کوین‌ها، همان اهدا کنندگان هستند یا خیر.

در این بین، دلیل حذف شدن حساب کاربری ساویکس هم مشخص نیست. اگر ادعای او درست باشد، باید به اون حق داد که از شدت ناراحتی نخواهد با کسی صحبت کند. چون از دست دادن پس انداز 120.000 دلاری که برای جمع کردنش 7 سال زمان برده، باید حس بدی داشته باشد! به هر حال این نکته هم حائز اهمیت است که زمانبندی این حادثه، به طرز غیر قابل انکاری مشکوک است.



:: برچسب‌ها: بیت کوین ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

چنجلی به صورت رسمی در سال ۲۰۱۳ معرفی شد، اما قبل از آن به عنوان یک نمونه اولیه به صورت آزمایشی فعالیت می‌کرد. سازندهٔ آن نیز یک استخر استخراج معروف به نام ماینرگیت (MinerGate) است اما آن‌ها دو مقولهٔ جدا از هم هستند و هیچ ارتباطی از لحاظ عملکرد باهم ندارند.

Changelly Platform

این شرکت در سال ۲۰۱۶ درست زمانی که تبدیل به یک پلتفرم مبادلهٔ ارز دیجیتال شده بود، توانست نگاه بازار را به خود جلب کند. از آن موقع تاکنون، به لطف برطرف کردن تمامی باگ‌ها، نقص‌ها و جلوگیری از هکرها تعداد ۲ میلیون کاربر به عضویت شرکت درآمده‌اند.

ساز و کار

عملکرد چنجلی بسیار ساده است. آن‌ها در صفحهٔ اول سایت رسمی خود changelly.com چگونگی عملکرد خود را به تصویر کشیده‌اند. 

عملکرد چنجلی بسیار ساده است. آن‌ها در صفحهٔ اول سایت رسمی خود changelly.com چگونگی عملکرد خود را به تصویر کشیده‌اند.  هنگامی که قصد مبادلهٔ ارز دیجیتال در یک صرافی دیگر را داشته باشید، چنجلی این کار را با کارمزدی کمتر برایتان انجام می‌دهد. یکی از ویژگی‌های اصلی شرکت هزینهٔ کارمزد پایین است که بر این موضوع تاکید خاصی دارند.

عدم نیاز به اطلاعات شخصی

یکی از اصلی ترین ویژگی‌های چنجلی عدم نیاز به اطلاعات شخصی شما هنگام مبادلهٔ ارز در صرافی است. تنها چیزی که از شما می‌خواهد ایمیل شما است. 

شاید از خود بپرسید چرا آن‌ها از شما ایمیل می‌خواهند؟ 

چنجلی از یک تایید هویت دو مرحله‌ای برای ایمن کردن حساب و تراکنش شما استفاده می‌کند. این امر کمک می‌کند تا امنیت حساب شما بیش از پیش شود. آن‌ها ایمیل شما را برای این درخواست می‌کنند که اگر اطلاعات حساب خود مانند گذرواژه را فراموش کردید از طریق آن به شما گذرواژه جدید را ارسال کند.

کارمزد غیر متغیر

در سایت رسمی شرکت تاکید شده است که تنها ۰.۵ درصد از هر تراکنش را به عنوان کارمزد دریافت می‌کنند. این بدان معناست که هر زمان شما اقدام به مبادلهٔ ارز دیجیتال از طریق سایت شرکت کردید، آن‌ها ۰.۵ درصد آن را از حساب شما کم خواهند کرد. نکتهٔ حائر اهمیت اینجاست که این موضوع در رابطه با پول‌های رایج صدق نمی‌کند.

بسیاری از مردم از عدم شفاف سازی این شرکت‌‌ دربارهٔ دلیل بالا بودن هزینهٔ کارمزدهای پول های رایج ناراضی هستند. هزینهٔ کارمزدها با پول، به ارز مورد نظر بستگی دارد، اما در مقایسه با کارمزدها با ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است. این وضعیت به گونه‌ای رقم خورده است که کاربران نظرات متفاوتی در سایت چنجلی لحاظ کنند. با این حال بیشتر نظرات منفی به سمت کارمزد پول‌های رایج است.

بیشتر بخوانید: صرافی بایننس (Binance)

برنامه‌های همکاری

چنجلی مانند بسیاری از پلتفرم‌های تبادل ارز دیجیتال عمل می‌کند و به کاربران خود پیشنهاد همکاری می‌دهد تا پس از اینکه در سایت ثبت نام کردند مشغول به فعالیت شوند. به عنوان مثال در پلتفرم بیت کوین کاربران می‌توانند به عنوان نود به تایید تراکنش‌ها در شبکه کمک کنند. با این حال همانطور که شرکت نیز تاکید می‌کند، برنامهٔ همکاری آن‌ها با سایر پلتفرم‌ها متفاوت است.

چنجلی به کسانی که در شرکت ثبت نام کنند یک سهم ۵۰ درصدی از درآمد حاصل از کارمزدها در نظر گرفته است. یعنی هرگاه یک تراکنش انجام شود، ۵۰ درصد آن به شرکت و ۵۰ درصد مابقی به اعضای شبکه تعلق می‌گیرد. قرارداد همکاری (ثبت نام در سایت) شما و سهم ۵۰ درصدی هر دو دائمی هستند به گونه‌ای که هنگام به روز رسانی سایت یا تغییر در نرخ کارمزدها نیازی به ثبت نام مجدد برای همکاری نیست.

امنیت

یکی از سوالاتی که همیشه مطرح می‌شود این است که آیا چنجلی امنیت دارد یا خیر؟ آیا قانونی است؟ خب مسلما سوال مهمی است چرا که ما در حال صحبت دربارهٔ پلتفرم‌های ارز دیجیتال هستیم.

یکی از سوالاتی که همیشه مطرح می‌شود این است که آیا چنجلی امنیت دارد یا خیر؟ آیا قانونی است؟ خب مسلما سوال مهمی است چرا که ما در حال صحبت دربارهٔ پلتفرم‌های ارز دیجیتال هستیم. پول‌های زیادی چه دیجیتال چه فیات در تمامی این پلتفرم‌ها در گردش هستند، بنابراین امنیت مهمترین مسئله است.

هنوز هیچ اخباری از اینکه چنجلی تاکنون مورد حملهٔ هکرها قرار گرفته است یا خیر در دست نیست. بسیاری از مردم نیز بر این موضوع تاکید دارند. در اکثر موارد به نظر می‌رسد که افراد از خدماتی که شرکت فراهم می‌کند راضی هستند. یکی از کاربران به صورت آنلاین اعلام کرد که به طور تصادفی مبلغ زیادی پول به پلتفرم ارسال کرده است و اعضای شبکه در بازگشت پول او بسیار عالی عمل کرده‌اند.

در زمان یادداشت این مقاله هیچ خبری از کلاهبرداری، هک و سایر موارد غیر قانونی دربارهٔ چنجلی به ثبت نرسیده است. شرکت در این باره بسیار شفاف عمل کرده است و هیچ موضوع نگران کننده‌ای از خود برجای نگذاشته است.

نحوهٔ استفاده از چنجلی

اولین گام انتخاب ارز دیجیتال مورد نظری است که قصد مبادلهٔ آن را دارید. چنجلی بیش از صد رمزارز مختلف را پوشش می‌دهد و باعث می‌شود دایرهٔ انتخاب شما وسیع شود. البته یک مسئله شاید کمی ناراحت کننده باشد چرا که پلتفرم ارزهای معروف زیادی را پوشش نمی‌دهد.

بعد از اینکه رمزارز مورد نظر خود را انتخاب کردید به سرعت تراکنش‌ها توجه کنید. در سایت رسمی شرکت آمده است که تراکنش‌ها معمولا کمتر از نیم ساعت زمان نیاز دارد. البته این مسئله برای بیت کوین صدق نمی‌کند زیرا مدت تراکنش آن بیش از نیم ساعت خواهد بود.

هنگامی که تمامی شرایط را بررسی کردید و مشکلی بابت آن نداشتید می‌توانید در سایت ثبت نام کنید. بعد از اینکه ثبت نام کردید تنها کار این است که مبلغ مورد نظر خود را انتخاب کنید و گزینهٔ پرداخت را تایید کنید. چنجلی بستری مناسب و امن برای تبادل ارزهای دیجیتال شما است.



:: برچسب‌ها: پلتفرم چنجلی ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

صرافی های ارز دیجیتال در واقع محافظانی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به دارایی ارزهای دیجیتال هستند. آنها رابطی هستند که به سرمایه گذاران اجازه می دهند یک توکن را بخرند، بفروشند و یا آن را با دیگران مبادله کنند. آنها باعث ایجاد ارزیابی صحیحی می شوند که تمام افراد قبل از سرمایه گذاری در یک پروژه در مورد انجام آن صحبت می کنند. سرمایه گذاران علاقه مند که معمولا سکه های جدیدی را در صرافی ها کشف می کنند. از نقشه ها، آخرین تحولات، وبلاگ ها، مطبوعات، حساب های توییتر، انجمن های وبسایت ردیت، اتاق های گفتگو، سوزاندن توکن و به طور امیدوارانه از پذیرش آنها در دنیای واقعی شروع می کنند.

این کار برای سرگرمی است، اما با وجود بیش از 1,500 سکه ذکر شده در ورلد کوین ایندکس، سر و صدای زیادی در فضای ارز دیجیتال به راه افتاده است و راه های زیادی برای گم شدن یک تازه کار در این مسیر وجود دارد. بنابراین توسعه دهندگان معمولا از ناشران حرفه ای می خواهند که به آنها کمک کنند تا پیام های واضحی را پیرامون پروژه خود منتشر کنند، نکات مهم و روایتی ساده را برای افراد غیر متخصص توضیح دهند تا افراد بتوانند آنها را هضم و درک کنند. بهترین ناشرها یا روزنامه نگارها افراد موثری هستند که می توانند در آب ها حرکت کنند و پروژه هایی را که دارای اصول صحیح هستند را با رسانه های خبری و افراد تاثیرگذار به اشتراک بگذارند زیرا آنها می توانند مخاطبان علاقه مند را به خود جذب کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند.

در هر مرحله از توسعه نیاز به زمان، انرژی و پول زیاد است. برای عرضه اولیه سکه (ICO)، نیاز به پول است تا بتوان در مورد فروش توکن ها صحبت کرد. پس از انجام ICO، کار واقعی شروع می شود و باید در یک صرافی ثبت نام کرد. هر چه صرافی بزرگ تر باشد، نقدینگی بیشتر می شود و شانس موفقیت افزایش می یابد. هزینه ثبت نام در هر صرافی متفاوت است. در گفتگو با بیزینس اینسایدر، مدیر ارشد فناوری اطلاعات سابق UBS، اولیور بوسمن از بوسمن ادوایزری تخمین می زند که هزینه ثبت نام در یک صرافی بسته به اندازه آن صرافی می تواند از 50,000  دلار تا 1 میلیون دلار متغیر باشد.

معمولا اگر ICO را به طور کامل و درست انجام دهید و موارد قانونی و حسابداری را رعایت کنید، هزینه های آن بین نیم میلیون تا یک میلیون است.بوسمن

 سپس یک میلیون دیگر برای ثبت نام؟ این مقدار عادلانه نیست. اما هزینه برخی از صرافی ها ممکن است صفر باشد یا ممکن است هزینه های متفاوتی را برای پروژه های مختلف دریافت کنند.

کاری که ما انجام می دهیم مذاکره کردن نیست و ما هزینه ای از کسی دریافت نمی کنیم. تیم پروژه وقتی درخواستی را ارائه می دهند به ما می گویند که بهای چه چیزی را می خواهند پرداخت کنند و شما می توانید بگویید هیچ بهایی و یا هیچ هزینه ای در آن صورت ما آن را قبول می کنیم و ما سکه هایی را در فهرست خود داریم که هزینه خرید و فروش آنها صفر است.مدیر عامل اجرایی صرافی بایننس، چانگپنگ ژائو

برخی از صرافی ها که هزینه های خود را ثبت نکرده اند، ممکن است سایر هزینه ها را پرداخت کنند یا سایر مقررات صرافی خود را تعیین کنند.

هیچ هزینه ای برای قرار دادن یک سکه در فهرست صرافی وجود ندارد. ما برای انجام ICO هزینه پرداخت می کنیم و به مردم این امکان را می دهیم که هزینه های بازاریابی را پرداخت کنند.hermis2008@،Bittrex (@BittrexExchange) July 14, 2014

صرافی ها همچنین می توانند به کاربران خود اعتماد کنند تا به فهرست سکه های جدید رای بدهند یا آن ها می توانند از فرایند ترکیبی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: صرافی بایننس (Binance)

قوانین OKEx

تمام درخواست ها برای رای دادن به فهرست توکن ها توسط کمیته بررسی فهرست بندی ما از طریق یک روند بررسی اولیه انجام می شود. این بررسی اولیه 50% از کل فرایند را تکمیل می کند.

تمام درخواست ها برای رای دادن به فهرست توکن ها توسط کمیته بررسی فهرست بندی ما از طریق یک روند بررسی اولیه انجام می شود. این بررسی اولیه 50% از کل فرایند را تکمیل می کند. ما درخواست ها را بر اساس معیارهای فهرست زیر بررسی خواهیم کرد. اگر خطراتی در پروژه های شما یافت شود یا به وجود پروژه شما مظنون شوند، پروژه شما واجد شرایط رای دادن به فهرست OKEx نخواهد بود.

تعدادی از معیارهای این فهرست در زیر آماده است:

  • صلاحیت ها و سیاست ها (هدف پروژه، نظر حقوقی، سوابق شرکت)
  • مدل کسب و کار و اندازه بازار (میزان ارتباط با بلاک چین، سطح پذیرش و نرخ رشد، کاربران موجود و نرخ تبدیل)
  • اکوسیستم و توزیع (ماهیت پروژه، برنامه توزیع، انجام توافق، درخواست ها و برنامه ها، سرمایه گذاری در بازار و نقدینگی)
  • اعضای تیم و سرمایه گذاران اصلی (سابقه سرمایه گذاری و تامین مالی، سابقه اعضای تیم، سابقه فنی اعضای هیئت رئیسه، مسئولیت های اعضای تیم)
  • تبلیغات و بازاریابی (پوشش رسانه ای، مراجعه به حامیان کانال های اجتماعی مانند توییتر، کمپین ها و مراسم ها، مشارکت کاربر و بازخورد)
  • شفافیت ( نقشه پروژه، وضعیت توسعه، فراوانی به روزرسانی کدهای فنی، فراوانی آگهی رسمی)

در هر دو طرف این مسیر شایعات زیادی وجود دارد: صرافی ها مبلغ یک میلیون دلار را برای قرار گرفتن در فهرست خود درخواست می کنند و شرکت ها با سرمایه گذاری مخاطره آمیز مبلغ یک میلیون دلار را به صرافی ها پیشنهاد می دهند. اما قبل از این که تیم توسعه فرایند قرار گرفتن در صرافی را آغاز کنند، ممکن است که ماه ها و ماه ها این تصمیم را نگیرند، برای ارتقای پروژه نیاز به بودجه بازاریابی دارند.

بودجه اغلب برای هفت رکن اساسی علاوه بر بسیاری از تلاش های دیگر استفاده می شود که در زیر به آنها اشاره شده است:

  • استخدام یک ناشر یا  مدیر تبلیغات 
  • حضور در اجلاس بلاک چین
  • تولید محتوای وب برای رسانه ها (مطلب مطبوعاتی و مقالات)
  • اجرای بنر تبلیغاتی
  • توسعه انجمن ها در ردیت، تلگرام، توییتر، فیس بوک یا دیسکورد
  • توسعه انجمن ها در دنیای واقعی از طریق میت آپ، کالج ها و دانشگاه ها
  • میزبانی هکاتون ها و مراسم های دیگر

بیشتر بخوانید: هدر بلاک (Block Header) چیست؟

در صنعتی که به عدم تمرکز افتخار می کند می تواند قدرت و سرمایه را از بانک های مرکزی و افراد نخبه شرکت ها به سمت افراد عادی سوق دهد، سیستم خلق کننده و ترویج دهنده یک ارز دیجیتال شروع به راه اندازی یک فضایی مانند فیلم های هالیوودی می کند که در آن فیلم سازان نیاز به یک بودجه برای کمپین های گران قیمت بازاریابی داخلی و جهانی، حضور در مطبوعات و گذراندن زمان در جشنواره ها را دارند.

توسعه دهندگان نوآور همیشه راهی پیدا می کنند. برخی از تیم ها از ابتدا تلاش می کنند تا فرایند کار را تغییر دهند. یک فهرست در شرکت Indiegogo برای Collegicoin که هدف آن کمک به دانش آموزان در پرداخت شهریه و کتاب های درسی است، درخواستی را انجام داده که در زیر آمده است:

هزینه ثبت نام در صرافی سکه، توسعه مداوم و بازاریابی، سه موضوع بزرگی است که ما به آنها کمک می کنیم. یکی از صرافی های کوچکتر، با نام کریپتو بریج، 2 بیت کوین را در صرافی خود با قیمت بیشتر از 12,000 دلار قرار می دهد در حالی که سایر صرافی های بزرگتر مانند HitBTC، تعداد 60 بیت کوین را با قیمت حدود 400,000 دلار در صرافی خود قرار می دهد.

شروع ایجاد یک سکه کار ساده ای نیست و در حال حاضر محیط در ارز دیجیتال تاثیر گذار است، بنابراین تنها کسب و کارهای بزرگ که در حال حاضر پول دارند، می توانند به کسب درآمد بیشتر ادامه دهند. به همین دلیل است که ما به کمک شما احتیاج داریم.



:: برچسب‌ها: ارز دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

این واقعیت که هر صرافی بیت کوین قیمت متفاوتی را برای بیت کوین نشان می دهد باعث به وجود آمدن ‍پدیده آربیتراژ شده است. در این مقاله به طور دقیق به شما می گوییم آربیتراژ چیست و چگونه انجام می شود.

خلاصه آربیتراژ بیت کوین

آربیتراژ بیت کوین فرایند خرید بیت کوین در یک صرافی و فروش آن در صرافی دیگری است که قیمت آن بالاتر می باشد. صرافی های مختلف قیمت های متفاوتی را برای بیت کوین تعیین می کنند و برخی از افراد از این تفاوت قیمت استفاده کرده و سود خوبی کسب می کنند.

این خلاصه ای از آربیتراژ بیت کوین بود. اگر توضیح بیشتری درباره آربیتراژ بیت کوین و نحوه انجام آن می خواهید، ادامه مطلب را بخوانید. در زیر تعدادی از این مطالب آورده شده است:

  1. قیمت بیت کوین چگونه تعیین می شود؟
  2. یک نمونه ساده از آربیتراژ بیت کوین
  3. موانع آربیتراژ بیت کوین
  4. سوالات متداول
  5. نتیجه گیری، آیا باید آربیتراژ را انجام داد؟

1- قیمت بیت کوین چگونه تعیین می شود؟

قبل از این که بتوانیم درباره آربیتراژ صحبت کنیم (یعنی خرید با قیمت پایین و فروش با قیمت بالا) باید بدانیم که در واقع قیمت بیت کوین به چه معنایی است.

در هر صرافی، قیمت بیت کوین با آخرین مبادلات انجام شده در آن صرافی تعیین می شود. از آنجا که صرافی های مختلف خریداران و فروشندگان متفاوتی دارد، کاملا طبیعی است که قیمت ها به طور 100% با هم یکسان نیستند.

شما می توانید صرافی ها را به عنوان بازارهای بسته ای ببینید که به طور مستقیم با هم در ارتباط نیستند. علاوه بر این، برخی از صرافی ها مبادلات بسیار کمی دارند که باعث می شود این مبادلات بر بر روی قیمت بیت کوین تاثیری نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: صرافی بایننس (Binance)

در نتیجه، برخی از افراد سعی می کنند بیت کوین را با قیمت ارزان از یک صرافی بخرند و سپس آن را با قیمت بالاتر در صرافی دیگری بفروشند.

2- یک نمونه ساده از آربیتراژ بیت کوین

در هر صرافی، قیمت بیت کوین با آخرین مبادلات انجام شده در آن صرافی تعیین می شود. از آنجا که صرافی های مختلف خریداران و فروشندگان متفاوتی دارد، کاملا طبیعی است که قیمت ها به طور 100% با هم یکسان نیستند.

در اینجا یک مثال ساده برای نشان دادن نحوه انجام آربیتراژ آورده شده است. در زمان نوشتن این مقاله (ژانویه 2018)، قیمت بیت کوین در صرافی Bitstamp به قیمت 11561 دلار است در حالی که قیمت بیت کوین در CEX.io به قیمت 11654 دلار است.

تفاوت قیمت در این صرافی ها 84 دلار است و این یک فرصت مناسب برای آربیتراژ است. در واقع شما 100 بیت کوین را در Bitstamp به مبلغ 11,561 دلار خریداری می کنید و آن را با مبلغ 11,645 دلار در CEX.io می فروشید.

در واقع شما 87 دلار سود کرده اید.

بیاید آن را محاسبه کنیم:

  • تعداد بیت کوین های خریداری شده در Bitstamp به اندازه 100 عدد
  • قیمت هر بیت کوین= 11,561 دلار
  • مجموع هزینه ها= 11,561 * 100 = 1,156,100 دلار
  • تعداد بیت کوین های فروخته شده در CEX.io  به اندازه 100 عدد
  • قیمت هر بیت کوین= 11,645 دلار
  • درآمد کل= 11,645 * 100= 1,164,500 دلار
  • مجموع سود= 1,1645,500 - 1,156,100= 8,400 دلار

نکته جالب توجه از مثال بالا این است که ما به سرمایه نسبتا زیادی احتیاج داریم تا بتوانیم از طریق آربیتراژ سود قابل توجهی کسب کنیم. با این حال، در زندگی واقعی خیلی از کارها پیچیده تر از مثال ساده بالا می باشد.

3- موانع آربیتراژ بیت کوین

هنگام انجام دادن آربیتراژ، احتمالا با موانع زیادی رو به رو خواهید بود که تعدادی از آنها در زیر آماده است:

  • ممکن است تایید تراکنش ها (از سمت صرافی ها) مدتی طول بکشد و در این مدت ممکن است قیمت بیت کوین تغییر کند.
  • بسیاری از صرافی ها به دلیل مبادله مقدار زیادی از بیت کوین ها به مراحلی از احراز هویت افراد نیاز دارند.
  • هزینه تراکنش برای صرافی ها که در مثال بالا به آن اشاره ای نشد، در واقع از سود شما کم خواهد شد.
  • حجم تراکنش ها باید در هر دو صرافی به اندازه کافی بالا باشد تا سفارشات بزرگ خرید و فروش به خوبی انجام شود.
  • به خاطر داشته باشید که اختلاف قیمت می تواند مباحث فنی یا سابقه اعتبار یک صرافی را به خوبی نشان دهد. یک مثال جالب این است که در روزهای آخر در صرافی Mt.Gox که قیمت بیت کوین بسیار پایین بود، معامله گران به صرافی اعتماد نمی کردند زیرا آنها فکر می کردند که صرافی اجازه برداشت پول را به این افراد نمی دهد (به این معنی که خریداران زیادی در صرافی وجود نداشتند).

4- سوالات متداول

آربیتراژ کاملا قانونی است زیرا تنها کاری که انجام می شود، استفاده از اختلاف قیمت بین صرافی ها است. شخصی که آربیتراژ را انجام می دهد، مانند سایر افراد به خرید و فروش ارز دیجیتال می پردازد.

آیا آربیتراژ غیرقانونی است؟

آربیتراژ کاملا قانونی است زیرا تنها کاری که انجام می شود، استفاده از اختلاف قیمت بین صرافی ها است. شخصی که آربیتراژ را انجام می دهد، مانند سایر افراد به خرید و فروش ارز دیجیتال می پردازد.

آربیتراژ بیت کوین به همان سادگی که در نگاه اول به نظر می رسد نیست. به طور کلی، آربیتراژ بیت کوین ممکن است فرصتی برای درآمد منفعل باشد، اما در عین حال خطرات بزرگی به همراه دارد.

آربیتراژ در حقیقت، برخلاف سرمایه گذاری، معاملات مارجین و سایر فعالیت هایی که می توان به عنوان دستکاری بازار تلقی کرد، یک روند مثبت است و در برخی موارد حتی ممکن است برای کل بازار نیز مضر باشد.

بیشتر بخوانید: پامپ و دامپ ارز دیجیتال چگونه اتفاق می افتد؟

بیت کوین باید در کل صرافی ها قیمت یکسان داشته باشد. آربیتراژ به جمع کردن صرافی ها در کنار یکدیگر کمک می کند. با رشد بازار بیت کوین، اختلاف بین صرافی ها کمتر خواهد شد، زیرا افراد زیادی تمایل به انجام آربیتراژ خواهند داشت.

امروزه تقریبا تمام صرافی ها یک نرخ واحد مبادلاتی دارند که می تواند به یک ابزار مفید برای آربیتراژ تبدیل شود. استفاده از این نرخ واحد به شما امکان می دهد تا یک ربات آربیتراژ دلخواه بسازید، به همین دلیل مجبور نیستید که تمام طول روز در جلوی رایانه بشینید. با این وجود، در صورتی که معاملات را از نزدیک نگاه کنید و مطمئن شوید که معاملات را به صورت همزمان انجام می دهید، انجام آربیتراژ به صورت دستی نیز می تواند مفید باشد.



:: برچسب‌ها: آربیتراژ بیت کوین ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

اگر به دنبال یک اکسچنج یا صرافی ارز دیجیتال برای خرید، فروش و نگهداری دارایی های رمز ارزی خود هستید، باید بگوییم که این مقاله شما را در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال، با توجه به شرایط و معیارهای مدنظرتان کمک خواهد کرد. در ابتدا لازم است تا با مفاهیم پایه و همچنین معیارهای انتخاب آشنا شوید.

در ادامه با بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران و جهان آشنا خواهیم شد. در نهایت به شکل خلاصه، مقایسه ی شاخص های انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آورده شده است. برای بهترین انتخاب، با ما تا انتهای مقاله همراه شوید.

انواع صرافی ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال بر اساس مخاطبان به سه دسته تقسیم می شود:

  • صرافی ارز دیجیتال خصوصی: شما تنها با دعوت، می‌توانید در این صرافی‌ها عضو شوید.
  • صرافی ارز دیجیتال عمومی: در آن‌ها خدمات به همه ارائه می‌شود.
  • صرافی ارز دیجیتال منطقه‌ای: که تنها به کشور یا کشورهای یک حوزه جغرافیایی محدود، خدمات رسانی انجام می دهند.

همچنین صرافی ها و بازارهای رمز ارزی بر اساس نوع معاملات قابل انجام، به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  • صرافی ارز دیجیتال با قابلیت معامله فیات با رمز ارز
  • صرافی ارز دیجیتال با قابلیت معامله رمزارز با رمز ارز

از طرف دیگر صرافی ها بر اساس نوع مالکیت کیف پول کاربران به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  • صرافی های متمرکز: در این صرافی ها، به جهت تضمین معاملات انجام شده، کلید خصوصی کیف پول ها در اختیار صرافی ارز دیجیتال است.
  • صرافی های غیرمتمرکز: در این صرافی ها، کلید خصوصی کیف پول ها، در اختیار خود کاربران است و امنیت معاملات از طریق داور یا شخص ثالث تضمین می شود.

 چگونه تشخیص دهیم که یک صرافی معتبر و امن است؟

قبل از اینکه معامله یا ترید ارز دیجیتال را در صرافی موردنظر شروع کنید، بررسی های لازم را در مورد معتبر بودن آن صرافی انجام دهید. توصیه می کنیم از صرافی ناشناخته استفاده نکنید.

قبل از اینکه معامله یا ترید ارز دیجیتال را در صرافی موردنظر شروع کنید، بررسی های لازم را در مورد معتبر بودن آن صرافی انجام دهید. توصیه می کنیم از صرافی ناشناخته استفاده نکنید. قبل از انتخاب صرافی ارز دیجیتال برای انجام معامله، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. دامنه صرافی موردنظر را بررسی کرده و آدرس صرافی را در مرورگر خود بوکمارک کنید.
  2. بررسی کنید آدرس صرافی در لیست اسکم نباشد (scam یعنی کلاهبردار و متقلب).
  3. در زمان بررسی صرافی ارز دیجیتال از کلیک کردن بر روی لینک های آنلاین خودداری کنید.
  4. از سرمایه گذاران و کاربران صرافی موردنظر در مورد صرافی سوال کنید و بررسی کنید که صرافی سابقه معتبری دارد یا نه؟
  5. بررسی کنید که صرافی موردنظر چقدر در بازار اعتبار دارد.
  6. تحقیق کنید که چه تیمی پشت این صرافی وجود دارد و وضعیت استفاده از تکنولوژی توسط صرافی چگونه است.
  7. سرمایه گذاران صرافی چه کسانی هستند و چقدر سرمایه در حال گردش است؟
  8. آدرس هایی که بیت کوین های صرافی در آن نگه داری می شود را بررسی کنید.
  9. سایت، بلاگ و شبکه های اجتماعی صرافی را بررسی کنید و مطمئن شوید که این صرافی فعال است و برای کسب و کار خود هزینه می کند.

 چه مواردی را برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال باید در نظر گرفت؟

در این بخش، به صورت خلاصه‌ در مورد معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال می‌گوییم. در مقالات بعد سعی خواهد شد تا مقایسه جزیی‌تری از امکانات هر اکسچنج ارائه شود.

امنیت، شهرت و سابقه صرافی ارز دیجیتال

امنیت یک صرافی شاید یکی از مهمترین پارامترهای انتخاب یا حتی مهمترین به حساب بیاید تا حدی که شاید بتوان گفت بهترین صرافی یا بازار ارز دیجیتال، امن ترین آنهاست. در یک اکسچنج ناامن هرچقدر هم کارمزدها و هزینه ها پایین باشد، امکان از دست رفتن دارایی یا بلوکه شدن دارایی به واسطه نفوذ هکرها یا اختلال در سیستم معاملاتی، ریسک کار با آن را افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: امنیت سایبری و بالابردن ایمنی ارزهای دیجیتالrelated_content

البته برای یک کاربر هرگز شاخص روشنی برای سنجش میزان امنیت یک بستر وجود ندارد. تنها پارامتر قابل سنجش، سابقه معاملاتی در آن بستر خواهد بود. اینکه یک اکسچنج تا کنون مورد حمله قرار گرفته؟، آیا این حمله ها موفقیت آمیز بوده؟ در صورت موفقیت آمیز بودن، آیا اکسچنج جبران خسارت نموده؟ آیا معاملات در بستر به سرعت از سرگرفته شده؟ این سوالات همه چک لیست قضاوت در مورد امنیت یک بستر می باشد.

کارمزد معامله (Fee)

تمامی صرافی های ارز دیجیتال برای انجام مبادله در سایت، مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت می‌کنند. یکی از ابتدایی ترین مسائلی که برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال می‌بایست در نظر بگیرید، تمامی قوانین مرتبط با کارمزد در آن اکسچنج است.

فرایند احراز هویت

بسیار مهم و حیاتی است که قبل از شروع به کار با هر صرافی یا بازار، با فرآیند احراز هویت آن آشنا شوید. بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال از کاربران خود تقاضای ارائه مدارک هویتی نظیر پاسپورت، گواهینامه و کارت شهروندی می‌کنند. هرچقدر فرآیند احراز هویت دقیق‌تر باشد، می‌توان گفت که امنیت و سلامت معاملات نیز بالاتر خواهد رفت.

اهمیت احراز هویت در صرافی هایی که تبدیل ارز دیجیتال به فیات را انجام می دهند، بیشتر است چرا که این صرافی ها بیشتر در معرض خطر پولشویی قرار می گیرند. البته احراز هویت همیشه مطلوب نیست. برای اتباع کشورهایی مثل ایران، اکسچنج های خارجی که در زمینه احراز هویت سهل گیرتر هستند، اطمینان خاطر بیشتری در مقابل بلوکه شدن اموال، ایجاد می کنند.

در برخی از صرافی ها احراز هویت شما به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود. یعنی شما زمانی احراز هویت کامل می‌شوید که بخواهید از حداکثر امکانات اکسچنج یا صرافی ارز دیجیتال استفاده کنید. در حالی که می‌توانید در حجم پایین فعالیت‌ها، مدارک شناسایی کامل خود را ارائه ندهید.

کارمزد انتقال

کارمزدهای انتقال نیز جزء مهمترین پارامترهای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال است. چرا که هزینه‌های برداشت و واریز کاربران، در هر تراکنش به همین فاکتور بستگی دارد.

حجم بازار، سیالیت و شکاف قیمت

یکی دیگر از مهمترین پارامترهایی که معمولاً کاربران حرفه ای مدنظر قرار می دهند، حجم معاملات بازار، زمان نقدینگی و همینطور شکاف قیمتی یا اسپرد (spread) در صرافی ارز دیجیتال است. حجم بازار، مواقعی که به دنبال معاملات بزرگ می گردید پارامتر بسیار مهمی است.

در صورتی که در یک بازار قیمت ها یا کارمزدها مناسب باشند اما حجم مناسبی در سفارش ها وجود نداشته باشد مجبور خواهید شد برای یک خرید بزرگ تعداد زیادی از سفارش ها را بردارید و در اصطلاح رِنج بکشید و این مسئله هزینه های شما را به شدت افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: قرارداد آتی بیت کوینrelated_content

همچنین در صورتی که حجم معاملات یک بازار یا صرافی پایین باشد (سیالیت پایین)، زمان مورد نیاز برای تبدیل دارایی بیشتر خواهد شد. بنابراین هرچقدر هم که کارمزدها در چنین صرافی کم باشد، هزینه زمانی آن را بی اثر خواهد کرد. شکاف قیمت یا اسپرد نیز پارامتر مهم دیگری است که برای ترید بسیار اهمیت دارد.

شکاف قیمت به اختلاف میان بهترین سفارش خرید و فروش در یک بازار می گویند. در صورتی که شکاف قیمتی زیاد باشد، شما به محض خرید ارز دیجیتال، اگر به هر دلیل تصمیم به فروش سریع بگیرید، به اندازه این شکاف قیمت در ضرر خواهید بود.

امکان تعیین قیمت توسط کاربر

تفاوت بین بازارها و صرافی های عامل در چگونگی تعیین قیمت است. بازارها این امکان را به کاربران می‌دهند تا سفارش خود را بر اساس قیمت مدنظر خود تعیین نموده و کشف قیمت به صورت رقابتی صورت می‌گیرد. اما صرافی‌ها خودشان به صورت مستقل قیمت را تعیین کرده و بر اساس آن، با کاربر معامله می‌نمایند. وجود دفتر سفارشات در یک پلتفرم نشان‌دهنده وجود امکان تعیین قیمت توسط کاربر است.

تعداد کوین و جفت های رمز ارزی قابل معامله

تعداد کوین هایی که یک صرافی ارز دیجیتال پشتیبانی می کند، از جمله پارامترهای تصمیم گیری برای انتخاب بهترین گزینه به حساب می آید. همچنین تنوع در جفت های قابل معامله در یک بازار هم به جذابیت معاملاتی در آن بازار کمک خواهد کرد. اینکه مثلا شما بتوانید در شرایطی که یک رمزارز از رشد بازار جامانده، سایر ارزهای دیجیتال رشد کرده را به آن تبدیل کنید تا از آن کسب درآمد کنید نکته حائز اهمیتی است.

در صورتی که تنوع جفت های قابل معامله در بازار کم باشد، مجبور خواهید شد که تبدیل را در چند مرحله انجام دهید. به عنوان مثال، اگر استلار رشد کرده باشد ولی ریپل جا مانده باشد، موقعیت مناسبی خواهد بود تبدیل استلار به ریپل انجام شود ولی اگر امکان تبدیل مستقیم در صرافی فراهم نباشد نیاز است تا یک مرحله استلار را به بیت یا تتر تبدیل و سپس بیت یا تتر را به ریپل چنج کنید. همین تبدیل چند مرحله ای ممکن است بخش زیادی از سود شما را از بین ببرد.

پشتیبانی صرافی ارز دیجیتال

اگر بگوییم پشتیبانی سریع و دقیق بعد از امنیت، مهمترین پارامتر انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال است، بیراه نرفته ایم. بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا کارمزدهای بالاتر پرداخت کنند ولی از پشتیبانی آنلاین و به لحظه استفاده نمایند. حضور پشتیبان در کنار یک تریدر به آرامش خیال و رفع به موقع موانع کسب درآمد کمک شایانی خواهد کرد.

راه های شارژ حساب

آپشن هایی که یک اکسچنج برای شارژ حساب در اختیار کاربر قرار می دهد به سهولت استفاده از بستر کمک خواهد کرد. این امکان از این جهت که در ایران تنها راه انتقال پول، شبکه شتاب است خیلی مهم به نظر نمی رسد اما در خارج از کشور، به واسطه وجود ابزارهای مختلف نقل و انتقال پول نظیر ویزاکارت، مسترکارت، پی پال و ...، پارامتر قابل تأملی برای انتخاب یک بستر به حساب می آید.

کاربرپسند بودن

هر چقدر حس بهتری از کار کردن با یک صرافی ارز دیجیتال داشته باشید، میزان موفقیت معاملاتی شما هم بیشتر خواهد بود. پیچیدگی بیش از حد در یک صرافی، مانعی مهم بر سر راه استفاده افراد مختلف از آن و در نتیجه رشد آن صرافی خواهد بود.

همچنین ممکن است به واسطه عدم طراحی مناسب یک اکسچنج، اشتباهات فردی در حین انجام معامله یا در مراحل واریز و برداشت به وجود بیاید که همگی باعث از بین رفتن بخشی از دارایی خواهد شد. البته به طور طبیعی صرافی های عامل از پیچیدگی پایین تری نسبت به بازارها برخوردارند ولی هزینه های بالاتری برای کاربر خواهند داشت. بنابراین ایجاد یک توازن در این پارامترها برای کاربر مهم خواهد بود.

محدودیت جغرافیایی

بسیار مهم است که صرافی ارز دیجیتالی را انتخاب نمایید که به کشور یا منطقه محل زندگی شما خدمات ارائه دهد. مثلا برخی اکسچنج‌ها به کشورهای آمریکای شمالی خدمات ارائه می‌دهند، ولی در کشورهای آسیایی فعالیت اقتصادی ندارند. در صورتی که شما تابعیت ایران را داشته باشید، این مسئله بسیار حیاتی است.

بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال به واسطه تحریم‌ها، اعلام نموده‌اند که به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند. برای استفاده از امکانات چنین اکسچنج‌هایی باید جانب احتیاط را رعایت نمود! در حال حاضر تعداد زیادی از صرافی های ارز دیجیتال، در صورت شناسایی کاربران ایرانی، دارایی های آنها را بلوکه می کنند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با اندیکاتور RSIrelated_content

صرافی یا بازاری که در همه شاخص ها بهترین باشد در دنیا وجود ندارد. انتخاب شما بر اساس نیازتان شکل می گیرد. بهترین صرافی ارز دیجیتال، بستری است که با توجه به شناسایی نیازهای جامعه هدف خود، توازن مناسبی بین شاخص های مختلف به وجود آورد. دقت کنید در این مقاله،صرافی‌های ارز دیجیتال به صورت کلی معرفی شده‌اند و شرایط خاص مربوط به کاربران ایرانی در آن لحاظ نشده است!

معرفی 5 صرافی معتبر خارجی برای خرید و فروش بیت کوین

1. صرافی Binance

Binance یکی از معتبرترین پلتفرم های خارجی در حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال است که تاکنون توانسته است مشتریان زیادی را به واسطه خدمات شگفت انگیزی که دارد، جذب کند. این صرافی به عنوان واسط بین خریداران و فروشندگان عمل می کند.

Binance یکی از معتبرترین پلتفرم های خارجی در حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال است که تاکنون توانسته است مشتریان زیادی را به واسطه خدمات شگفت انگیزی که دارد، جذب کند. این صرافی به عنوان واسط بین خریداران و فروشندگان عمل می کند.

برخی از ویژگی‌های پلتفرم Binance

در نظر گرفتن صندوق دارایی امن برای کاربران با نام Binance SAFU: این صندوق 10 درصد از کل هزینه‌های مبادلاتی دریافت شده را در صورت هک شدن به کاربران باز می‌گرداند. دارای ارز دیجیتال مخصوص به خود (BNB; Binance Coin): این ارز دیجیتال امکان صرفه جویی در هزینه معاملاتی را برای کاربران فراهم می کند.

2. صرافی  Coinbase

Coinbase دو فعالیت مختلف را در حوزه ارزهای دیجیتال انجام می دهد. به این معنی که شما به جای خرید بیت کوین و سایر رمزارز‌ها از دیگر کاربران، می توانید به طور مستقیم نیز ارزهای دیجیتال را از خود Coinbase خریداری کنید.

Coinbase دو فعالیت مختلف را در حوزه ارزهای دیجیتال انجام می دهد. به این معنی که شما به جای خرید بیت کوین و سایر رمزارز‌ها از دیگر کاربران، می توانید به طور مستقیم نیز ارزهای دیجیتال را از خود Coinbase خریداری کنید.

برخی از مزایای Coinbase

  • کارمزد کم معاملات
  • امکان پرداخت از طریق کارت‌های اعتباری و نقل و انتقال با سیستم بانکی
  • شهرت و امنیت بالا
  • مناسب برای افراد مبتدی
  • پوشش ارز‌های ذخیره شده توسط بیمه Coinbase
  • پشتیبانی از کوین های پایدار و محبوب USDC و DAI

برخی از معایب Coinbase

  • پشتیبانی نبستاً ضعیف
  • محدود بودن روش‌های پرداخت

3. صرافی Bittrex

Bittrex یک پلتفرم ارز دیجیتال است که امکان خرید و فروش بیش از 250 رمزارز را برای کاربران فراهم می کند. این صرافی نیز مانند بایننس واسط بین خریدار و فروشنده است.

Bittrex یک پلتفرم ارز دیجیتال است که امکان خرید و فروش بیش از 250 رمزارز را برای کاربران فراهم می کند. این صرافی نیز مانند بایننس واسط بین خریدار و فروشنده است.

برخی از ویژگی های پلتفرم Bittrex

  • در اختیار داشتن یکی از بزرگترین حجم معاملات بیت کوین
  • امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال با قیمت های دلخواه توسط کاربران
  • تایید سریع تراکنش ها
  • پشتیبانی از 2 نوع حساب اصلی (بودجه برداشت حداکثر 2 بیت کوین در روز) و حساب پیشرفته (بودجه برداشت حداکثر 100 بیت کوین در روز)

4. صرافی  Kucoin

Kucoin یک صرافی ساده و بدون دردسر برای تبادل رمزارز‌ها است که ارائه دهنده بسیاری از کوین‌های محبوب و منحصر به فرد است. در صرافی Kucoin علاوه بر امکان خرید و فروش بین خریدار و فروشنده و تعیین قیمت توسط آنها، کاربران می توانند مستقیماً ارزهای دیجیتال خود را از این صرافی تهیه کنند.

Kucoin یک صرافی ساده و بدون دردسر برای تبادل رمزارز‌ها است که ارائه دهنده بسیاری از کوین‌های محبوب و منحصر به فرد است. در صرافی Kucoin علاوه بر امکان خرید و فروش بین خریدار و فروشنده و تعیین قیمت توسط آنها، کاربران می توانند مستقیماً ارزهای دیجیتال خود را از این صرافی تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه در مورد بیت کوین باید بدانید!related_content

نقطه تشابه Kucoin با Binance، دارا بودن اپلیکیشن کاربردی تلفن همراه برای سیستم عامل‌های اندروید و ios است. Kucoin مرتباً ویژگی‌های جدیدی را از خود به نمایش می‌گذارد.

5. صرافی Coinmama

Coinmama از جمله صرافی هایی محسوب می شود که مستقیماً ارزهای دیجیتال را به کاربران می فروشند .این صرافی برای افرادی که می‌خواهند اقدام به خرید سریع و مستقیم ارز دیجیتال کنند، بسیار مناسب است.

Coinmama از جمله صرافی هایی محسوب می شود که مستقیماً ارزهای دیجیتال را به کاربران می فروشند .این صرافی برای افرادی که می‌خواهند اقدام به خرید سریع و مستقیم ارز دیجیتال کنند، بسیار مناسب است.

برخی از مزایای Coinmama

  • شهرت خوب
  • رابط کاربری عالی، ساده و آسان
  • در دسترس بودن طیف گسترده‌ای از گزینه‌های پرداخت
  • زمان معامله سریع

برخی از معایب Coinmama

  • نرخ بالای ارزهای دیجیتال
  • دریافت هزینه حق بیمه کارت اعتباری
  • سطح پشتیبانی متوسط

معرفی 5 صرافی معتبر ایرانی جهت خرید و فروش بیت کوین

1. صرافی معاملاتی والکس

والکس، از جمله صرافی های معاملاتی ایرانی قدرتمند در زمینه خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است که توانسته است پلتفرمی حرفه‌ای و با امنیت بالا را ارائه کند. در صرافی والکس، کاربران قیمت های پیشنهادی خرید و فروش ارزهای دیجیتال را اعلام می کنند و به طور مستقیم می توانند با هم به معامله ارز دیجیتال بپردازند.

والکس، از جمله صرافی های معاملاتی ایرانی قدرتمند در زمینه خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است که توانسته است پلتفرمی حرفه‌ای و با امنیت بالا را ارائه کند. در صرافی والکس، کاربران قیمت های پیشنهادی خرید و فروش ارزهای دیجیتال را اعلام می کنند و به طور مستقیم می توانند با هم به معامله ارز دیجیتال بپردازند.

بیشتر بخوانید: نحوه خرید اتریومrelated_content

پلتفرم والکس از سویی با توجه به سخت شدن دسترسی به بازار‌های خارجی و از سویی دیگر وجود کلاهبرداری‌های داخلی، تمام سعی خود را بر آن داشته است تا با فراهم آوردن فضایی امن و حرفه‌ای و پشتیبانی کامل، خدمات قابل قبولی را برای شما کاربران عزیز ارائه کند.

برخی از ویژگی‌های صرافی والکس

  • ذخیره امن دارایی‌ها به صورت سخت افزاری (Cold Storage) برای جلوگیری از سرقت ارزهای دیجیتال
  • پشتیبانی سریع و 24 ساعته
  • پوشش دادن ارز‌های شاخصی چون بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال
  • امکان معامله در هر ساعت از شبانه روز
  • امکان انجام معامله جفت ارز با ارز دیجیتال تتر
  • ارائه ابزار‌های تحلیلی و چارت قیمتی مانند نمودار‌های شمعی

2. صرافی نوبیتکس

نوبیتکس از جمله وبسایت‌های داخلی است که در حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت می کند. مهم‌ترین قابلیت نوبیتکس، امکان سفارش دهی در بازار‌های رقابتی است.

نوبیتکس از جمله وبسایت‌های داخلی است که در حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت می کند. مهم‌ترین قابلیت نوبیتکس، امکان سفارش دهی در بازار‌های رقابتی است.

برخی از ویژگی‌های نوبیتکس

  • کیف پول اختصاصی و حفاظت از کلید خصوصی به صورت آفلاین برای جلو‌گیری از هک شدن
  • انجام معامله در هر ساعت از شبانه روز
  • پوشش گوناگون رمزارز‌ها

3. صرافی اکسیر

اکسیر پلتفرم داخلی است که به منظور خرید و فروش بیت کوین و دیگر رمزارز‌ها با واحد پولی ریال استفاده می‌شود.

اکسیر پلتفرم داخلی است که به منظور خرید و فروش بیت کوین و دیگر رمزارز‌ها با واحد پولی ریال استفاده می‌شود.

ویژگی های اکسیر:

  • ارائه پشتیبانی شبانه روزی
  • ارائه API به برنامه نویس‌ها و توسعه دهندگان
  • آموزش دادن و پشتیبانی قوی

4. صرافی رمزینکس

رمزینکس وب سایتی برای خرید و فروش ارز‌های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم و تتر است که خدمات متنوعی از جمله پشتیبانی دارد و برای افراد مبتدی مناسب است.

رمزینکس وب سایتی برای خرید و فروش ارز‌های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم و تتر است که خدمات متنوعی از جمله پشتیبانی دارد و برای افراد مبتدی مناسب است.

از جمله قابلیت‌های این سیستم موارد زیر هستند:

  • برخورداری سیستم معاملات از امنیت بالا (ذخیره دارایی‌ها در کیف پول سرد)
  • طراحی کاربری آسان برای خرید و فروش ارز‌های دیجیتالی
  • سرعت عملکرد بالای فرآیند‌های پرداخت و ترید
  • انجام معاملات به صورت مستقیم و بدون واسطه

5. صرافی معاملاتی بید ارز

پلتفرم بید ارز، زمینه ساز یک مکان مطمئن برای تبادل ارز‌های دیجیتال با قیمت‌هایی کاملاً مناسب است. تمرکز اصلی این وب سایت بر روی تکنولوژی بلاک چین است.

قابلیت‌های بید ارز در‌برگیرنده موارد زیر هستند:

  • انجام خرید و فروش ارز‌های دیجیتالی بدون واسطه
  • تضمین امنیت در پرداخت طرفین معامله
  • سرعت بالای انجام معاملات
  • پیگیری قیمت لحظه‌ای ارزهای گوناگون

نتیجه گیری

انتخاب اکسچنج ها بدون در نظر گرفتن معیارها و شاخص های مورد نیاز، یک فرآیند زمانبر و سخت است. در جدول زیر تلاش شده است که خلاصه ای از شاخص های تصمیم گیری اشاره شده در مقاله، ارائه شود.

حتماً توجه داشته باشید که هنگام انتخاب اکسچنج، کارمزد، شهرت، امنیت، فرآیند احراز هویت و محدودیت‌های جغرافیایی در دریافت خدمات را مد نظر قرار دهید. در مجموع تمامی شاخص ها می توان گفت که در حال حاضر بهترین صرافی ارز دیجیتال دنیا، بایننس می باشد. اگر کاربر تازه کاری هستید، صرافی کوین بیس را به شما پیشنهاد می کنیم.

البته باید توجه داشته باشید که کوین بیس به شهروندان کشورهای محدودی، خدمات ارائه می دهد. اگر به دنبال خرید و فروش رمزرازهای جدید هستید، صرافی ارز دیجیتال کوکوین این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد. اگر به دنبال معاملات با فیات با کارمزد مناسب هستید، کراکن برای شما مناسب خواهد بود.

وبسایت‌های خارجی معرفی شده در این مقاله برای دسترسی ایران محدود شده‌اند و ایران در لیست تحریم آن‌ها قرار گرفته است. از این رو، بهتر است برای خرید و فروش بیت کوین، از صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی استفاده کنید.

نکته:

هیچگاه دارایی های خود را برای طولانی مدت در اکسچنج ها نگهداری نکنید.



:: برچسب‌ها: صرافی های دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

تاکنون صدها ارز رمزپایه ارائه شده اند که همگی تلاش کرده اند تا حریم خصوصی بیشتری در اختیار کاربران قرار دهند؛ البته سطوح متفاوتی از موفقیت را شاهد بوده اند. بیت کوین بعنوان اولین رمزارز در ابتدا به قصد تامین ناشناس بودن برای کاربران خود ایجاد شد. پروتکل این رمزارز تلاش کرد تا سطح بالایی از حریم خصوصی را با محافظت از هویت کاربر با استفاده از آدرس های نامتعارف، رشته های اعداد و حروف تصادفی تامین کند. با این حال، این رویکرد ناکارآمد بوده است.

آدرس ها و تراکنش های بیت کوین هر دو در بلاک چین ثبت می شوند و در دسترس عموم قرار می گیرند. با وجود اینکه آدرس بیت کوین نوعی نام مستعار است، در طول زمان می توان تراکنش های یک حساب مشخص را زیر نظر داشت، پس افراد و آژانس های دولتی می توانند شناخت بهتری از حساب مورد نظر، مالک احتمالی آن و خرید های انجام شده با آن داشته باشند.

در حالی که بعضی تصور می کردند که بیت کوین تاریخ معامله های خود را به طور کامل خصوصی نگه می دارد، سازمان هایی مانند سازمان های مجری قانون، از تجزیه و تحلیل بلاک چین برای پیگیری معاملات بیت کوین استفاده کرده اند.

در سالهای پس از انتشار بیت کوین، رمزارزهای متعددی ایجاد شدند تا کاربران امکان بیشتری برای ناشناس ماندن داشته باشند. برای مثال، بایت کوین (Bytecoin) به عنوان یکی از اولین رمزارزهای دنیای ارزهای دیجیتال معرفی شد ، یک رمزارز غیرمتمرکز و خصوصی که با توجه به متن باز بودن آن قابلیت استخراج را نیز دارا می باشد.

بزرگترین مزیت استفاده از شبکه بایت کوین برای انجام تراکنش های ناشناس، غیرقابل ردیابی و بدون کارمزد بوده است و می توانید از آن برای دریافت و انتقال پول با اطمینان از این که این تراکنش ها توسط شخص سومی ردگیری نمی شود، استفاده کنید.

مونرو (Monero) نیز به طور پیش فرض خصوصی است و در میان علاقه مندان به استفاده از ارز رمزپایه برای ناشناس ماندن، کاربرد گسترده ای یافته است.

بیشتر بخوانید: بلاک چین (Block Chain)

Monero

مونرو که با علامت اختصاصی XMR نمایش داده میشود یک ارز دیجیتال امن، خصوصی و غیر قابل ردیابی است که در آوریل ۲۰۱۴ راه اندازی شده است. توسعه دهندگان این ارز دیجیتال هیچ مقداری از آن را برای خودشان و تامین مالی شرکت کنار نگذاشتند. تیم برای شروع و ادامه کار خود متکی بر کمک های مالی بوده است.

مونرو که با علامت اختصاصی XMR نمایش داده میشود یک ارز دیجیتال امن، خصوصی و غیر قابل ردیابی است که در آوریل ۲۰۱۴ راه اندازی شده است. توسعه دهندگان این ارز دیجیتال هیچ مقداری از آن را برای خودشان و تامین مالی شرکت کنار نگذاشتند. تیم برای شروع و ادامه کار خود متکی بر کمک های مالی بوده است.

مونرو توسط یک گروه هفت نفره هدایت می شود که پنج نفر از آن ها تصمیم بر ناشناس بودن گرفته اند. تنها دیوید لاتاپی (David latapie) و ریکاردو اسپاگنی (Ricardo spagni) از این گروه هویتی آشکار دارند.

پلتفرم مونرو متن باز (open source) است و از طریق سرمایه گذاری مردمی ارزش پیدا کرده است. مونرو از امضای حلقه ای و آدرس های ناشناس، برای پنهان سازی هویت فرستنده و گیرنده استفاده می کند. تیم توسعه دهنده اصلی دائما در حال گسترش مرزهای امنیت و ارتقا این ارز دیجیتال هستند. بر خلاف باور برخی از کاربران مونرو یک شرکت نیست و هیچ مالک و یا هیئت مدیره ای ندارد. مونرو نوعی ارز مانند بیت کوین یا اتریوم است.

داستان پیدایش مونرو در سال ۲۰۱۲ و با توسعه پروتکل CryptoNote شکل میگیرد. این پروتکل یکی از اولین پروتکل‌های بلاک چین بر مبنای حفظ حریم خصوصی بود و زمینه را برای شکوفایی تعدادی از رمز ارز‌های آینده مهیا کرد. این پروتکل در سال ۲۰۱۲ و زمانی ایجاد شد که نیکلاس فان سابرهاگن (Nicolas Van Saberhagen) وایت‌پیپر CryptoNote ۱٫۰ را منتشر کرد.

همانند بنیان‌گذار بیت کوین ساتوشی ناکاموتو، نیکلاس فان سابرهاگن نیز یک نام مستعار است. در حالی که حدس و گمان‌های در مورد هویت واقعی وی وجود دارد، کسی تاکنون ادعای مالکیت آن مقاله را مطرح نکرده است.

بایت‌کوین اولین رمز ارزی بود که حقیقتاً از پروتکل CryptoNote استفاده می‌کرد . با گذشت چندماه پس از عرضه بایت کوین و در پی انجام یک هاردفورک در سال ۲۰۱۴ مونرو با استفاده از پروتکل CryptoNight متولد شد.

بیشتر بخوانید: هارد فورک چیست؟

تراکنش‌های مونرو به چه صورت انجام میشود؟

در حال حاضر مونرو پادشاه دنیای حریم خصوصی است. زیرا فناوری زیربنایی آن یکی از موفق‌ترین پیشینه‌ها را دارد و همچنین به این دلیل که این سکه در میان سکه‌های حریم خصوصی، بیشترین ارزش بازاری را جذب کرده است.

در حال حاضر مونرو پادشاه دنیای حریم خصوصی است. زیرا فناوری زیربنایی آن یکی از موفق‌ترین پیشینه‌ها را دارد و همچنین به این دلیل که این سکه در میان سکه‌های حریم خصوصی، بیشترین ارزش بازاری را جذب کرده است.

مونرو نیز همانند بیت کوین و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال از بلاک چین و از الگوریتم گواه اثبات کار (proof of work) برای تایید تراکنش ها استفاده می کند، با این تفاوت که مونرو سه فناوری امنیتی دیگر را نیز در خود دارد که سبب می‌شود تراکنش‌ها محرمانه بمانند.

این فناوری‌ها به ترتیب امضاهای حلقوی (Ring Signature)، نشانی‌های پنهانی (Stealth Addresses) و نیز تراکنش‌های محرمانه حلقوی (RingCT) نام دارند. این فناوری‌ها بسیار پیچیده هستند. اما اگر به زبان ساده بخواهیم به بررسی آنها بپردازیم:

امضاهای حلقوی موجب پنهان شدن مشخصات فرستنده پول می‌شود. در واقع هر تراکنش در میان گروهی از تراکنش‌های دیگر قرار می‌گیرد که همگی یکسان به نظر می‌رسند. کاربر در هنگام مشاهده اطلاعات موجود در بلاک چین نمی‌تواند منبع ارسال پول (مشخصات فرستنده) را بیابد.

علاوه بر استفاده از امضای حلقه ای، مونرو همچنین حفظ حریم خصوصی را از طریق آدرس های پنهانی که به صورت تصادفی تولید می شوند بهبود میبخشد.  آدرس های یکبار مصرف که برای هر معامله از طرف گیرنده ایجاد می شود. با استفاده از این ویژگی، گیرنده یک آدرس را منتشر می کنند ولی معاملات دریافتی به آدرس های منحصر به فردی منتقل میشوند. در نتیجه، معاملات مونرو نمی توانند با آدرس منتشر شده فرستنده یا گیرنده مرتبط شوند.

تراکنش‌های محرمانه حلقوی نیز میزان پول انتقال یافته را مخفی نگه می‌دارد. این فناوری یکی از جدیدترین قابلیت‌های امنیتی مونرو است. این قابلیت در ژانویه سال ۲۰۱۷ برای به‌روز رسانی شیوه پیشین مخفی نگه‌ داشتن میزان پول انتقال یافته به کار گرفته شد. وقتی یک تراکنش در شبکه مونرو انجام می‌شود، فرستنده باید کل کیف پول خود را وارد کرده و سپس دو خروجی برای آن تعیین کند. به این صورت که ابتدا مقدار پول مورد نظر برای انتقال و بقیه مبلغی که باید به کیف پول بازگردد تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید: جنسیس بلاک (Genesis Block) به چه معناست؟

تراکنش به این صورت تایید می‌شود که مجموع ورودی برابر با مجموع خروجی است و هیچ سکه جدیدی از این تراکنش ایجاد نمی‌شود. با این وجود، میزان دقیق مبلغ انتقال یافته مشخص نمی‌شود. رمزنگاری صورت گرفته از سمت فرستنده پول به گونه‌ای است که فقط رایانه‌های موجود در شبکه که برای تایید اعتبار تراکنش به کار می‌روند می‌توانند مقدار آن را بدانند.

 در عین حال، این مقدار از چشم سایر کاربران مخفی می‌ماند. همچنین مراحل امنیتی دیگری نیز در این فناوری وجود دارد که جلوی وارد شدن مقادیری کمتر از صفر از سوی کاربر فرستنده را می‌گیرد.

شایان ذکر است در حالی که سرویس های ترکیب شده برای بسیاری از رمزارزها در دسترس هستند، کاربران معمولا فقط زمانی سکه ها را ترکیب می کنند که به دنبال پنهان کردن چیزی باشند. با این حال، مونرو تمام سکه های مورد استفاده در معاملات را ترکیب می کند، که باعث می شود این سوء ظن کاهش یابد که سکه ها برای پنهان کردن اطلاعاتی که فرستندگان و گیرندگان نمی خواهند به دست اشخاص ثالث بیافتد، ترکیب شده اند.

در حالی که کاربران مونرو قادر به نگه داشتن تاریخ معامله خود به صورت خصوصی هستند، آنها همچنین می توانند اطلاعات را به صورت انتخابی به اشتراک بگذارند. هر حساب مونرو دارای یک کلید مشاهده است، که هر کسی را قادر می سازد تا معاملات حساب را بررسی کنند.

ویژگی‌های مونرو

  • حریم خصوصی: شما کنترل کامل بر روی تراکنش های خود دارید. و مسئولیت ارز دیجیتالی مونرو شما تنها بر عهده شما می باشد. و به دلیل بی هویت بودن مالک مونرو هیچ کس نمی تواند بفهمد مونرو شما برای چه چیزی خرج شده است. فراهم کردن حریم خصوصی بی قید و شرط در پیرامون تراکنش‌ها یکی از مواردی است که سازندگان این رمزارز بر آن تأکید داشته‌اند.
  • تمرکززدایی: اغلب رمزارزها ادعا می‌کنند که تمرکززدایی را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند اما وقتی در عمل آن‌ها را بررسی کنید متوجه می‌شوید که آن‌ها هنوز فاصله زیادی با این مفهوم دارند. در واقع ارزها معمولاً از الگوریتم‌های اثبات سهام و یا اثبات کار بهره می‌برند که هیچکدام باعث تمرکززدایی واقعی نمی‌شود.
  • مقیاس‌پذیری: یکی از مسائل عمده در حوزه رمزارزها مقیاس‌پذیری است. بیشتر این ارزها که بر اساس کدپایه بیت کوین شکل گرفته‌اند دارای یک “محدودیت حجم بلوک” هستند و این محدودیت خودش باعث نقدهای سنگینی در جامعه بیت کوین شده است. این در حالی است که مونرو با ابتکار سازندگانش از اندازه‌های پویا و انعطاف پذیر برای هر بلوک استفاده می‌کند. علاوه بر این یکی از دیگر مشکلاتی که محدودیت حجم بلوک به وجود می‌آورد پیدایش بازارهای پولی است.
  • قابلیت معاوضه: قابلیت تعویض در سطح پروتکل در مونرو لحاظ شده و آن را به یک ارز دیجیتال واقعی تبدیل کرده است. این قابلیت که ظاهراً در مونرو بیشتر از سایر ارزهای رمزپایه به چشم می‌خورد به مشتریان اجازه می‌دهد تا هر چند واحد از یک ارز با میزان واحد مساوی از همان ارز را معاوضه کنند.

بطور مثال بیت کوین یک ارز دیجتالی دارای دفتر ثبت تراکنش های مشترک می باشد. و این به این معنا است که هر کسی می تواند به آن دسترسی پیدا کند و تراکنش ها را رصد و دنبال کند. مثلا اگر شما بیت کوین خریده اید که در زمانی در یک معامله غیر قانونی مانند فروش مواد مخدر استفاده شده است و این برای همیشه در دقتر ثبت باقی خواهد ماند و این بیت کوین به عنوان ارز دیجیتال لکه دار محسوب می شود و ارزش آن در بازار کمتر از یک بیت کوین سالم می باشد. این مشکلی است که مونرو از بین برده است. از انجایی که تمامی تراکنش ها و اطلاعات به شکل خصوصی باقی می مانند هیچ کس نمی تواند تراکنش های قبلی مونرو شما را ردیابی کند. و تاریخچه تراکنش ها هیچ گاه آشکار نخواهد بود.

  • تعداد سکه ها: در ابتدا تعداد ۱۸٫۴ میلیون سکه مونرو استخراج خواهد شد. پس از پایان استخراج ۱۸٫۴ سکه روند استخراج قطع نخواهد شد و بصورت یک نمودار خطی، تعداد ۰٫۳ سکه در دقیقه قابل استخراج خواهد بود. همانطور که بالاتر نیز به آن اشاره شد این یعنی اینکه همیشه یک انگیزه ای برای استخراج توسط استخراج کنندگان وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: فورک بیت کوین چیست؟

فرآیند استخراج مونرو چگونه است؟

از آوریل ۲۰۱۴ مونرو حرکت آهسته اما پیوسته خودش را آغاز کرد تا اکنون که به جمع مدعیان بازار رمزارزها رسیده است. اگرچه خرید مونرو آسان‌تر و سریع تر است اما خیلی‌ها علاقه دارند تا خودشان این رمزارز را استخراج کنند.

از آوریل ۲۰۱۴ مونرو حرکت آهسته اما پیوسته خودش را آغاز کرد تا اکنون که به جمع مدعیان بازار رمزارزها رسیده است. اگرچه خرید مونرو آسان‌تر و سریع تر است اما خیلی‌ها علاقه دارند تا خودشان این رمزارز را استخراج کنند.

الگوریتم CryptoNight مونرو در ابتدا به شکلی طراحی شد که امکان ماینینگ با cpu را به راحتی فراهم می‌کرد. اما در حال حاضر ماینینگ از طریق کارت گرافیک (GPU) روشی است که می‌تواند برای ماینر سودآورتر باشد. در ضمن هنوز هیچ مدار مجتمع برای کاربردهای خاص (ASIC) برای ماینینگ مونرو معرفی نشده است.

توجه داشته باشید که راه درست استخراج این ارز دیجیتال تنها از طریق استخر استخراج (Mining Pool) مونرو است؛ زیرا استخراج آن هرگز به تنهایی صرفه اقتصادی ندارد. اولین چیزی که باید در مورد آن فکر کنید این است که آیا قصد دارید انفرادی به استخراج مونرو بپردازید یا ترجیح می دهید به یک استخر استخراج ملحق شوید؟

استخراج در استخرها معمولا با هزینه هایی همراه است، اما مزایای بسیاری نیز دارد. کاربرانی که قدرت محاسباتی کافی ندارند ممکن است جهت گرفتن پاداش حل مساله زمان طولانی را صرف نمایند؛ برخلاف یک استخر استخراج که کاربران آن تلاش خود را به منظور کاهش واریانس و جریان مداوم درآمد با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

بیشتر بخوانید: ماینینگ بیت کوین چگونه عمل می‌کند؟

مزیت‌های مونرو نسبت به بیت کوین

  • الگوریتم استخراج مونرو: استخراج بیت کوین در مدارهای مجتمع با کاربرد خاص که به اختصار (ASIC) گفته می‌شود و همینطور کارت‌های گرافیک قدرتمند نسبت به پردازنده رایانه‌ خانگی و لپ تاپ سریع‌تر است. اهمیت این موضوع در این است که برای کاربر معمولی استخراج بیت کوین هیچ ارزشی ندارد. وقتی کاربران نتوانند در استخراج مشارکت کنند پس گروهی خاص از استخراج کننده‌ها با سخت‌ افزار قوی و به صورت متمرکز در کشورهایی که هزینه برق در آنها کمتر است در شبکه بیت کوین مشارکت می‌کنند.
  • انطباق پذیری اندازه بلاک: بلاک مونرو به صورت تقریبی هر دو دقیقه ساخته تکمیل می‌شود، در حالی که هر بلاک بیت کوین در ۱۰ دقیقه تولید می‌شود. بلاک‌های بیت کوین دارای محدودیت حداکثر اندازه هستند و از طرف دیگر برای تایید هر تراکنش، آن تراکنش باید وارد یک بلاک شود، حال آن که بلاک‌های بیت کوین به دلیل حجم بالای تراکنش‌ها به سرعت پر می‌شوند و زمان زیادی در حدود یک ساعت باید منتظر تایید تراکنش بمانید و اگر بخواهید کارتان زودتر راه بیافتد باید کارمزد بیشتری به شبکه بدهید. مونرو از ابتدا به شکلی طراحی شده که بتواند اندازه بلاک را مطابق افزایش در تعداد تراکنش به صورت خودکار تغییر دهد تا کاربران زمان بسیار کمتری را برای تایید منتظر بمانند.
  • حریم خصوصی: همانطور که در ابتدا گفته شد مزیت اصلی مونرو نسبت به بیت کوین و دیگر ارزهای رمزپایه اهمیت ویژه تیم توسعه آن به حفظ حریم خصوصی و ناشناس ماندن کاربران است. مونرو در حال توسعه پروژه اینترنت مخفی I2P است که با اجرای کامل آن نه تنها کسی نمی‌تواند هویت شما و تراکنش‌های شما را رد گیری کند حتی اگر اینترنت شما کنترل شود استفاده از مونرو قابل تشخیص نخواهد بود.
  • تبدیل و خرید و فروش: با توجه به پیشتاز بودن بیت کوین و محبوبیت عمومی کسب شده، بسیاری از صرافی‌ها در وهله اول بیت کوین را پذیرفتند و همینطور تعداد فروشگاه‌ها یا خدمات پذیرنده زیادی هم بیت کوین قبول می‌کنند. هر چند مونرو نسبت به بیت کوین در این حد پذیرفته نشده است اما در حدود ۲ سالی که از عمر آن می‌گذرد پیشرفت خوبی در گسترش و پذیرش داشته که به رتبه دهم ارزهای رمزپایه صعود کرده است.
  • قیمت مونرو: در مقایسه با قیمت مونرو مشخص است که بیت کوین پادشاه ارزهای رمزپایه است. قیمت مونرو هم در حال رشد است و برای خیلی از افراد که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند در بیت کوین سرمایه گذاری کنند مونرو یک گزینه جذاب است.

در کل بیت کوین بهتر است یا مونرو؟

در انتهای این مقایسه به طور اجمالی مونرو برنده حفاظت از حریم خصوصی، سرعت، امنیت و تمرکز زدایی است و در مقابل بیت کوین برنده محبوبیت، پذیرش، تبدیل پذیری، تعداد بیشتر توسعه دهندگان و قیمت است.

کیف پول ذخیره سازی مونرو

دیر یا زود با افزایش قیمت مونرو، بسیاری از مردم به دنبال راهی برای نگهداری توکن های XMR خود در فضایی امن هستند. کیف پول های معتبر مختلفی برای ذخیره ی مونرو وجود دارد که شما میتوانید با مراجعه به وبسایت رسمی مونرو آن ها را تهیه و استفاده کنید. 

مونرو با وجود محبوبیت در بین ارزهای دیجیتال، هنوز توسط دو کیف پول سخت افزاری بزرگ TREZOR و Ledger Nano S پشتیبانی نمی شود. اما مونرو در برنامه پشتیبانی هردوی این کیف پول ها قرار دارد. کیف پول آنلاین کوین پیمنت نیز ذخیره سازی دارایی مونرو را پشتیبانی می کند.



:: برچسب‌ها: مونرو ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

نئو (NEO) یک ارز رمزنگاری شده‌ی نسبتا جدید است، اما نباید آن را بخاطر تازه وارد بودنش نادیده گرفت. کوین NEO به عنوان پاسخ چین به اتریوم در نظر گرفته شده است. در این بررسی، ما در مورد همه چیز، از چگونگی کار کوین NEO تا پتانسیل‌های این کوین بحث خواهیم کرد

NEO یک پلتفرم بلاک چین و همچنین یک ارز رمزنگاری شده برای ایجاد یک اقتصاد دقیق است که انتقال داده‌های بین‌المللی و دیجیتال را بین کاربران تسهیل می‌بخشد. هدف اولیه NEO استفاده از قراردادهای هوشمند و دیجیتال غیر متمرکز و تبدیل شدن به نماینده توزیع، از دارایی‌های دیجیتال بوده است (به عنوان مثال، پرداخت اجاره با استفاده از یک قرارداد هوشمند که یک بار در ماه به صورت خودکار چک می‌نویسد و ارسال می‌کند).

تاریخچه کوین NEO

تاریخچه کوین NEO جالب است. این شرکت در ابتدا در سال ۲۰۱۴ با اسم «AntShares» راه‌اندازی شد. در عرضه اولیه این کوین (ICO)، در شانگهای، این پروژه مبتنی بر بلاک چین بیش از ۵/۱ میلیون دلار به دست آورد و همچنین در چارچوب بلاک چین جهانی OnChain توسعه یافت.

Antshares خیلی زود در میان معامله گران در بازار رمزارزهای چین به عنوان رقیب اتریوم شهرت یافت. با این حال، بازار جهانی را زیاد تحت تاثیر خود قرار نداد. برای حل این مسئله، تیم توسعه AntShares تصمیم گرفت تا آن را به عنوان NEO بازنویسی کند. NEO اولین پلت فرم بلاک چین غیر متمرکز و ارز رمزنگاری شده منبع باز است که در چین راه اندازی شد.

در عرض چند ماه پس از تغییر برند، NEO جزء ۱۰ کوین برتر بزرگترین اکسچنج‌های جهان شد. تعجب آور بود که موتورهای جستجو به یکباره با حجم وسیعی از سوالاتی مانند کوین NEO چیست؟ و ارز رمزنگاری NEO چیست؟ رو به رو شدند.

بیشتر بخوانید: اتریوم چیست و چگونه کار می کند؟

بنیانگذار کوین NEO چه کسی است؟

NEO توسط  Da HongFei در فوریه ۲۰۱۳ بنیان گذاری شد. کوین NEO همچنین توسط یکی دیگر از بنیان گذاران و توسعه دهندگان آن به نام  Erik Zhang پشتیبانی می‌شود.

NEO توسط  Da HongFei در فوریه ۲۰۱۳ بنیان گذاری شد. کوین NEO همچنین توسط یکی دیگر از بنیان گذاران و توسعه دهندگان آن به نام  Erik Zhang پشتیبانی می‌شود.

عرضه کل کوین NEO

در مجموع ۱۰۰ میلیون NEO در بلاک اصلی ایجاد شده و با توجه به مکانیزم توزیع آن، عرضه شده است. مقدار کل کوین‌های NEO ثابت است و نمی‌تواند افزایش یابد. در ابتدا، ۱۰۰ میلیون NEO به دو دسته تقسیم شدند. ۵۰ میلیون NEO از طریق ICO فروخته شد و به سرمایه گذاران اولیه داده شد. ۵۰ میلیون باقیمانده NEO توسط “شورای NEO” رزرو شده است تا بتوان عرضه آن را در طی گذر زمان مدیریت کرد.

توزیع NEO

در تاریخ ۱۶ اکتبر سال ۲۰۱۷، عرضه کوین NEO به پایان رسید و ۵۰ میلیون NEO آزاد شد. توزیع کوین NEO منتشر شده به شرح زیر است:

  • ۱۰ میلیون NEO به توسعه دهندگان NEO و اعضای شورای NEO داده شد.
  • ۱۰ میلیون NEO به عنوان انگیزه برای توسعه دهندگان در اکوسیستم NEO تعیین شد.
  • ۱۵ میلیون NEO برای سرمایه گذاری در پروژه های توسعه بلاکچین NEO اختصاص داده شده است.
  • ۱۵ میلیون NEO برای روز مبادا کنار گذاشته شده است.

در حال حاضر ۶۵ میلیون کوین NEO در گردش وجود دارد و همچنین به نظر نمی‌رسد که استفاده از NEO بیش از ۱۵ میلیون توکن در سال باشد.

چگونه کوین NEO ماین می‌شود؟

وقتی افراد سعی می‌کنند که چگونگی ماین NEO را بفهمند از اینکه این کوین غیرقابل ماین کردن است نا امید می‌شوند. قضیه از این قرار است که هرچه شما NEO بیشتری داشته باشید، GAS بیشتری به دست می‌آورید (GAS توکن مورد نیاز برای اجرای شبکه است).

وقتی افراد سعی می‌کنند که چگونگی ماین NEO را بفهمند از اینکه این کوین غیرقابل ماین کردن است نا امید می‌شوند. قضیه از این قرار است که هرچه شما NEO بیشتری داشته باشید، GAS بیشتری به دست می‌آورید (GAS توکن مورد نیاز برای اجرای شبکه است).

با گذشت زمان چند سال طول خواهد کشید تا مقدار GAS به ۱۰۰ میلیون ظرفیت کامل خود برسد. همانطور که NEO به طور کامل از قبل تهیه شده است، دارندگان NEO فقط هزینه‌های مربوط به معاملات را دریافت می‌کنند.

NEO چگونه کار می‌کند؟

NEO یک رویکرد ترکیبی برای فناوری بلاک چین خود درنظر گرفته است. در حالی که NEO از بلاک چین خود استفاده می‌کند، نحوه انتقال دارایی‌ها متفاوت است. NEO دارای دو توکن رمزگذاری است:

  • NEO – قبلا به عنوان (AntShares (ANS نامگذاری شده بود.
  • GAS – قبلا به عنوان (AntCoins (ANC نامگذاری شده بود.

توکن NEO با امنیت کامل عمل می‌کند و مانند سهام در شرکت هاست. این توکن در ایجاد بلوک، تغییرات شبکه، مدیریت شبکه و سایر نیازها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

توکن GAS به عنوان سوختی برای بلوک NEO عمل می‌کند. بر خلاف NEO، GAS با ضریب ۸^۱۰/۱ قابل تقسیم است. GAS برای تخصیص منابع، هزینه‌های شبکه و همچنین برای عملیاتی مانند ارائه انگیزه برای حفظ بلاک چین و اجرای قراردادهای هوشمند و DApps استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: ریپل چیست؟

امکانات کوین NEO

بر خلاف بیت‌کوین و اتریوم، که الگوریتم اجماع اثبات کار (POW) را اتخاذ کرده‌اند (که عامل محدود کننده‌ای است که انرژی بسیار زیادی را مصرف می‌کند) NEO از مکانیسم اجماع dBFT استفاده می‌کند که از معاملات بیشتری در یک زمان پشتیبانی می‌کند.

بر خلاف بیت‌کوین و اتریوم، که الگوریتم اجماع اثبات کار (POW) را اتخاذ کرده‌اند (که عامل محدود کننده‌ای است که انرژی بسیار زیادی را مصرف می‌کند) NEO از مکانیسم اجماع dBFT استفاده می‌کند که از معاملات بیشتری در یک زمان پشتیبانی می‌کند.

در مقایسه با ۱۵ تراکنش در ثانیه‌ی اتریوم، NEO تا ۱۰٬۰۰۰ تراکنش در ثانیه را پشتیبانی می‌کند. از جمله ویژگی‌های کلیدی کوین نئو:  NeoFS و NeoQ می‌باشد.

سرویس NeoFS اجازه ذخیره سازی غیر متمرکز را به شما می‌دهد. NeoFS مانند یک dropbox به حساب می آید. مکانیزم رمزنگاری مبتنی بر شبکه NeoQ مسئله‌هایی را ایجاد می‌کند که توسط رایانه‌های کوانتومی قابل حل نیست.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم کوین NEO این است که بر خلاف دیگر ارزهای رمزنگاری شده قابل تقسیم نیست؛ کمترین واحد آن همیشه ثابت خواهد بود.

بر خلاف اتریوم، که تنها با زبان برنامه نویسی Solidity پشتیبانی می‌شود، NEO توسط زبان‌های برنامه نویسی متعددی مانند Java، Python و #C پشتیبانی می‌شود.

لیست ICO های کوین NEO

پروژه هایی وجود دارند که NEO قصد پیاده سازی آن ها را دارد. توجه داشته باشید که برخی از این ICOها در نقشه راه کوین NEO ممکن است در بلاکچین NEO اجرایی شود.

  • ICOهای انجام شده: Zeepin، Thecky، Qlink، Trinity  وOntology
  • ICOهای آینده: NEO :  NEX، YouPayGo، PeerAtlas، Apex، Thor، و Narrative

بیشتر بخوانید: ICO چیست؟

نقشه راه NEO، پتانسیل های آینده

همانطور که از لیست ICOها مشخص است، پروژه‌های بسیار خوبی در راه است. اگر چه اکثر تمرکز NEO  بر روی ICO ها می‌باشد، اما نقشه راه NEO نقاط قوت دیگری نیز دارد. NEO به طور پیوسته در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد و به تازگی در حال توسعه «شبکه هستی شناسی» است (مکانیسم امنیتی که از انطباق و شفافیت برای تقویت اقتصاد هوشمند NEO و همچنین پلتفرم موجود خود استفاده می‌کند)



:: برچسب‌ها: نئو ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

پروژهٔ آیوتا (IOTA) در سال ۲۰۱۵ توسط سرگی ایوانچگلو، دیوید سونتسبو، سرجیو پوپوف و دومینیک شاینر معرفی شد. این پروژه از بدو راه اندازی تاکنون در کشور آلمان توسط بنیانگذاران آن مدیریت می‌شود.

Iota Coin

آیوتا مانند سایر پروژه‌های ارز دیجیتال قصد داشت یک سیستم پرداخت عمومی ایجاد کند که بتواند تراکنش‌ها را سریع تر، امن تر، ارزان تر و با مقیاس پذیری بالاتر پردازش کند.  پروژهٔ آیوتا همچنین از ارز دیجیتال مخصوص به خود به نام (MIOTA) رونمایی کرده است.

قبل از اینکه آیوتا به طور رسمی راه اندازی شود، بودجهٔ خود را از طریق عرضهٔ اولیه سکه جمع آوری کرد. پروژه در مجموع ۳۰۰۰ بیت کوین جمع آوری کرد که در آن موقع ارزشی معادل ۴۳۴۰۰۰ دلار داشت. از آن موقع تاکنون بازار سرمایهٔ‌ آيوتا به بیش از ۱۴ میلیارد دلار رسیده است.

یکی از جذاب ترین ویژگی‌هایی که آیوتا کوین دارد این است که بجای استفاده از فناوری بلاک چین از یک سیستم منحصر به نام "تنگل" استفاده می‌کند. یعنی تمام بخش‌های داده به یکدیگر متصل هستند یا به اصطلاح لینک شده‌اند.

تنگل چیست؟

یکی دیگر از جذابیت‌های آیوتا عدم حضور ماینرها است. در شبکهٔ آیوتا همه چیز متفاوت عمل می‌کند به طوریکه هر کس قصد ارسال دارایی از طریق شبکه را داشته باشد باید در تایید سایر تراکنش‌ها به شبکه کمک کند

یکی دیگر از جذابیت‌های آیوتا عدم حضور ماینرها است. در شبکهٔ آیوتا همه چیز متفاوت عمل می‌کند به طوریکه هر کس قصد ارسال دارایی از طریق شبکه را داشته باشد باید در تایید سایر تراکنش‌ها به شبکه کمک کند. به مثال زیر توجه کنید:

  • جان به چارلی مبلغی ارسال می‌کند.
  • جان باید در حین انتقال، تراکنشِ مربوط به دو کاربر دیگر به نام بیلی و کیت را تایید کند.
  • اون این کار را توسط قدرت محاسباتی سیستم خود انجام می‌دهد.
  • بیلی یا کیت نیز هر گاه تصمیم به انتقال سرمایه در شبکه کنند موظف هستند تراکنش‌های دو کاربر دیگر را تایید کنند. 
  • این کار مانند یک زنجیره در شبکه ادامه خواهد یافت. ایده‌ای که پشت این قضیه است باعث می‌شود تا افراد زیادی از سیستم آیوتا استفاده کنند و در نتیجه مقیاس پذیری شبکه افزایش یابد. مقیاس پذیری باعث می‌شود تا تراکنش‌ها بدون هیچ محدودیتی در شبکه پردازش و تایید شوند.

بیشتر بخوانید: تراکنش کوین بیس (Coinbase) یا تولید نسل

نکتهٔ جالب اینکه تیم سازندهٔ آيوتا اذعان داشت که سیستم هنوز نوعی الگوریتم اثبات کار است، اما با این حال یک سیستم کارآمدتر است.

تراکنش‌های آیوتا

کارمزد

ویژگی دیگر تنگل رایگان بودن کارمزد تراکنش‌های آن است. این به این خاطر است که ماینرها در شبکه حضور ندارند و همه در شبکه موظف هستند سایر تراکنش‌ها را تایید کنند که این کار تنها هزینهٔ برق اندکی به همراه دارد. با حذف کارمزدها، پروتکل آیوتا می‌تواند از فرایند "ریز پرداخت‌ها" استفاده کند.

ریز پرداخت‌ها در آگهی‌های اینترنتی استفاده می‌شوند. به طور مثال شما وارد سایتی می‌شوید. سایت مورد نظر تبلیغی در کنار محتوای خود قرار داده است که شما با کلیک کردن روی آن و مشاهدهٔ آگهی مقداری پاداش دریافت می‌کنید. پاداش‌ها متفاوت هستند، مثلا در بازی‌های آنلاین سکه یا الماس رایگان جایزه می‌گیرید و در صنعت رمزنگار، ارز دیجیتال مانند آیوتا پاداش می‌گیرید.

سرعت تراکنش

آیوتا برای افزایش سرعت تراکنش خود از سیستم "کوردیناتور" استفاده می‌کند. این سیستم شبیه به یک پروتکل متمرکز عمل می‌کند که به طور موقت وظیفهٔ اثبات تراکنش‌ها را برعهده دارد؛ زیرا آیوتا قصد دارد این وظیفه را به عهدهٔ کاربران خود بسپارد، اما به دلیل آنکه پروژه هنوز در ابتدای راه خود قرار دارد و کاربران کمی از آن استفاده می‌کنند این کار فعلا شدنی نیست. 

بیشتر بخوانید: جهش بزرگ نهنگ بیت کوین

بنابراین، در حال حاضر ممکن است تراکنش‌ها چند دقیقه طول بکشند و حتی هنگام اختلالات شبکه این زمان افزایش یابد. برای اینکه سرعت تراکنش‌ها افزایش یابد، باید افراد زیادی جهت تایید تراکنش‌ها به شبکه بپیوندند.  تیم سازندهٔ آیوتا در حال طراحی سیستمی به نام "فلش چنل" است که تراکنش‌ها را در یک چشم به هم زدن تایید می‌کند. اگر آن‌ها بتوانند این طرح را به سرانجام برسانند قطعا آیوتا به عنوان سریع ترین ارز دیجیتال جهان شناخته می‌شود.

امنیت

سیستم کوردیناتور متمرکز است و اگر سرورهای آن قطع شوند، آنگاه کل شبکه در معرض خطر قرار می‌گیرد. این اتفاق قبلا هم برای شبکه افتاده بود و منجر به قطعی چند روزهٔ سیستم آيوتا شده بود. سیستم کوردیناتور همچنین به منظور جلوگیری از "حملهٔ ۳۴ درصدی" در شبکه نصب شده است. چرا به آن حملهٔ ۳۴ درصدی می‌گویند؟

هکرها برای اینکه بتوانند با قدرت محاسباتی سیستم‌های خود تغییراتی در شبکه اعمال کنند باید کنترل ۳۴ درصد از شبکه را بدست آورند. بیت کوین نیز همیشه در معرض این خطر قرار دارد با این تفاوت که هکر باید کنترل ۵۱ درصد از شبکهٔ بیت کوین را بدست آورد.

البته آیوتا در مسیر تمرکز زدایی قرار دارد و در آینده‌ای نزدیک تمام سرورهای آن غیرمتمرکز خواهند شد. در ضمن آیوتا نباید از خطر چکش خواری غافل شود زیرا ارزهای دیجیتال بزرگ از جمله بیت کوین با این مشکل مهم مواجه شده‌ بودند.

مزایا و معایب

مزایا

  • تراکنش‌های رایگان
  • مقیاس پذیری بالا
  • پردازش تمامی داده‌ها - تنها به تراکنش‌های مالی ختم نمی‌شود
  • تراکنش‌های فوری (بزودی)
  • عدم حضور ماینرها - مشارکت تمامی کاربران در شبکه

معایب

  • هنوز در شرف راه اندازی
  • مشخص نبودن تاریخ دقیق راه اندازی
  • متمرکز بودن
  • نقص فنی فراوان
  • امنیت متوسط


:: برچسب‌ها: آیوتا ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

ارز دیجیتال دش (DASH) در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و بازار سرمایهٔ آن در حال حاضر ۲.۴ میلیارد دلار است. توسعه دهندگان دش پیش از اینکه نام کنونی را انتخاب کنند، دو بار آن را تغییر داده‌ بودند. 

دش مانند بیت کوین یک ارز دیجیتال است که می‌توان از آن به عنوان یک واحد پول برای ارسال و دریافت پرداخت‌ها استفاده کرد. در واقع دش بر اساس فناوری بلاک چینِ بیت کوین ساخته شده است، با این تفاوت که اصلاحات قابل توجهی در این زمینه انجام داده است.

دش به دلیل ارائهٔ امنیت بهتر و سرعت تراکنش بالاتر نسبت به بیت کوین از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است. او این ویژگی‌ها را به کمک طرح منحصر به فردی به نام "مستر نود" به دست آورده است.  ارز دیجیتال دش در کنار چنین مزایایی به خود متکی بوده و بر خلاف بیت کوین برای ارتقا دادن فناوری دَش و اصلاحات بیشتر نیازی به کمک دیگران ندارد. 

دش ابتدا در ۱۸ ژانویه ۲۰۱۴ با نام ایکس کوین (Xcoin) توسط ایوان دوفیلد معرفی شد. تنها ده روز پس از معرفی رسمی، توسعه دهندگان نام آن را به دارک کوین (Darkcoin) تغییر دادند. اما سرانجام در ۲۵ مارس ۲۰۱۵ نام دش را برای آن انتخاب کردند. نام دش (DASH) ترکیب دو واژهٔ دیجیتال (Digital) و کش (Cash) است.

بیشتر بخوانید: مسترنود (MasterNode)

ارز دیجیتال دش بسیار شبیه به لایت کوین طراحی شده است. هر گاه در صنعت ارز دیجیتال، یک رمزارز (مثلا دش) بر پایهٔ رمزارز دیگری (مثلا لایت کوین) ساخته شود به اصطلاح می‌گویند که دش از لایت کوین فورک شده است. هنگامی که دش معرفی شد با نقصی بزرگ مواجه شد که منجر به استخراج ۱.۹ میلیون کوین ظرف دو روز شد. این رقم شامل ده درصد از کل کوین‌های موجود دش که تاکنون تولید شده است، می‌شود.

پس از این اتفاق، ایوان دوفیلد پیشنهاد کرد که کوین‌ها را مجددا عرضه کنند که با مخالفت تیم سازندهٔ دش همراه شد و پروژه همچنان ادامه یافت. دش در زمان معرفی تا سال ۲۰۱۶ تنها ۱۰ دلار ارزش داشت، اما ظرف یک سال همانطور که در نمودار مشاهده می‌کنید قیمت آن به ۱۵۴۰ دلار رسید.

کارایی دش

دش ویژگی‌های فراوانی دارد که آن را به سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و لایت کوین نزدیک می‌کند. دش به لطف داشتن سه ویژگی منحصر به فرد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت از سرعت تراکنش بالا و حریم خصوصی قابل قبولی برخوردار شده است. اولین ویژگی مسترنودها هستند.

مسترنود

در بلاک چین بیت کوین این ماینرها هستند که تراکنش‌ها را بررسی و تایید می‌کنند و به ازای این کار پاداش دریافت می‌کنند. به همین ترتیب ماینرها در ارز دیجیتال دش نیز چنین کاری را انجام می‌دهند، با این تفاوت که سیستم آن به دو بخشِ مسترنود و ماینرها تقسیم می‌شود. کاربری که قصد تبدیل شدن به یک مسترنود را دارد باید حداقل هزار دش در اختیار داشته باشد.

مسترنودها به عنوان سرورهای ویژه‌ای عمل می‌کنند که وظایف اصلی در شبکهٔ رمزارز دش را بر عهده دارند. 

  • حفظ حریم خصوصی تراکنش‌ها (ارسال خصوصی)
  • انجام تراکنش‌های فوری (ارسال فوری)
  • نظارت و سیستم خزانه داری

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، یک شبکهٔ قوی و رو به رشد از مسترنودهای دش ترسیم شده است.

این مسترنودها امنیت شبکه را بهبود می‌بخشند و اطمینان حاصل می‌کنند که تراکنش‌ها با سرعتی که سازندگان دش تعیین کرده‌اند همخوانی داشته باشند. این امر بستگی به تلاش و هزینه‌ای که مسترنودها انجام می‌دهند دارد و در ازای آن پاداش دریافت می‌کنند. هر مسترنود در ازای استخراج یک دش، ۴۵ درصد پاداش دریافت می‌کند. یک سکهٔ دش که توسط ماینرها استخراج شود، به روش زیر تقسیم می‌شود:

  • ۴۵ درصد پاداش‌ها (۰.۴۵ دش) به ماینرها تعلق می‌گیرد
  • ۴۵ درصد پاداش (۰.۴۵ دش) به مسترنودها تعلق می‌گیرد
  • ۱۰ درصد نیز (۰.۱۰ دش) صرف بهبود شبکه می‌شود

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، متوجه می‌شوید که مسترنودها چگونه دو مزیت بزرگ دیگر را برای شبکه فراهم می‌کنند. 

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال پیو ایکس (PIVX)

ارسال خصوصی

یکی از مشکلاتی که بلاک چین بیت کوین با آن مواجه است عمومی بودن آن است، به طوری که اگر یک تراکنش در شبکه انجام شود، هر کس در جهان که دسترسی به اینترنت دارد می‌تواند موارد زیر را در مورد آن بفهمد:

  • آدرس عمومی فرستنده و دریافت کننده 
  • مبلغ تراکنش
  • تاریخچهٔ تراکنش‌های قبلی بیت کوین

مشکلات را می‌بینید؟ هیچ شباهتی به پول‌های فیات ندارد و جزئیات هر تراکنش تنها به طرف‌های معامله ختم نمی‌شود بلکه همه (منظورم از همه، تمام افراد جهان است که دسترسی به اینترنت دارند!) می‌توانند از جزئیات تراکنش خبردار شوند.

دش اما تمامی این مشکلات را در نسخهٔ خود رفع کرده است و سیستمی به نام "ارسال خصوصی" را برای حفظ حریم شخصی تراکنش‌ها ارائه داده است. به همین خاطر، تراکنش‌های دش غیر قابل رهگیری هستند و هیچکس نمی‌تواند از هویت کاربران با خبر شود. همانطور که گفتم مسئولیت حفظ حریم خصوصی تراکنش‌ها برعهدهٔ مسترنودها است.

این ویژگی باعث می‌شود تا دش به عنوان یک رمزارز "تبدیل پذیر" شناخته شود. آیا می‌دانید تبدیل پذیر بودن به چه معناست؟

تمام پول‌های فیات (مانند دلار، یورو، پوند و غیره) همگی تبدیل پذیر هستند. این بدان معناست که همهٔ واحد‌های پول به یکدیگر قابل تبدیل هستند، یعنی با داشتن ده دلار می‌توانید چند یورو تهیه کنید و برعکس.  اما این امر برای بیت کوین میسر نیست، زیرا تراکنش‌های بیت کوین قابل رهگیری هستند و شخصی که در حال خرید آن است می‌تواند از پذیرش بیت کوینی که در گذشته در تجارت غیرقانونی استفاده شده خودداری کند.

از آنجایی که تراکنش‌های ارز دیجیتال دش غیرقابل رهگیری هستند، تاریخچهٔ آن‌ها نامعلوم است. این بدان معناست که ارز دیجیتال دش تبدیل پذیر است. 

ارسال فوری

به طور میانگین،‌ ده دقیقه طول می‌کشد تا یک تراکنش بیت کوین تایید شود. در آن سو، تنها چند ثانیه طول می‌شد تا تراکنش‌ با استفاده از ویزا یا مسترکارت انجام شود.

به طور میانگین،‌ ده دقیقه طول می‌کشد تا یک تراکنش بیت کوین تایید شود. در آن سو، تنها چند ثانیه طول می‌شد تا تراکنش‌ با استفاده از ویزا یا مسترکارت انجام شود.

این امر باعث شده است تا سوالات فراوانی در مورد مقیاس پذیری بیت کوین و استفادهٔ گسترده از آن مطرح شود. دش اما این مشکل را با فرایند خاصی به نام "ارسال فوری" برطرف کرده است. تراکنش‌های دش به لطف این فرایند بلافاصله توسط شبکهٔ مسترنود تایید می‌شوند.

البته گفتنی است کارمزد فرایند ارسال فوری نسبت به تراکنش‌های معمولی دش که تقریبا ۲.۵ دقیقه طول می‌کشند بیشتر است. اما فکر کنم کسی حاضر نباشد به خاطر کمی قیمت کمتر ۲.۵ دقیقه صبر کند. معمولا همه با پرداخت کارمزدی بیشتر فرایند ارسال فوری را انتخاب می‌کنند.

این سه ویژگی فوق العاده باعث شده است تا ارز دیجیتال دش نسبت به سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و لایت کوین برتری پیدا کند.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال کومودو (Komodo)

پروتکل و حاکمیت خود گردان

تمامی پاداش‌های استخراج بیت کوین به ماینرها تعلق می‌گیرد، این در حالی است که ده درصد پاداش‌های ارز دیجیتال دش به شرکت تعلق می‌گیرد. این ده درصد معمولا در خود شرکت ذخیره می‌شود و هنگام ارتقای سیستم‌های دش از آن استفاده می‌شود. این بدان معناست که ارز دیجیتال دش متکی به خود بوده و برای ارتقای سیستم نیازی به کمک دیگران ندارد.

شاید از خود بپرسید که این ذخایر به دستور چه کسی برای آپدیت دش استفاده می‌شوند؟ ارز دیجیتال دش این کار را با مشارکت کاربران شبکه انجام می‌دهد. به این صورت که یک نظرسنجی در شبکه برگزار می‌کند و طبق نظر کاربران فرایند ارتقا را آغاز می‌کند.

همانطور که مشاهده می‌کنید تمام کاربران شبکهٔ دش از این حق برخوردارند که پیشنهاد‌های خود را مطرح کنند و به طرح‌های شرکت رای دهند. این بسیار موضوع مهمی است زیرا بلاک چین یک فناوری مدرن است و پیش از اینکه به یک جریان اصلی تبدیل شود، نیازمند توسعهٔ مداوم است. 

همانطور که می‌بینید ارز دیجیتال دش آپدیت‌های فراوانی ارائه می‌دهد. بیشتر آپدیت‌ها شامل مسائل فنی و روش‌های تراکنش می‌شوند.

از آنجایی که نحوهٔ تراکنش بیشتر ارزهای دیجیتال مشابه هم هستند از گفتن طریقهٔ تراکنش دش در این مقاله خودداری کرده‌ایم. برای اطلاع از چگونگی تراکنش‌ها روی لینک آبی کلیک کنید.

دش در کجا استفاده می‌شود؟

ارز دیجیتال دش در سال ۲۰۱۷ سیر صعودی خود را آغاز کرد. اگر در ابتدای سال ۲۰۱۷ ده دلار دش خریداری می‌کردید، دارایی شما تا دسامبر همان سال به ۱۵۰۰ دلار می‌رسید. افزایش ۱۴۹۰۰ درصدی در کمتر از یک سال! دیوانه کننده‌ نیست؟ یکی از عمده‌ترین دلایلی که ارز دیجیتال دش را به محبوبیت رساند، برطرف کردن دو مشکل بزرگ بیت کوین بود. مشکلاتی از قبیل سرعت تراکنش پایین و عدم حریم خصوصی.

در قسمت زیر به چند نمونه از ویژگی‌های منحصر به فرد دش اشاره می‌کنیم:

  • بهبود سرعت تراکنش
  • پروتکل و حاکمیت خودگردان
  • هزینهٔ کارمز کم - ۰.۲ الی ۰.۳ دلار
  • کاملا غیر متمرکز نبودن و متکی به مسترنودها
  • حریم خصوصی فوق العاده

امنیت

دش مانند سایر ارزهای دیجیتال راهی امن برای انجام تراکنش‌ها بدون نیاز به شخص ثالث ارائه می‌دهد. به طور مثال، اگر از طریق ویزا کارت اقدام به پرداخت وجه خود کنید، آنگاه کارت ویزا فرایند انتقال را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که تراکنش به صورت ایمن انجام شده باشد. همچنین تاریخچهٔ تمامی تراکنش‌ها را برای مراجعهٔ بعدی ذخیره می‌کند.

متاسفانه اگر امنیت ویزا کارت یا دیگر واسطه‌ها از بین برود، سایر کاربران نیز در معرض خطر قرار می‌گیرند. در واقع در سال‌های اخیر، بسیاری از بانک‌ها و موسسات مالی مورد حملهٔ هکرها قرار گرفته‌اند که منجر به از دست رفتن دارایی‌ کاربران شده است.

ارز دیجیتال دش مبتنی بر بلاک چین است و به لطف آن گزینه‌های امنیتی فراوانی ارائه می‌دهد. تراکنش‌های دش بجای آنکه به سرورهای متمرکز بانک‌ها اعتماد کنند، توسط ۴۹۴۳ سرور جداگانه در سراسر جهان تایید می‌شوند. این سرورها همان مسترنودهایی هستند که در ابتدای مقاله دربارهٔ آن‌ها صحبت کردیم.

بدون شک ارز دیجیتال دش به همراه فناوری قدرتمندش توانسته‌ است با سایر ارزهای دیجیتال رقابت کند و در آینده‌ای نزدیک تبدیل به یکی از محبوب‌ترین ارزهای صنعت رمزارز خواهد شد.



:: برچسب‌ها: دش ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

پس از معرفی بیت کوین در سال ۲۰۰۹، ارزهای دیجیتال زیادی وارد بازار بلاک چین شده‌اند. هر کدام از آن‌ها معتقد بودند که دارای مزیت بهتری هستند، مثلا برخی از سرعت بالایی برخوردارند، برخی هزینهٔ مناسبی دارند و برخی از مقیاس پذیری بیشتری بهره می‌برند.

یکی از این کوین‌ها لایت کوین (Litecoin) نام دارد که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد. هدف لایت کوین این بود تا تبدیل به نسخهٔ سبک تر بیت کوین شود. آیا می‌دانستید سرعت تراکنش لایت کوین ۴ برابر بیت کوین است و هزینهٔ آن نیز به مراتب کمتر است؟ برای اینکه دربارهٔ تمام این‌ها بدانید به ادامهٔ مقاله توجه کنید.

تاریخچه

لایت کوین اولین بار در سال ۲۰۱۱ توسط کارمند سابق گوگل چارلی لی معرفی شد. چارلی مانند بسیاری از طرفداران بلاک چین‌ معتقد بود که بیت کوین دارای نواقص متعددی است.

  • سرعت تراکنش کم
  • روشی که استخراج می‌شود
  • مقیاس پذیری پایین

همانطور که در مقاله‌های قبلی گفتیم مقیاس پذیری به معنی میزان پردازش تراکنش در هر ثانیه است. هرچه تعداد افراد در بلاک چین بیشتر شود، مقدار زمان مورد نیاز برای پردازش تراکنش بیشتر می‌شود. در نتیجه سرعت تراکنش‌ها کند می‌شود. برای مثال بیت کوین در هر ثانیه ۷ تراکنش پردازش می‌کند یعنی مقیاس پذیری آن ۷ است.

برای اینکه چارلی لی به هدفش برسد و بتواند نسخهٔ سبک تر بیت کوین را ارائه دهد، می‌بایست یک چیز جذاب به نام "انشعاب سخت" ارائه می‌داد. انشعاب که بهترین ترجمه برای واژهٔ (Fork) است  زمانی رخ می‌دهد که در یک بلاک چین اصلی تغییراتی حاصل شود. دو نوع انشعاب وجود دارد که در ادامه آن‌ها را توضیح خواهم داد.

 اولین نوع انشعاب نرم نام دارد. این انشعاب زمانی اتفاق می‌افتد که یک بلاک چین ارتقا داده می‌شود، اما قوانین بلاک جدید هنوز توسط نسخهٔ قبلی قابل شناسایی هستند. انشعاب‌های نرم زیادی در بلاک چین بیت کوین ایجاد شده‌اند. هرچند بیت کوین غیر متمرکز است و هیچ مرجع واحدی بر آن کنترل ندارد، اما با این وجود برای ایجاد تغییرات نیاز به رای اکثریت در شبکه است. تغییرات فقط با دریافت ۵۱ درصد رای از افراد حاضر در شبکه امکان پذیر است.

دومین نوع انشعاب، انشعاب سخت است. این انشعاب زمانی رخ می‌دهد که تغییرات بزرگی مورد نیاز است و تنها راه رسیدن به آن ایجاد یک بلاک چین جداگانه است! این همان کاری است که چارلی لی با لایت کوین انجام داد.

بیشتر بخوانید: پدیده آلت کوین رو به پایان است!

لایت کوین چیست؟

هنوز شباهت‌های زیادی بین لایت کوین و بیت کوین وجود دارد و به همین دلیل لایت کوین را برادر بیت کوین می‌نامند. در واقع اگر بیت کوین طلا باشد آنگاه می‌توان لایت کوین را به عنوان نقره قلمداد کرد. اصلی ترین هدف لایت کوین تبدیل شدن به یک سیستم پرداخت جهانی است. طوری که مردم بتوانند دارایی‌های خود را در هر جایی که هستند بدون نیاز به شخص ثالث مانند بانک به یکدیگر ارسال کنند.

هنوز شباهت‌های زیادی بین لایت کوین و بیت کوین وجود دارد و به همین دلیل لایت کوین را برادر بیت کوین می‌نامند. در واقع اگر بیت کوین طلا باشد آنگاه می‌توان لایت کوین را به عنوان نقره قلمداد کرد. اصلی ترین هدف لایت کوین تبدیل شدن به یک سیستم پرداخت جهانی است. طوری که مردم بتوانند دارایی‌های خود را در هر جایی که هستند بدون نیاز به شخص ثالث مانند بانک به یکدیگر ارسال کنند.

برای اینکه بتوانید به سوال لایت کوین چیست؟ پاسخ دهید ابتدا باید درک کاملی از مشکل دنیای واقعی داشته باشید که لایت کوین در تلاش است آن را حل کند. به عنوان مثال، تصور کنید که جان (ساکن بریتانیا) قصد دارد مبلغی به باب (ساکن کنیا) ارسال کند. اگر از بانک استفاده کند مشکلات زیر را خواهد داشت:

  • هزینهٔ تراکنش گزاف
  • چندین روز طول می‌کشد تا به دست باب برسد
  • جان باید فرم‌های بسیاری را پر کند

بنابراین اگر جان بجای بانک از لایت کوین برای پرداخت استفاده کند دیگر با چنین مشکلاتی مواجه نخواهد شد. اول از همه اینکه هزینهٔ ارسال لایت کوین بسیار ارزان است. در حقیقت هزینهٔ تراکنش آن کمتر از یک سنت است! 

دوم آنکه تراکنش‌های لایت کوین تنها ۲.۵ دقیقه طول می‌کشد تا انجام شوند که نسبت به بانک بسیار سریع تر عمل می‌کند. فرقی نمی‌کند که این مبلغ را به همسایهٔ خود ارسال کنید یا به شخصی در خارج از کشور؛ تنها چند دقیقه زمان می‌برد تا مبلغ شما به دست گیرنده برسد.

و در آخر اینکه لایت کوین غیر متمرکز است و شما کنترل کامل بر دارایی خود دارید. این بدان معناست که نیاز به پر کردن هیچ فرمی برای ارسال مبلغ خود ندارید. لایت کوین با چنین مزایایی می‌تواند جایگزین مناسبی برای انتقال سرمایه باشد. اکنون می‌توانید به این سوال جواب دهید که لایت کوین چیست؟. 

فناوری استفاده شده در لایت کوین

در مثال قبلی توضیح دادم که جان قصد داشت مبلغی به باب ارسال کند. جان فقط شنیده بود که انتقال پول از طریق لایت کوین ارزان تر و سریع تر است اما نمی‌دانست که بلاک چین لایت کوین چگونه عمل می‌کند. برای درک این موضوع به مثال‌های زیر توجه کنید:

  • برای دریافت مبلغ، شما نیاز به نشانی کیف پول لایت کوین دارید. همه می‌توانند به صورت رایگان و هر تعداد که می‌خواهند کیف پول بسازند. مانند حساب‌های بانکی.
  • جان وارد کیف پول لایت کوین خود می‌شود و مبلغی به نشانی کیف پول باب ارسال می‌کند. جان تصمیم گرفته است تا مبلغ ۱۰ لایت کوین به باب ارسال کند.
  • هنگامی که جان مبلغ را ارسال کند، تراکنش به بلاک چین لایت کوین ارسال می‌شود.
  • هزاران تراکنش دیگر نیز وجود دارد که از طریق بلاک چین لایت کوین انجام خواهد شد. هر ۲.۵ دقیقه یک بلاک تولید می‌شود.(بلاک پکیجی برای نگهداری از تراکنش است).
  • بلاک‌ها تراکنش‌های مختلفی را حمل می‌کنند که یکی از آن‌ها مربوط به تراکنش جان است. قبل از اینکه مبلغ به کیف پول باب ارسال شود، تراکنش باید تایید شود.
  • از آنجایی که لایت کوین غیر متمرکز است، هیچ مرجع واحدی آن را تایید نمی‌کند بلکه گروهی از داوطلبان به نام "ماینرها" از قدرت محاسبهٔ خود برای حل معادلات بسیار دشوار استفاده می‌کنند. اینگونه، بلاک‌های تراکنش‌ تایید می‌شوند.
  • پس از ۲.۵ دقیقه، ماینرها معادلات را حل می‌کنند و تمام تراکنش‌های داخل بلاک را تایید می‌کنند. اکنون باب پس از تایید، مبلغ را دریافت می‌کند.

همانطور که در بالا اشاره کردم مقیاس پذیری بیت کوین ۷ است یعنی در هر ثانیه می‌تواند ۷ تراکنش را پردازش و تایید کند. اما در آن سو لایت کوین مهمترین هدفش این است تا نسبت به بیت کوین سریع تر عمل کند. تیم توسعه دهندهٔ لایت کوین موفق شده است تا مقیاس پذیری آن را تا رقم ۵۶ برساند، به طوریکه در هر ثانیه ۵۶ تراکنش لایت کوین در بلاک چین پردازش و تایید می‌شود. 

بیشتر بخوانید: مسترنود (MasterNode)

امنیت

بیشتر اپلیکیشن‌هایی که تاکنون از آن‌ها استفاده کرده‌اید دارای سرورهای متمرکز بوده‌اند (مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و غیره). این بدان معناست که به اشخاص ثالث در این شرکت‌ها اجازه می‌دهید تا از اطلاعات شخصی شما در برابر هکرها محافظت کنند.

بیشتر اپلیکیشن‌هایی که تاکنون از آن‌ها استفاده کرده‌اید دارای سرورهای متمرکز بوده‌اند (مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و غیره). این بدان معناست که به اشخاص ثالث در این شرکت‌ها اجازه می‌دهید تا از اطلاعات شخصی شما در برابر هکرها محافظت کنند.

بانک‌ها نمونهٔ دیگری از شرکت‌های متمرکز هستند. اگر یک مجرم بتواند سرورهای مرکزی بانک را هک کند، آنگاه قادر است به تمامی حساب‌ها از جمله حساب بانکی شما دسترسی پیدا کند و همهٔ دارایی شما را سرقت کند. متاسفانه، سرورهای متمرکز همیشه مورد حملهٔ هکرها قرار می‌گیرند و هیچ چیز جلودارشان نیست. 

این امر تا قبل از معرفی سیستم‌های پرداخت غیرمتمرکز مانند لایت کوین امکان پذیر بود! اما اکنون این کار بسیار سخت یا بهتر است بگویم غیر ممکن شده است زیرا برای هک کردن چنین سیستم‌های غیرمتمرکزی باید کنترل ۵۱ درصد از شبکه را بدست آورد که امری محال است. یعنی اگر هزار سیستم (ماینر) در شبکه وجود داشته باشد، هکر باید کنترل ۵۱۰ سیستم را بدست بیاورد.

شانس انجام این کار تقریبا صفر است زیرا شبکه بسیار گسترده است. در حقیقت اگر بخواهیم شبکهٔ لایت کوین را هک کنیم باید میلیاردها دلار هزینه کنیم که شاید با این همه هزینهٔ گزاف تنها بخش کوچکی از شبکه را بتوان کنترل کرد. مسلما این کار ارزش این همه هزینه را نخواهد داشت.

مهمترین موضوع این است که لایت کوین شما چقدر ایمن است. این امر بستگی به روش نگهداری شما دارد. کیف پول‌های متعددی برای لایت کوین وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی خاصی هستند.

به این فکر کنید که چگونه پول خود را در دنیای واقعی نگهداری می‌کنید. قرار دادن مقداری دلار در کیف پول چرمی‌تان برای سهولت شما عالی است و می‌توانید آن را به راحتی خرج کنید، اما مسلما هیچوقت تمام دارای زندگیتان را در کیف خود نمی‌گذارید. احتمالا آن را در جایی بسیار امن مانند گاوصندوق یا بانک می‌گذارید.

حالا همین موضوع را برای نگهداری از لایت کوین در نظر بگیرید. احتمالا مقداری از لایت کوین خود را برای مصرف روزمره در کیف پول خود قرار دهید، اما هرگز تمام داراییتان را در آن نگهداری نخواهید کرد.

کیف پول همراه یا دسکتاپ

اگر مقدار کمی کوین در اختیار دارید و می‌خواهید دسترسی آسان و سریع به آن داشته باشید، بهتر است از کیف پول همراه یا دسکتاپ (کیف پول نرم افزار) استفاده کنید. این کیف‌ها به دلیل اینکه فضای کمی را در موبایل یا کامپیوتر شما اشغال می‌کنند و از امنیت قابل قبولی برخورداراند  بسیار عالی هستند.

با استفاده از کیف پول نرم افزار،‌ شما تنها شخصی هستید که به کلید خصوصی خود دسترسی دارید. حتی تیم توسعه دهندهٔ کیف پول هم قادر به دیدن آن نیست. شما همچنین می‌توانید گزینهٔ بازیابی را در کیف پول خود فعال کنید. بنابراین اگر گذرواژهٔ خود را فراموش کردید دسترسی شما به داراییتان قطع نخواهد شد.

کلید خصوصی مانند رمز کارت بانکی شما می‌ماند و برای ورود به کیف به آن نیاز دارید. کلید عمومی نیز مانند شماره حساب در بانک است که برای ارسال و دریافت کوین در کیف پول به داشتن آن نیاز دارید. 

بیشتر بخوانید: شاردینگ چیست؟

کیف پول سخت افزار

امن ترین راه برای نگهداری از دارایی خود کیف پول سخت افزار است. این کیف معادل یک صندوق امانات برای ارز دیجیتال است. کیف پول‌های سخت افزار به شما اجازه می‌دهند تا دارایی خود را به صورت آفلاین ذخیره کنید، به طوری که هیچگاه به اینترنت متصل نمی‌شوند. شاید این کار باعث شود که دیگر مانند کیف پول‌های نرم افزار نتوانید دارایی خود را سریع ارسال یا دریافت کنید، اما امن ترین گزینه است.

معروف ترین نمونهٔ این کیف نانو لجر اس است. حتی اگر قیمت این کیف‌ها گران باشد باید به عنوان امن ترین گزینه به آن‌ها توجه کنید، مخصوصا هنگامی که مقدار زیادی کوین در اختیار داشته باشید. نانو لجر اس به شما این امکان را می‌دهد که یک گذرواژهٔ بازیابی بسازید تا هنگام گم شدن کیف پول سخت افزار خود مجددا به دارایی خود دسترسی پیدا کنید.

سوء استفاده از لایت کوین

افراد زیادی هستند که در کمین نشسته‌اند تا از فناوری‌های نو برای نفع شخصی خود استفاده کنند. متاسفانه ارزهای دیجیتال نیز از این غائله مستثنی نیستند. یکی از موضوع‌هایی که دولت‌ها نگران آن هستند فناوری بلاک چین است که از آن برای پولشویی استفاده می‌شود. این اقدام توسط مجرمان انجام می‌شود که تلاش می‌کنند پول‌های غیر قانونی خود را از دولت مخفی کنند تا مصادره نشوند.

از آنجایی که لایت کوین به افراد اجازه می‌دهد تا دارایی‌های خود را مخفیانه به یکدیگر انتقال دهند، متاسفانه بستری برای مجرمان می‌شود تا به پولشویی بپردازند. اگرچه تمامی تراکنش‌ها بر روی بلاک چین قابل رویت هستند، اما تنها اطلاعاتی که نمایش داده می‌شود نشانی کیف پول است که با هویت واقعی فرستنده و گیرنده ارتباطی ندارد. 

این موضوع بسیار شبیه به گریزگاه مالیاتی است که در آن مجرمان پول‌های خود را مخفی می‌کنند تا مقامات مالیاتی نتوانند بفهمند که آن‌ها چقدر سرمایه دارند. نگرانی بعدی که در رابطه با ارزهای دیجیتال وجود دارد استفادهٔ آن در دارک وب است. دارک وب (Dark web) جایی است که کالا‌های غیرقانونی مانند مواد مخدر،‌ سلاح و کارت‌های اعتباری به سرقت رفته به صورت آنلاین خرید و فروش می‌شود.

یک نمونه از این دارک وب‌ها ، وب سایت Silk road است. جادهٔ ابریشم وب سایتی بود که در آن انواع فعالیت‌های غیرقانونی به وسیلهٔ ارز دیجیتال بیت کوین انجام می‌شد. این سایت در سال ۲۰۱۳ توسط اف بی آی شناسایی و مسدود شد. این در حالی بود که قبل از مسدود شدن حدود یک میلیارد دلار تراکنش بیت کوین در آن به ثبت رسیده بود.

درست است که لایت کوین و سایر ارزهای دیجیتال برای فعالیت‌های غیر قانونی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، اما تعداد افرادی که به چنین فعالیت‌های مشغول هستند اندک است. بیشتر مردم ارزهای دیجیتال را به خاطر ارزانی، سهولت و سرعت بالای تراکنش آن‌ها انتخاب می‌کنند.



:: برچسب‌ها: لایت کوین ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

نم (NEM) یک ارز دیجیتال و پلتفرم رمزنگاری شده است که در سال ۲۰۱۵ در کشور مالزی راه اندازی شد. نم در ابتدا قصد داشت از سایر ارزهای دیجیتال الگوبرداری کند یا به اصطلاح فورکی از آن‌ها شود. اما کمی بعد نظر توسعه دهندگان آن تغییر کرد و تصمیم به ساخت پایگاه دادهٔ مخصوص به خود گرفتند. بدین ترتیب نم کاملا منحصر به فرد و مستقل عمل می‌کند.

  نام نم (NEM) مخفف عبارت (New Economy Movement) است که به معنی جنبش اقتصاد نوین است. نم مانند اتریوم دارای پلتفرمی برای نصب اپلیکیشن‌های کاربردی است و از ارز دیجیتال مخصوص به خود به نام (XEM) استفاده می‌کند.

این پلتفرم با استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا ساخته شده است و در اولین آپدیت به نسخهٔ C++language ارتقا یافت. اما در سال ۲۰۱۸ برخی از باگ‌های خود را برطرف کرد و به نسخهٔ "Catapult" تغییر کرد.

نم مانند سایر ارزهای دیجیتال، پروژه‌ای با اهداف جاه طلبانه است و فقط به این فکر نمی‌كند که یک پایگاه پرداخت مالی باشد. در واقع، تبدیل شدن به یک واحد پول رسمی جزو اهداف طولانی مدت تیم سازندهٔ نم است و در عوض تمرکز آن‌ها معطوف به سایر حوزه‌ها است.

تیم نم بر این باور است که می‌تواند باعث ایجاد تغییراتی عظیم در عرصه‌های تامین مالی جمعی، وام‌ها، سوابق حقوقی، سوابق پزشکی، حق امتیاز، قرارداد هوشمند، زنجیرهٔ تامین، حسابداری، سوابق مالکیت، و راه اندازی ایکوها شود.

اثبات اهمیت

ممکن است هنگام جستجوی نم در صرافی‌ها با نام (XEM) مواجه شوید. به خاطر داشته باشید که هر دوی آن‌ها یک چیز هستند، فقط (NEM) نام کل پروژه یعنی بلاک چین و اکوسیستم است و (XEM) نام ارز رمزپایه پروژه است. اما چه چیزی آن را منحصر به فرد می‌کند؟

همانطور که می‌دانید اکثر ارزهای دیجیتال برای تایید تراکنش از فرایندی به نام الگوریتم اثبات کار (PoW) و الگوریتم اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کنند. اما در آن سو، پروژهٔ نم از سیستمی منحصر به فرد به نام اثبات اهمیت (Proof-of-Importance) استفاده می‌کند.

این فرایند به عنوان گزینهٔ سوم در کنار گزینه‌های قبلی عمل می‌کند و افراد برای خرید ارز دیجیتال نم به آن نیاز دارند. با این گزینه، دارندگان ارز دیجیتال نم در فرایند تایید تراکنش به شبکه کمک می‌کنند و توسط انجمن نم پاداش دریافت می‌کنند. با پیاده سازی این طرح،‌ تیم سازندهٔ نم امیدوار است انقلابی در عرصهٔ بلاک چین ایجاد کند و بتواند بستری نوین و قدرتمند در صنعت رمزنگار ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: جنسیس بلاک (Genesis Block) به چه معناست؟

بلاک چین دوگانه

نم دارای دو بلاک چین با اهداف متفاوت است. اولین بلاک چین عمومی است و همه می‌توانند از آن بهره ببرند و دومین بلاک چین به نام میژین (Mijin) است که برای استفادهٔ شرکت‌های بزرگ طراحی شده است. شرکت‌ها با استفاده از این بلاک چین می‌توانند تراکنش‌های خود را مخفی کنند.

نم دارای دو بلاک چین با اهداف متفاوت است. اولین بلاک چین عمومی است و همه می‌توانند از آن بهره ببرند و دومین بلاک چین به نام میژین (Mijin) است که برای استفادهٔ شرکت‌های بزرگ طراحی شده است. شرکت‌ها با استفاده از این بلاک چین می‌توانند تراکنش‌های خود را مخفی کنند.

استخراج منحصر به فرد

اگر می‌خواهید به عنوان یک عضو فعال (هاروستر) در شبکه شناخته شوید باید حداقل ۱۰,۰۰۰ واحد XEM جمع ‌آوری کنید و منتظر بمانید تا آن‌ها توسط شبکه سرمایه‌گذاری شوند. هنگامی که این مبلغ در کیف پول شما باشد، شبکه به صورت خودکار آن را سرمایه‌گذاری می‌کند. با این کار شما به جرگهٔ هاروسترها اضافه می‌شوید و اجازه دارید به تشکیل بلاک بپردازید.

هنگامی که یک بلاک توسط شما تشکیل شود، به بلاک‌های قبلی افزوده می‌شود و هر کارمزدی که مربوط به تراکنش‌های آن بلاک باشد به حساب شما واریز می‌شود. این روش نیازی به دستگاه‌های سخت افزاری قدرتمند و مصرف بالای برق ندارد.

برای پردازش تراکنش‌ها یک روش بسیار سودمند دیگر به نام سوپرنود وجود دارد که نیاز به قدرت سخت افزاری قدرتمند است. برای اینکه تبدیل به یک سوپر نود شوید ابتدا باید یک سیستم قدرتمند پردازش همراه با اینترنت پرسرعت تهیه کنید، سپس ۳,۰۰۰,۰۰۰ واحد زم جمع آوری کنید. آنگاه درآمد شما از کارمزدها بیش از پیش خواهد شد.

استخراج نم ویژگی‌های فراوانی دارد، به خصوص در سیستم که به دو بخش تقسیم می‌شود:  محلی و واگذار شده. تفاوت آن‌ها این است که در استخراج محلی، کاربران آنلاین با تهیهٔ کلید خصوصی برای امضای چندگانهٔ بلاک انتخاب می‌شوند، اما در استخراج واگذار شده کاربر حتی با داشتن ماندهٔ حساب صفر می‌تواند شروع به استخراج کند.

ویژگی قابل توجه استخراج واگذار شده این است که فرآیند استخراج حتی با خاموش بودن سیستم کامپیوتر نیز امکان پذیر است. 

نحوهٔ خریداری نم

برای سرمایه‌گذاری در نم ابتدا باید یک کیف پول مطمئن انتخاب کنید. به عنوان یک قانون کلی برای نگهداری از ارز دیجیتال نم باید از کیف پول رسمی شرکت به نام "Nano wallet" استفاده کنید. برای این کار ابتدا باید وارد سایت رسمی نم بشوید و گزینهٔ ایجاد کیف پول را انتخاب کنید.

بعد از دانلود کردن کیف آن را در تلفن همراه خود نصب کنید. پس از نصب، صفحهٔ ثبت نام ظاهر می‌شود. با پر کردن مشخصات، گزینهٔ ثبت نهایی را بزنید و کلید خصوصی خود را دریافت کنید. توجه داشته باشید که کلید خصوصی شما رمز ورود به کیف پول نم است و با گم کردن آن دیگر نمی‌توانید به حساب خود دسترسی پیدا کنید. 

اکنون با داشتن کیف پول می‌توانید مرحلهٔ اصلی یعنی سرمایه‌گذاری در نم را آغاز کنید. شما می‌توانید ارز دیجیتال نم را در بیشتر پلتفرم‌ها یا صرافی‌ها خریداری کنید.

اکنون با داشتن کیف پول می‌توانید مرحلهٔ اصلی یعنی سرمایه‌گذاری در نم را آغاز کنید. شما می‌توانید ارز دیجیتال نم را در بیشتر پلتفرم‌ها یا صرافی‌ها خریداری کنید. چند نمونه از صرافی‌هایی که می‌توانید از آن‌ها نم تهیه کنید به شرح زیر هستند: 

  • بایننس (Binance)
  • هوآبی (Huobi)
  • لایوکوین (Livecoin)
  • اوکِکس (OKEx)
  • اگزمو (EXMO)
  • یوبیت (YoBit)

معمولا برای خرید نم باید از رمزارز بیت کوین و اتریوم استفاده کنید، اما در برخی از صرافی‌ها قابلیت پرداخت با پول‌‌های فیات دلار و یورو نیز فراهم است.

بیشتر بخوانید: نئو چیست؟

مزایا

  • سرعت تراکنش بالا: در شبکهٔ نم سرعت تراکنش‌ها ده برابر بیت کوین است.
  • فرصت‌های فراوان برای کاربران: در پلتفرم نم همه می‌توانند با جمع آوری سرمایه از طریق ایکو، نرم افزارهای خود را طراحی و معرفی کنند.
  • همکاری با بانک‌ها: یکی از اهداف نم همکاری با سازمان‌های مالی و مورد توجه قرار گرفتن توسط بانک‌ها است.
  • استخراج منحصر به فرد: حتی با خاموش بودن کامپیوتر فرآیند استخراج ادامه دارد.


:: برچسب‌ها: نم ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

در سال ۲۰۱۲ ویتالیک بوترین هفده ساله توسط پدرش با بیت کوین آشنا شد و از دیدن این فناوری به وجد آمد. او اخبار بیت کوین را مرتب دنبال می‌کرد و گاهی پیشنهاد‌هایی برای پیشرفت پلتفرم بیت کوین ارائه می‌داد. ویتالیک وقتی متوجه شد که توسعه‌دهندگان بیت کوین اهمیتی به طرح‌های او نمی‌دهند، تصمیم به ساخت ارز دیجیتال مخصوص به خودش گرفت.

ایدهٔ او اتریوم بود (Ethereum) و در سال ۲۰۱۵ آن را معرفی کرد. قیمت اتریوم از شروع خود تاکنون پیشرفت زیادی داشته و بازار سرمایهٔ خود را به 22 میلیارد دلار رسانده است. دلیل این همه محبوبیت چه می‌تواند باشد؟ فناوری اتریوم قابلیت این را دارد تا دنیا را تغییر دهد، اما چگونه؟ برای دانستن این سوالات به ادامهٔ مقاله توجه کنید.

بلاک چین اتریوم

بلاک چین اتریوم (که گاها بلاک چین ۲.۰ هم گفته می‌شود) تقریبا شبیه به بلاک چین بیت کوین عمل می‌کند، اما دارای دو ویژگی‌منحصر به فرد است که آن را از بیت کوین متمایز می‌کند. این ویژگی‌ها باعث پیشرفت بلاک چین اتریوم شده است.

بلاک چین اتریوم (که گاها بلاک چین ۲.۰ هم گفته می‌شود) تقریبا شبیه به بلاک چین بیت کوین عمل می‌کند، اما دارای دو ویژگی‌منحصر به فرد است که آن را از بیت کوین متمایز می‌کند. این ویژگی‌ها باعث پیشرفت بلاک چین اتریوم شده است. این دو ویژگی به شرح زیر هستند:

قراردادهای هوشمند

بلاک چین اتریوم به گونه‌ای طراحی شده است تا تراکنش‌ها تنها در صورت فراهم بودن شرایط لازم تکمیل شوند. قوانینی که شرایط لازم جهت انجام تراکنش را فراهم می‌آورند قراردادهای هوشمند نام دارند. یک دستگاه فروشگاه خودکار را تصور کنید. اگر پیتر بخواهد از آن شیرینی بخرد باید پول کافی برای خرید آن داشته باشد، در غیر این صورت نمی‌تواند از دستگاه شیرینی دریافت کند. یک قرارداد هوشمند در این دستگاه اینگونه عمل خواهد کرد:

اگر پیتر یک دلار درون دستگاه قرار دهد، آنگاه دستگاه فروش به صورت خودکار به پیتر شیرینی می‌دهد. به محض اینکه تراکنش انجام شد، یعنی دستگاه پول را دریافت کرد و شیرینی را به پیتر تحویل داد، آنگاه پیتر دیگر نمی‌تواند معامله را فسخ کند. از این رو به چنین تراکنش‌هایی "فاقد نیاز به اعتماد" می‌گویند.

این بدان معناست که برای انجام تراکنش نیازی به حضور افراد قابل اعتماد در شبکه نیست زیرا در صورت فراهم نبودن شرایط لازم، تراکنش انجام نخواهد شد. حالا تصور کنید چنین فرایندی همیشگی باشد و هیچگاه آفلاین نشود.

اپلیکیشن های غیرمتمرکز

اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز یا همان "dApps" برنامه‌هایی هستند که بر روی سرورهای متمرکز قرار ندارند. در عوض آن‌ها مبتنی بر بلاک چین هستند و از سرورهای غیرمتمرکز استفاده می‌کنند.این اپلیکیشن‌ها در هسته اتریوم قرار دارند و یکی از ارکان اصلی آن هستند. اتریوم دارای زبان برنامه نویسی منحصر بفرد خود به نام سالیدیتی است.

از آنجایی که سالیدیتی مانند جاوا اسکریپت است (یکی از متداول ترین زبان‌های برنامه نویسی)، توسعه دهندگان را تشویق می‌کند تا اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز جدید و هیجان انگیز خود را بر روی آن طراحی کنند.

بیشتر بخوانید: ارزش گذاری بیت کوین بر مبنای کمیابی

رمزارز اتریوم به نام اتر

اتر (Ether) ارز دیجیتال اتریوم است. گاهی شباهت این دو اسم باعث شده است تا افراد سردرگم شوند اما همانطور که گفتیم اتریوم یک پلتفرم است و اتر به عنوان ارز دیجیتال مخصوص به آن شناخته می‌شود. اگر قصد انجام کاری بر روی سیستم اتریوم دارید، باید کمی اتر تهیه کنید.

اتر (Ether) ارز دیجیتال اتریوم است. گاهی شباهت این دو اسم باعث شده است تا افراد سردرگم شوند اما همانطور که گفتیم اتریوم یک پلتفرم است و اتر به عنوان ارز دیجیتال مخصوص به آن شناخته می‌شود. اگر قصد انجام کاری بر روی سیستم اتریوم دارید، باید کمی اتر تهیه کنید.

 اتر به سیستم اتریوم سوخت رسانی می‌کند و به اصطلاح از آن به عنوان بنزین (GAS)  یاد می‌کنند. هر تراکنش برای تایید شدن نیاز به پرداخت اتر دارد. در فرایند تایید تراکنش توسط نودهای شبکه اتر به عنوان پاداش تایید تراکنش به آن‌ها تعلق می‌گیرد. اتر یک ارز دیجیتال برای قراردادهای هوشمند خودکار شبکه است.

فرض کنید پیتر قصد نقاشی خانهٔ خود را دارد و به همین منظور می‌خواهد ۱۰ اتر به پائول پرداخت کند تا خانهٔ او را رنگ کند. پیتر برای انجام این کار می‌تواند از قرارداد هوشمند اتریوم استفاده کند. معامله اینگونه رقم خواهد خورد:

  • پیتر و پائول هر دو وارد سیستم قرارداد هوشمند می‌شوند و تمامی شرایط و ضوابط سیستم را می‌پذیرند.
  • قیمت توافق شدهٔ آن‌ها ۱۰ اتر است و این مبلغ در سیستم توسط پیتر پرداخت و ثبت می‌شود.
  • به محض اینکه پائول نقاشی خانه را تمام کند، پیتر کار را بررسی می‌کند و پس از رضایت از کار پیتر گزینهٔ پرداخت تایید می‌کند.
  • مبلغ تعیین شده برای پائول در سیستم آزاد می‌شود و او می‌تواند این مبلغ را برداشت کند.

همانطور که می بینید هیچ تقلبی صورت نمی‌گیرد و نیازی به حضور اشخاص ثالث مورد اعتماد در تایید معامله نیست. این ویژگی یکی از منحصر به فرد ترین مزیت‌های اتریوم است.

نگهداری اتریوم

کیف پول‌های سخت افزاری

این کیف‌ها مانند USB عمل می‌کنند و محل ذخیرهٔ ارز دیجیتال اتر هستند. نانو اس (Ledger Nano S) یکی از مطمئنترین کیف پول‌های سخت افزاری است و قادر است دارایی شما را به صورت آفلاین و ایمن ذخیره کند. با این حال بدلیل اینکه مانند USB قابل حمل است محافظت از آن سخت بوده و ممکن است گم شود.

کیف پول‌های دسکتاپ

شما می‌توانید دارایی خود را با ایجاد کلیدهای عمومی و خصوصی مستقیما در کامپیوتر خود ذخیره کنید. در این روش شما با داشتن گذرواژه دیگر نگران گم شدن کیف خود نیستید، اما باید همیشه گذرواژه خود را به خاطر بسپارید زیرا در صورت فراموشی آن دسترسی به کیف پول خود را از دست می‌دهید. من به شما کیف پول دسکتاپ اگزدوس را توصیه می‌کنم.

بیشتر بخوانید: تلاش موسسات حقوقی برای افتتاح کیف پول‌های بیت کوین

کیف پول‌های همراه

این کیف‌ها دقیقا مانند نسخه‌های دسکتاپ عمل می‌کنند با این تفاوت که در تلفن همراه نصب می‌شوند و فضای کمتری را اشغال می‌کنند. جکس یکی از کیف پول‌های محبوب همراه است.

کیف پول‌های اینترنتی

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت‌هایی نظیر کوین بیس (Coinbase) دارایی خود را با ایجاد کلید خصوصی ذخیره کنید.کیف‌های آنلاین از امنیت کمتری برخوردارند و توصیهٔ من به شما این است که تمام دارایی خود را در آن ذخیره نکنید.

از کجا اتریوم تهیه کنیم؟

  • بروکرها (بنگاه‌های دلالی): بروکرها مانند صرافی‌ها عمل می‌کنند و با مراجعه به آن‌ها با پرداخت کارمزد، می‌توانید اتر تهیه کنید. البته فرایند تراکنش در بروکرها کمی گران است. همچنین بروکرها از پول‌های فیات مانند یورو و دلار، کارت‌های اعتباری پشتیبانی می‌کنند.
  • پلتفرم‌های مبادلهٔ ارز: آن‌ها به معاملهٔ خریدار و فروشنده متصل می‌شوند و به عنوان واسطه بین آن‌ها عمل می‌کنند. مثلا مقداری از هر رمزنگار خریداری می‌کنند و در فهرست فروش خود می‌گذارند. مانند یک دلال.
  • پلتفرم‌های همتا به همتا: به افراد اجازه می‌دهد تا مستقیما به یکدیگر متصل شوند و در مورد قیمت چانه بزنند. این روش خطرناک است زیرا هیچ واسطه‌ای بین شما نیست و شخصی که با آن معامله می‌کنید را نمی‌شناسید.

فعالیت‌های کنونی اتریوم

عرضهٔ اولیهٔ سکه (ایکو): اتریوم از طریق عرضهٔ اولیهٔ سکه به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا سرمایهٔ اولیه خود را توسط سرمایه‌گذاران جمع آوری کنند یا اینکه ایده‌های خود را بفروش برسانند. اتریوم فقط برای اپلیکیشن‌هایی که بر پایهٔ سرورهای غیرمتمرکز ایجاد شوند سرمایه‌ جمع می‌کند.

گولم (Golem): یکی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکزی است که توسط عرضهٔ اولیه سکه اتریوم توسعه یافته است. گولم به کاربران اجازه می‌دهد تا قدرت idle (یک سیستم پردازش ویندوزی است که ممکن است پردازش CPU سیستم شما را تا ۹۸ یا ۹۹ درصد بالا ببرد) سیستم‌های خود را به یکدیگر اجاره دهند. مانند زمانی که نیازی به خودروی خود ندارید و آن را به سایر رانندگان اجاره می‌دهید.

اتریوم در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کند و تنها یه سیستم پرداخت مالی نیست. از این جهت اتریوم جایگاه دوم را در دنیای ارز دیجیتال به خود اختصاص داده است. اتریوم برخلاف بیت کوین هنوز هیچ محدودیتی در عرضهٔ کوین‌های خود ندارد و همه می‌توانند با تهیهٔ دستگاه‌های ماینینگ در فرایند استخراج آن سهیم باشند.



:: برچسب‌ها: اتریوم ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

اگر در زمینه‌ی رمزارز مطالعه می‌کنید، ممکن است درباره زیکش شنیده باشید. زیکش یک "حریم خصوصی" است که به کاربران اجازه می‌دهد تا از جزئیات تراکنش و ارز موجود خود در بازار سرمایه در برابر عموم محافظت کنند ( البته بعد از مونرو).

زدکش به دلیل نواقص محصول خود را از نو می‌سازد 

تیم کوپلند در یک کنفرانس که به میزبانی شرکت ارز الکترونیکی در کرواسی برگزار شد شرکت کرد. او گزارش می‌دهد که شرکت در حال بررسی مهمترین تغییرات ممکن در محصول خود "Zcash" است.

حفظ  حریم خصوصی با درنظر گرفتن سیاست‌های توسعه گسترده

اگر در زمینه‌ی رمزارز مطالعه می‌کنید، ممکن است درباره زیکش شنیده باشید. زیکش یک "حریم خصوصی" است که به کاربران اجازه می‌دهد تا از جزئیات تراکنش و ارز موجود خود در بازار سرمایه در برابر عموم محافظت کنند. توسعه‌ دهندگان زدکش می‌خواهند که ارز دیجیتال تا سه دهه آینده به ۱۰ میلیارد نفر خدمات رسانی کند. کوپلند می‌گوید، حاضرند هر کاری بکنند تا این امر میسر شود.

مسئله مهمی که مد نظر آن‌ها است چگونگی راه اندازی "Sharding" (افزایش ظرفیت پردازش تراکنش اتریوم) است. تحلیلگر سرمایه پایدار و مفسر بیت کوین آقای تور دمیستر (Tuur Demeester) معتقد است آن‌ها در بخش ECC پذیرفته‌اند که طراحی اصلی قابل ارتقا نبوده است. زیکش اساسا یک پروتکل زدکوین (Zcoin) است که برای ساده سازی وارد بیت کوین شده است.

خرج کردن دارایی‌ها جنبه‌های متفاوتی دارد. زیکش محدودیت‌هایی دارد که آن‌ها را از بیت کوین و طراحی ابتدایی آن به ارث برده است. بیت کوین قصد دارد برای رفع محدودیت‌ها مقدار بلاک‌ها را افزایش دهد. بار دیگر، زیکش به دنبال مسیر پیشرفت اتریوم است تا شانه‌های خود را قوی کند. زیکش می‌گوید باید تغییرات را به گونه‌ای اعمال کند که برای طراحی جدید بلاک چین کافی باشد.

توسعه دهندگان زدکوین خلاق می‌شوند

احتمالا، در آینده‌ای نزدیک هارد فورک (یا شاخه سخت که در آن بلاک‌ها و تراکنش‌های نامعتبر قبلی معتبر می‌شوند) دارندگان کنونی را معتبر می‌کند.

احتمالا، در آینده‌ای نزدیک هارد فورک (یا شاخه سخت که در آن بلاک‌ها و تراکنش‌های نامعتبر قبلی معتبر می‌شوند) دارندگان کنونی را معتبر می‌کند. اما، طرح‌های جدید آسیب پذیری‌های جدیدی در پی ‌خواهد داشت. مدتی قبل، نقصی در پروتکل زدکوین پیدا شد که تورم نامحدود را فعال می‌کرد (به فرد حمله کننده اجازه می‌دهد فرمول اثبات کار صفر را جعل کند و کوین را بدون فرایند اثبات کار تولید کند). 

بیشتر بخوانید: ماینینگ بیت کوین چگونه عمل می‌کند؟

الگوریتم اثبات کار (CryptoNight) که مونرو (Monero) را پایه‌ ریزی کرده است، قبلا در اولین طراحی‌های خود با نقص‌هایی ( که بایت کوین BCN نیز با آن‌ها برخورد کرده بود) مواجه شده بود. بالغ بر ۸۰ درصد از دارایی‌های آن از طریق یک استخراج در سال اول ایجاد شد. هیچکس نمی‌داند توسط چه کسی، اما به احتمال زیاد یک کاربر به تنهایی تمام بایت کوین BCN (با بیت کوین BTC اشتباه نشود) را نگهداری می‌کند. بیت کوین نیز با نقص‌هایی که باعث تورم می‌شدند سر و کار داشت.

در جهان موازی، توسعه دهندگان زدکوین در حال ادغام نوآوری‌های جدید از طریق دش ( یکی از معروف‌ ترین و قدرتمندترین ارزهای دیجیتال پیگیر گریز با حریم خصوصی فوق العاده) هستند. با استفاده از سیستم گره ارشد (مسترنود)، دش اساسا قادر است اولین بلاک را قفل کند و از سازماندهی مجدد بلاک که توسط ماینرها و مسترنودها پشتیبانی نمی‌شود جلوگیری کند.

در یک مصاحبه‌ی جدید با  CCN که منتشر نشده است، مدیرعامل دش رایان تیلور به CCN گفت حریم خصوصی در این مرحله فاصله‌ی زیادی با تمرکز اولیه رمزنگاری دارد. دش مدت‌ها پیش در کیف پول معرفی شد، ویژگی‌ای که به طور قابل توجهی حریم خصوصی را افزایش می‌دهد. طبق گفته‌های تیلور، دش تمرکز خود را معطوف به ایجاد بهترین تجربه‌ی ممکن برای کاربران کرده است.

آیا مشارکت‌های زدکش ادامه خواهد داشت؟

هدف پیش روی زدکش بعد از "مقیاس پذیری" بلاک چین است که با آن حریم خصوصی انبوه مردم برقرار می‌شود. طرفداران افراطی بیت کوین از این تصور که ممکن است بیت کوین از حریم خصوصی برخوردار نباشد رنج می‌برند. آخرین نکته‌ای که تور دمیستر درباره مشارکت ECC به آن اشاره می‌کند برگرفته از پاراگراف آخر مقاله‌ی کوپلند است. کوپلند می‌نویسد:

ویل کاکس اعلام کرد توسعه و مدیریت نیاز به حمایت مالی دارد. هم اکنون، ECC و زدکش از طریق پاداش‌های ماینینگ تغذیه می‌شوند که پیش بینی می‌شود این امر تا سال ۲۰۲۰ متوقف شود. استدلال او این است که حمایت مستمر مالی برای پیشرفت و توسعه ضروری است اما نتوانست مشخص کند این امر چگونه می‌تواند کارساز باشد.تور دمیستر

بیشتر بخوانید: مسترنود (MasterNode)

بدین ترتیب، مدیران ECC قصد دارند مشارکت خود را گسترش دهند، به این طریق که با برنامه نویسی مجدد محصول خود را از نو بازسازی کنند.



:: برچسب‌ها: زی کش ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

ممکن است در ابتدا که قصد سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال را دارید، قادر به درک هیچ یک از اصطلاحات آن نباشید. اما رفته رفته با مطالعه و چک کردن معنی هر کدام در اینترنت، شناخت بیشتری پیدا می کنید. 

اگر با افرادی که در مورد رمزارز و بیت کوین اطلاعات زیادی دارند وارد بحث شوید، متوجه اصطلاحات و رمز گذاری هایی می شوید که ممکن است برایتان جدید و گیج کننده باشند. برای مثال اصطلاح HOLD که به اشتباه آن را HODL می خوانند و غیره... 

ما در این مقاله قصد داریم چند اصطلاح را مورد ارزیابی قرار دهیم.

هودل از کجا آمده است؟ 

در سال 2013 یکی از کاربران وب سایت قدیمی و معتبر بیت کوین تاک bitcointalk.org، پستی با عنوان "I AM HODLING" قرار داد و در توضیحات ذکر کرد که اشتباه تایپی انجام داده است، اما بطور عمدی آن را اصلاح نکرد. او به تریدرها پیشنهاد داد که  از ترید کردن و نوسان گرفتن از بازار دست بردارند و بیت کوین خودشان را نگه دارند. چرا که عقیده داشت نگهداری بیت کوین در مدت زمان طولانی سودآور تر خواهد بود.

این واژه رفته رفته در جامعه بیت کوین گسترش یافت و به مرور زمان به یک اصطلاح برای علاقه مندان به سرمایه گذاری بلند مدت تبدیل شد. اخیرا ویکی پدیا نیز مقاله ای تحت عنوان هودل (HODL) را ارائه کرده است که نشان دهنده اهمیت و جست و جوی زیاد کاربران می باشد.

هودل HODL در حقیقت از همان واژه انگلیسی HOLD می آید و به معنی نگه داشتن است. در دنیای رمز ارزها به نگهداری طولانی مدت بیت کوین و یا سایر ارزهای دیجیتال هودل کردن می گویند. تریدرها و سرمایه گذاران معمولا در شرایط نوسانات شدید بازار یا ریزش قیمت ها به یکدیگر پیشنهاد می کنند که هودل کنند و درگیر نوسانات بازار و ترس ناشی از آن نشوند.

هودل کردن (hodl)

هودل HODL در حقیقت از همان واژه انگلیسی HOLD می آید و به معنی نگه داشتن است. در دنیای رمز ارزها به نگهداری طولانی مدت بیت کوین و یا سایر ارزهای دیجیتال هودل کردن می گویند. تریدرها و سرمایه گذاران معمولا در شرایط نوسانات شدید بازار یا ریزش قیمت ها به یکدیگر پیشنهاد می کنند که هودل کنند و درگیر نوسانات بازار و ترس ناشی از آن نشوند.

بیشتر بخوانید: پامپ و دامپ ارز دیجیتال چگونه اتفاق می افتد؟

اخیرا اصطلاح هودلر HODLER نیز رایج شده است و بسیاری از افراد که قصد سرمایه گذاری بلند مدت دارند و خرید و فروش لحظه ای انجام نمی دهند، خود را  HODLER هودلر معرفی می کنند.

آشنایی با دیگر اصطلاحات

ATH

اصطلاح ATH مخفف (All time high) این بدان معناست که قیمت یک رمزارز مشخص یا ارز دیجیتال معینی تمام رکورد های گذشته خود را شکسته و در بالاترین قیمتی که تاکنون به دست آورده است معامله می شود.

خرس ها 

این اصطلاحی است که از بازار معاملاتی وال استریت گرفته شده است. و بدان معناست که یک معامله گر یا سرمایه گذار معتقد است که قیمت های یک ارز خاص در بازار معاملاتی ارزهای دیجیتال سقوط خواهد کرد و امکان ضرر در آن معامله بیشتر است.

نهنگ ها

این اصطلاح از کازینوهای شرط بندی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده است. سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال با حساب های بسیار سنگین را با اصطلاح نهنگ می شناسند. و اکثرا به این مسئله که بازار روند صعودی دارد اعتقاد دارند.

BEARWHALE

معامله گرانی در بازار هستند که حساب های بسیار سنگینی دارند ولی تفکر آنها در مورد بازار نزولی است. این مسئله قدرت معامله را از آنها می گیرد.

BAGHODLER

دسته ای از سرمایه گذاران و معامله گران که مدت زمان بسیار طولانی در نگهداری ارز دیجیتال مشخصی پافشاری می‌کند، اصطلاحا bag-holder یا از دیدگاه طنز BAGHODLER می‌گویند. 

REKT

کلمه «REKT»، یک نگارش عمدا اشتباه از کلمه «wrecked» است که به معنای «نابود شده» است. از این اصطلاح برای اشاره به ورشکستگی و یا نابودی افراد در بازارهای اقتصادی استفاده می‌شود.

Mooning

این اصطلاح در بیان اخبار صعودی بسیار بزرگ یک دارایی استفاده می‌شود. یا زمانیکه پیش بینی رسیدن به بالاترین نرخ آن ارز ممکن می باشد از این اصطلاح استفاده می شود.

ADDY

این اصطلاح به آدرس کیف پول یک ارزهای دیجیتال اشاره دارد. مخصوصا زمانیکه شما از فردی آدرس کیف پول او را بخواهید از این واژه استفاده می کنید.

FUD

مخفف کلمات «Fear, Uncertainty, and Doubt»، به معنای ترس، عدم قطعیت و شک است. از این اصطلاح معمولا برای اشاره به عدم اطمینان از یک موقعیت برای خرید و فروش در یازار استفاده می‌شود.

CHOYNA

یک روش تحقیرآمیز برای اشاره به کشور چین است که تبدیل به اصلاحی رایج برای اشاره به این کشورشده است. چین در فضای بیت کوین و بازار تکنولوژی ارزهای دیجیتال بسیار فعال است. عمده استخراج و معاملات ارزهای دیجیتال در دست افراد چینی است.

بیشتر بخوانید: 10 راه آسان برای کسب درآمد با ارز دیجیتال

ALTCOIN

به ارزهای دیجیتال غیر از بیت کوین مانند اتریوم، لایت کوین و … اصطلاحا آلت کوین می گویند.

ASHDRAKED

وضعیتی که تمام پول خود را از دست داده اید. 

BTFD

به معنی خرید بیت کوین هنگامی که بازار نزولی است. 

DUMP

به معنای فروش ارز دیجیتال است.

DUMPING

زمانی که حرکت قیمت رو به پایین می باشد از این اصطلاح استفاده می شود.

(DYOR (Do Your Own Research 

به این معناست که بهترین حالت در تصمیم گیری برای خرید یا فروش داشتن تجربه شخصی و مطالعات کافی در زمینه ارزهای دیجیتال است. و اصطلاحا یعنی اینکه خودت شخصا تحقیق کن.

در این مقاله سعی کردیم تا با گوشه ای از اصطلاحات و جملات مورد استفاده در مکالمات ارزهای دیجیتال شما را آشنا کنیم. برای مطالعه کاملتر این واژه ها و اصطلاحات رایج در ارزهای دیجیتال از این مقاله استفاده کنید.



:: برچسب‌ها: مفهوم هودل ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

یکی از بهترین راه ها برای آشنایی هرچه بهتر با دنیای پیچیده رمز ارزها و بیت کوین دیدن فیلم است. با گذشت یک دهه از ظهور این فناوری و پا گذاشتن اینترنت به زندگی روزمره خیلی از ما انسانها، هنوز اطلاعات و دانش کافی در این زمینه در عموم افراد پایین است.

به طوری که طبق آماری که در این زمینه منتشر شده است تنها یک درصد از مردم جهان اسم بیت کوین به گوششان خورده است و هیچ ایده ای از مفهوم کلی و تعریف بلاک چین ندارند. 

به همین خاطر به این فکر افتادیم تا مجموعه ای از بهترین فیلم هایی که در رابطه با بیت کوین، بلاک چین و مفاهیم کاربردی دیگری که در این زمینه وجود دارد را برای شما گردآوری کنیم تا شاید از این راه بتوانید با بیت کوین و جهان رمز ارزها راحت تر ارتباط برقرار کنید.

1. پیدایش بیت کوین (The Rise And Rise Of Bitcoin)

ین فیلم در سال ۲۰۱۴ ساخته شد و یکی از قدیمی‌ترین فیلم‌های این عرصه است که هنوز هم بسیار باارزش است. در این فیلم، گاوین آندرسن (Gavin Andresen) با ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) ارتباط برقرار می‌کند و به او در بهتر کردن این فناوری کمک می‌کند. این فیلم به پوشش نکات اصلی در مورد بیت کوین و دارایی‌های حول و حوش آن می‌پردازد.

2. بانکداری در بیت کوین (Banking On Bitcoin)

مانند فیلم قبلی است که امور کمی بیشتر در آن توسعه زمانی یافته است و می‌توان نتایج را مشاهده کرد. این فیلم در سال ۲۰۱۶ ساخته شده است. در این فیلم به ماجرا‌های آن زمان وبسایت Silk Road هم اشاره می‌شود و نشان می‌دهد که پیشگامان  یک فناوری همواره افرادی هستند که راه را برای دیگران باز می‌کنند.

3. انفجار بزرگ بیت کوین (Bitcoin Big Bang)

این فیلم به ماجرای صرافی ام تی گاکس (Mt.Gox) می‌پردازد که در توکیو واقع بود و زمانی مسئول بیش از ۷۰ درصد تراکنش‌های بیت کوین در سطح جهان بود.

این صرافی بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ فعالیت داشت و سرانجام در یک هک، ۴۵۰ هزار بیت کوین از دست داد. بعد از این واقعه، مدیر عامل این صرافی دستگیر شد که البته بعد از یک سال به دلیل فقدان شواهد در مورد متهم بودن او، آزاد گردید.

4. داستان بلاک چین (Trust Machine: The Story Of BlockChain)

ین فیلم محصول سال ۲۰۱۸ است. اینک بیش از یک دهه از عمر ارز‌های دیجیتال می‌گذرد و ارز‌های مختلفی در این میان ایجاد شده‌اند. احتمالا تعداد کمی از این ارز‌ها در نهایت باقی خواهند ماند.

بیشتر بخوانید: رابرت کیوساکی از طرفداران بیت کوین می شود!

اینک ارز‌های دیجیتال در بعضی از مناطق جهان جهت پرداخت کالا‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و صرافی‌ها و سرویس‌هایی برای پشتیبانی از این صنعت ایجاد شده‌اند. این صرافی‌ها و سرویس‌ها با مشکلاتی بی‌سابقه مواجه هستند، مشکلاتی که تا به حال کسی با آنها روبرو نبوده است.

5. بیت کوین: پایان پولی که ما می‌شناسیم (Bitcoin: The end Of Money As We Know It)

این فیلم دوره‌ای مختصر و آموزنده در مورد پول و ارز‌های دیجیتال است. در این فیلم، بینشی اساسی در مورد ایده پشت بیت کوین به اشتراک گذاشته می‌شود. این فیلم محصول سال ۲۰۱۵ است.

6. دیپ وب (Deep Web)

ین فیلم به روشنگری پیرامون بخش تاریک اینترنت یعنی دیپ وب می‌پردازد. این فیلم در مورد Silk Road است که اولین بازار غیر قانونی بود که معاملات با استفاده از بیت کوین انجام می‌شد.

سرانجام فعالیت‌های این بازار بسیار گسترش یافت و مقامات متوجه آن شدند. این فیلم به نمایش این می‌پردازد که چگونه پلیس وارد عمل شد و به دستگیری خالق این وبسایت که یک جوان ۲۹ ساله بود، پرداخت.

7. شغل داخلی (Inside Job)

این فیلم مستقیما در مورد بیت کوین و بلاک چین نیست، اما پایه و اساس خوبی را از این فناوری نشان می‌دهد و باید تماشا کرد.

این فیلم به بیان بزرگ‌ترین دلایل ظهور بیت کوین می‌پردازد که از جمله این دلایل نیاز به ایجاد ارزی بود که توسط هیچ حکومتی کنترل و دستکاری نشود.

بیشتر بخوانید: Reddit چیست؟

در این فیلم تماشایی به توضیح نحوه سقوط مالی سال ۲۰۰۸ پرداخته می‌شود. در این فیلم ابراز می‌شود که علت این سقوط مالی خیانت خودی‌ها بوده است.

8.پول جادوئی: انقلاب بیت کوین (Magic Money:Bitcoin Revolution)

ین فیلم محصول سال ۲۰۱۷ است و در این فیلم سوالاتی مانند بیت کوین چیست و چگونه جامعه را تغییر می‌دهد، مورد بررسی و کاوش قرار می‌گیرد.

زبان این فیلم ساده است و با اصطلاحاتی ساده به توصیف نحوه ایجاد اولین ارز دیجیتال جهان پرداخته می‌شود. این فیلم را می‌توانید در کنار اعضای خانواده تماشا کنید.

9.من ساتوشی هستم (I am Satoshi)

کارگردان این فیلم "تامر کانتور" با متخصصان و کارشناسان این حوزه از 5 قاره متفاوت مصاحبه انجام داد و بیش از 60 گزارش جمع آوری کرد که در آنها به توضیح و شفاف سازی فناوری بلاک چین و بیت کوین پرداخت و سعی در ساده کردن این مفاهیم تخصصی داشت. در سال 2014 این فیلم جایزه خلاقانه ترین اثر را از آن خود کرد.

10.زندگی با بیت کوین (Life On Bitcoin)

این مستند به زندگی یک زن و شوهر می پردازد که سعی می کنند تا تمام پرداخت های خود را تا 3 ماه با استفاده از بیت کوین انجام دهند.

11.انجیل بیت کوین (Bitcoin Gospel)

این فیلم بر اساس سخنرانی های راجر ور از علاقه مندان به حوزه رمز ارزها متمرکز است که به او مسیح بیت کوین گفته می شود. وی با جزئیات درباره نحوه عملکرد این ارز توضیح می دهد.

12. بیت کوین: فراتر از یک حباب (Bitcoin: Beyond the Bubble)

فلسفه اینکه بیت کوین چیست؟  و داستان شکل گیری بلاک چین و توضیحاتی از زبان متخصصان این حوزه داده می شود.

امیدوارم با دیدن این فیلمها چشم انداز تازه ای نسبت به بیت کوین و ارزهای دیجیتال پیدا کنید و حداقل بتوانید تعریف مناسبی از این فناوری داشته باشید.



:: برچسب‌ها: بیت کوین و بلاک چین ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

اتر (ETH)، ارز دیجیتال شبکه اتریوم، قطعا دومین رمز ارز محبوب بعد از بیت کوین (BTC) است . اتریوم و بیت کوین از جهات مختلفی به یکدیگر شبیه هستند. هر کدام از آنها یک ارز دیجیتال هستند که از طریق صرافی های آنلاین خرید و فروش می شوند و می توان آنها را در انواع مختلفی از کیف پول های ارز دیجیتال ذخیره کرد.

این دو ارز دیجیتال غیرمتمرکز هستند، به این معنی که آنها توسط بانک مرکزی یا مرجع دیگری عرضه یا کنترل نمی شوند. هر دو از فناوری دفتر کل توزیع شده معروف به بلاک چین استفاده می کنند. با این وجود، تفاوت های بسیار مهمی بین این دو ارز دیجیتال محبوب در بازار وجود دارد. در زیر نگاهی دقیق تر به شباهت ها و تفاوت های بین بیت کوین و اتریوم می اندازیم.

نکات کلیدی

  • بیت کوین به عنوان یک پول دیجیتالی جدید شناخته می شود که خارج از کنترل هر دولت یا شرکت می باشد.
  • با گذشت زمان، مردم فهمیدند که یکی از نوآوری های اساسی بیت کوین، یعنی بلاک چین، می تواند برای اهداف دیگر مورد استفاده قرار گیرد.
  • اتریوم از فناوری بلاک چین نه تنها برای حفظ یک شبکه پرداخت غیر متمرکز استفاده می کند بلکه همچنین برای ذخیره کد رایانه ای که قدرت قراردادهای مالی غیر متمرکز امن را تامین می کند نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
  • برنامه ها و قراردادهای اتریوم از طریق اتر، یعنی ارز شبکه اتریوم، پشتیبانی می شوند.
  • اتریوم قصد داشت به جای رقابت با بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال مستقل فعالیت کند، اما با این وجود رقیب بیت کوین در صرافی های ارز دیجیتال شد.

مفاهیم پایه بیت کوین

بیت کوین در ژانویه سال 2009 راه اندازی شد.

بیت کوین در ژانویه سال 2009 راه اندازی شد. این ارز دیجیتال ایده جدیدی را توسط خالق آن یعنی ساتوشی ناکاموتو بر روی یک کاغذ سفید معرفی کرد. بیت کوین یک ارز آنلاین را ارائه می دهد که برخلاف پولهای عرضه شده توسط دولت، بدون هیچ منبع مرکزی امنیت آن حفظ می شود.

اگرچه قبل از بیت کوین افراد دیگری سعی در ایجاد ارز آنلاین داشته اند، اما این ارز در نخستین تلاش های خود بسیار موفق بوده است و در بین تمام ارزهای دیجیتال که در طی یک دهه گذشته توسعه پیدا کرده اند، به عنوان مشهورترین ارز دیجیتال شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: هر آنچه در مورد بیت کوین باید بدانید!

با گذشت چندین سال، مفهوم ارز مجازی و غیر متمرکز در میان قانون گذاران و ارگان های دولتی به خوبی درک شده است. اگرچه، بیت کوین یک ارز شناخته شده رسمی برای پرداخت یا ذخیره دارایی نیست، اما این ارز دیجیتال توانسته است موقعیتی را برای خود در بازار ایجاد کند و با وجود این که به طور مرتب مورد نقد و بررسی قرار می گیرد، همچنان با سیستم های مالی در ارتباط است.

مفاهیم پایه اتریوم

فناوری بلاک چین برای راه اندازی برنامه هایی استفاده می شود که فراتر از ایجاد یک ارز دیجیتال می باشند. اتریوم بزرگ ترین و معتبرترین پلتفرم نرم افزار غیر متمرکز است که در ژوئیه سال 2015 راه اندازی شد.

فناوری بلاک چین برای راه اندازی برنامه هایی استفاده می شود که فراتر از ایجاد یک ارز دیجیتال می باشند. اتریوم بزرگ ترین و معتبرترین پلتفرم نرم افزار غیر متمرکز است که در ژوئیه سال 2015 راه اندازی شد.

اتریوم امکان توسعه قراردهای هوشمند و برنامه های غیر متمرکز (dapps) را فراهم می آورد تا بدون هیچ گونه وقفه، کلاهبرداری، کنترل یا دخالت شخص ثالث راه اندازی و اجرا شود. اتریوم با زبان برنامه نویسی خاص خود که بر روی یک بلاک چین اجرا می شود، تکمیل شده و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا برنامه های توزیع شده را بسازند و آنها را اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اتریوم چیست؟

برنامه های کاربردی اتریوم گسترده هستند و توسط توکن رمزنگاری شده بومی خود، یعنی اتر (ETH) پشتیبانی می شوند. در سال 2014، اتریوم پیش فروش خود را شروع کرد و از آن به خوبی استقبال شد. اتر مانند یک منبع سوخت برای اجرای دستورات بر روی پلتفرم اتریوم است و توسط توسعه دهندگان برای ساخت و اجرای برنامه ها بر روی پلتفرم استفاده می شود.

اتریوم معمولا برای دو هدف عمده استفاده می شود، اول این که به عنوان یک ارز دیجیتال در صرافی ها مانند ارزهای دیجیتال دیگر خرید و فروش می شود و دوم این که می شود از آن برای اجرای برنامه ها بر روی شبکه اتریوم استفاده کرد. بر طبق گفته اتریوم، مردم در سراسر جهان از اتر برای پرداخت های خود به عنوان یک دارایی با ارزش یا یک وثیقه استفاده می کنند.

تفاوت های کلیدی

در حالی که هر دو شبکه بیت کوین و اتریوم توسط دفتر کل توزیع شده و رمزنگاری شده پشتیبانی می شوند، این دو ارز از لحاظ فنی تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. به عنوان مثال، تراکنش ها در شبکه اتریوم ممکن است شامل کد قابل اجرا باشند، در حالی که داده های ضمیمه شده به تراکنش های شبکه بیت کوین معمولا فقط برای یادداشت ها نگهداری می شوند.

تفاوت های دیگر شامل زمان بلاک (یک تراکنش تایید شده اتریوم در ثانیه انجام می شود در حالی که تراکنش تایید شده بیت کوین در دقیقه صورت می گیرد) و الگوریتم هایی است که بر روی آنها اجرا می شود (اتریوم از etash و بیت کوین از SHA-256 استفاده می کند).

بیشتر بخوانید: تراکنش‌های روزانه اتریوم، از مرز یک میلیون رد شد!

مهمتر از همه، شبکه های بیت کوین و اتریوم با توجه به اهداف کلی آنها با یکدیگر متفاوت هستند. بیت کوین به عنوان یک ارز جایگزین برای پول های ملی ایجاد شده است و بنابراین انتظار می رود که از آن برای خرید و فروش و ذخیره دارایی استفاده شود، در حالی که اتریوم به عنوان یک پلتفرم برای تسهیل قراردادهای برنامه ای تغییر ناپذیر و اجرای برنامه ها از طریق ارز شخصی خود، در نظر گرفته شده است.

بیت کوین و اتریوم هر دو ارز دیجیتال هستند، اما هدف اصلی اتریوم معرفی خود به عنوان یک سیستم پولی جایگزین نیست، بلکه بیشتر هدف آن تسهیل و کسب درآمد از قرارداد هوشمند اتریوم و پلتفرم برنامه غیر متمرکز (dapp) است.

اتریوم از بلاک چین استفاده می کند که این بلاک چین از شبکه بیت کوین پشتیبانی می کند و از لحاظ علمی نباید با بیت کوین رقابت کند. با این حال، از نظر معامله گران، محبوبیت اتریوم باعث رقابت با تمام ارزهای دیجیتال شده است. از اواسط سال 2015، اتریوم در رتبه بندی بسیار نزدیک به بیت کوین بوده و جزو بهترین ارزهای دیجیتال در بازار می باشد.

این نکته را باید به خاطر بسپاریم که اکوسیستم اتریوم بسیار کوچکتر از بیت کوین است. از ژانویه سال 2020، ارزش بازار اتریوم کمی کمتر از 16 میلیارد دلار بود، در حالی که بیت کوین تقریبا 10 برابر بیشتر از 147 میلیارد دلار می باشد.



:: برچسب‌ها: بیت کوین اتریوم ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

علیرغم اینکه بیت کوین ارزی مناسب برای سرمایه گذاری،محبوب و پیشرو است، سایر ارزهای دیجیتال نیز همچنان در حال توسعه هستند. بعد از بیت کوین و اتریوم، ریپل در رده سوم قرار می گیرد.

ریپل، نام شرکتی است که به تنهایی رمز ارزی مستقل است. معاملاتی که در ریپل انجام می شوند در مقایسه با بیت کوین از هزینه های کمتر و سرعت بالاتری برخوردارند. ریپل فناوری است که عمدتا برای پروتکل پرداخت های دیجیتالی طراحی شده است که بسیاری از بانک های بزرگ و شناخته شده، برای انجام امور خود از آن استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: ریپل چیست؟

ریپل فناوری ای است که اساسا به خاطر پروتکل و شبکه پرداخت دیجیتالش شناخته شده است. اگرچه دارای رمز ارز مختص به خودش است، اما عموما یک روش پرداخت، روش تبادل دارایی و سیستم ارسال وجه محسوب می شود که بیشتر عملکردی شبیه به سوئیفت، سرویسی برای پول های بین المللی و امنیت انتقال وجه، دارد. 

تفاوت در معاملات

ریپل برای تایید معاملات به جای استفاده از مفهوم استخراج بلاک چین، از مکانیزم اجماع غیرمتمرکز توسط سرورهای موجود در یک شبکه استفاده می کند. سرورها یا گره های موجود در شبکه یک نظرسنجی را برگزار کرده و با اجماع تصمیم بر تایید و اعتبار یک معامله می گیرند.

این روش اجازه می دهد که بدون وجود هیچ گونه قدرت مرکزی ای، معاملات به صورت آنی مورد تایید قرار گیرند و همین امر موجب می شود تا ریپل غیرمتمرکز، سریع و قابل اطمینان باشد. در حالی که بیت کوین متهم به مصرف بی رویه ی انرژی توسط سیستم استخراج است، مصرف انرژی مکانیزم بدون استخراج سیستم ریپل، بسیار اندک مقرون به صرفه است. 

تفاوت در پروسه زمانی و هزینه 

تأیید معاملات بیت کوینی ممکن است نیازمند زمان و هزینه زیادی باشند، اما معاملات ریپل طی چند ثانیه و با هزینه ای اندک تأیید می شوند. بیت کوین مجموعا شامل ۲۱ میلیون واحد قابل عرضه می باشد و ریپل پیش از شروع ماین شدن به صورت عمومی، دارای ۱۰۰ میلیارد کریپتو کوین است. بیت کوین از سیستم اثبات کار و استخراج برای آزادسازی توکن های بیت کوین جدید استفاده می کند، اما تمام توکن های ریپل موجود، مورد استخراج عمومی قرار نگرفته اند.

مکانیزم آزادسازی کریپتو کوین برای بیت کوین و ریپل با یکدیگر فرق دارند. بیت کوین ها زمانی تولید شده و به شبکه افزوده می شوند که به وسیله ماینرها یافته شوند، اما آزادسازی ریپل ها توسط یک قرارداد هوشمند کنترل می شود. در مجموع بیش از ۵۵ میلیارد توکن ریپل در یک حساب امن نگهداری شده است و هر ماه حداکثر ۱ میلیارد توکن بر اساس یک قرارداد درونی از این حساب آزاد می شود.

هر مقدار از ریپل هایی که در هر ماه استفاده نشده باقی بمانند، به حساب امن بر می گردند. این مکانیزم ما را نسبت به این نکته مطمئن می سازد که احتمال هیچ گونه سوء استفاده ای از ریپل های اضافی وجود ندارد و سال ها طول خواهد کشید تا تمام کریپتو کوین ها در دسترس قرار گیرند.

نحوه استخراج و گردش مالی بیت کوین در مقایسه با ریپل

کاربران برای دستیابی به بیت کوین، مجبورند آن را استخراج کنند در حالی که ریپل ها از قبل استخراج شده اند. مکانیزم آزادسازی کریپتو کوین برای بیت کوین و ریپل با یکدیگر فرق دارند. بیت کوین ها زمانی تولید شده و به شبکه افزوده می شوند که به وسیله ماینرها یافته شوند، اما آزادسازی ریپل ها توسط یک قرارداد هوشمند کنترل می شود.

کاربران برای دستیابی به بیت کوین، مجبورند آن را استخراج کنند در حالی که ریپل ها از قبل استخراج شده اند. مکانیزم آزادسازی کریپتو کوین برای بیت کوین و ریپل با یکدیگر فرق دارند. بیت کوین ها زمانی تولید شده و به شبکه افزوده می شوند که به وسیله ماینرها یافته شوند، اما آزادسازی ریپل ها توسط یک قرارداد هوشمند کنترل می شود.

در مجموع بیش از ۵۵ میلیارد توکن ریپل در یک حساب امن نگهداری شده است و هر ماه حداکثر ۱ میلیارد توکن بر اساس یک قرارداد درونی از این حساب آزاد می شود. هر مقدار از ریپل هایی که در هر ماه استفاده نشده باقی بمانند، به حساب امن باز خواهند گشت. این مکانیزم نشان می دهد که احتمال هیچ گونه سوء استفاده ای از ریپل های اضافی وجود ندارد و سال ها طول خواهد کشید تا تمام کریپتو کوین ها در دسترس قرار گیرند. 

درست مانند هزینه ی فرآیند معاملات بیت کوین، به معاملات ریپل نیز هزینه ای تعلق می گیرد. هر بار که در شبکه ی ریپل یک معامله صورت میگیرد، مقدار اندکی ریپل به کاربر (شخص یا سازمان) داده می شود. یکی از موارد استفاده ریپل انتقال سایر دارایی هاست. این کار از طریق تعدادی بازرگان که ریپل و بیت کوین را به عنوان ارز می پذیرند صورت می گیرد.

درست است که بیت کوین کاربران و ماینر های زیادی دارد اما سیستم پرداخت ریپل در بین بانک ها محبوبیت بیشتری دارد. RippleNet  شبکه ای است که 200 موسسه مالی مستقر در 40 کشور جهان را در بر میگیرد. ریپل در حال توسعه در بین موسسات مالی است که این موضوع باعث شده از سایر رقبا پیشی بگیرد.

یک مثال برای مقایسه ی بیت کوین و ریپل

برای این که تفاوت این دو را درک کنید، در این جا یک مثال از دنیای واقعی آورده شده است:

پیتر در آمریکا زندگی می کند و از فروشگاه های زنجیره ای والمارت بازدید می نماید و با استفاده از دلار آمریکا خرید خود را انجام می دهد. او می تواند از دلار آمریکا برای خرید ارزهای دیگر و سرمایه گذاری استفاده کند. یعنی ارزهایی از قبیل GBP یا JPY را خریداری کند و سپس بعدا با مقداری سود یا ضرر آن ها را بفروشد.

بیت کوین یک ارز دیجیتال معادل است یعنی جایگزینی برای دلار آمریکا است. پیتر می تواند خرید خود را با بیت کوین انجام دهد یا این که می تواند بیت کوین خریداری کند و درست مانند حالت قبل آن را با مقداری سود یا زیان بفروشد.

بیشتر بخوانید: هر آنچه در مورد بیت کوین باید بدانید!

حالا از یک سیستم پرداخت دیگر که دارای ارز مختص به خودش هم هست استفاده می کنیم. اگر پیتر بخواهد برای پاول در ایتالیا ۱۰۰ دلار پول ارسال کند، می تواند از راهنمایی های بانکش در آمریکا برای این امر استفاده نماید. پس از پرداخت هزینه های معمول، بانک آمریکایی آن پول را با استفاده از سیستم کنونی سوئیفت به حساب ایتالیایی پاول واریز می کند. این فرآیند ممکن است دارای هزینه های اضافی برای طرفین باشد و زمان زیادی نیز طول بکشد.

سیستم پرداخت ریپل از توکن های ریپل برای انتقال دارایی ها تحت شبکه ی ripple استفاده می کند. این ۱۰۰ دلار می تواند فورا به توکن های ripple تبدیل شود و این توکن ها می توانند فورا تحت شبکه ی ریپل به حساب پاول منتقل شوند. پاول پس از تایید معامله توسط شبکه ی غیرمتمرکز ریپل، توکن های ریپل خود را دریافت می نماید. او می تواند این توکن ها را به دلار آمریکا یا هر ارز دیگری تبدیل کند یا این که به همان صورت آن ها را نگه دارد.

سیستم پرداخت ریپل از توکن های ریپل برای انتقال دارایی ها تحت شبکه ی ripple استفاده می کند. این ۱۰۰ دلار می تواند فورا به توکن های ripple تبدیل شود و این توکن ها می توانند فورا تحت شبکه ی ریپل به حساب پاول منتقل شوند. پاول پس از تایید معامله توسط شبکه ی غیرمتمرکز ریپل، توکن های ریپل خود را دریافت می نماید. او می تواند این توکن ها را به دلار آمریکا یا هر ارز دیگری تبدیل کند یا این که به همان صورت آن ها را نگه دارد.

عملکرد ریپل بسیار پیچیده تر از این است، اما مثال بالا به صورت ساده کاربردهای اساسی آن را توضیح می دهد. سیستم ریپل در زمینه ی فرآیند زمانی کوتاه تر و حق الزحمه معاملات کمتر، نسبت به روش قبل بهتر است. بیت کوین یک سیستم عمومی است که مالکیت آن را هیچ شخص یا دولتی به دست ندارد.

ریپل اگرچه غیرمتمرکز است، اما مالکیتش در اختیار یک شرکت خصوصی به همین نام است. با وجود این که هر دو دارای توکن های رمزرازهای منحصر به فردی هستند، موارد استفاده متفاوتی دارند.

بیت کوین سیستمی عمومی است که تحت نظارت هیچ سازمان شخصی یا دولتی نیست اما ریپل اگرچه غیر متمرکز است اما توسط یک شرکت خصوصی با همین نام اداره می شود.



:: برچسب‌ها: بیت کوین ریپل ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

اگر وارد موتور جستجوگر گوگل شوید و کلمهٔ "?what is a Bitcoin faucet" را تایپ کنید، بیشترین جوابی که می‌بینید این خواهد بود: "یک سیستم پاداش". اگرچه جواب درستی است، اما مفهوم آن بیش از اینهاست.

یک شیر آب را تصور کنید که نشتی دارد و به درستی کار نمی‌کند. اکنون اگر یک ظرف را زیر آن بگذارید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در ابتدا که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد اما مطمئننا پس از گذشت چند دقیقه ظرف کم کم پر می‌شود. اکنون تصور شما چیست؟

اگر فکر می‌کنید که ظرف پر می‌شود و آب از ظرف سرازیر می‌شود، باید بگویم که حدس شما درست است. این تعریف دقیقا برای "شیرهای آب بیت کوین" که بهترین ترجمه برای Bitcoin Faucet است صدق می‌کند. سازندگان ابتدا بجای واژهٔ قطرهٔ بیت کوین از قطرهٔ ساتوشی استفاده می‌کردند.

همانطور که می‌دانید هویت خالق بیت کوین ساتوشی ناکاموتو مجهول است. کسی نمی‌داند که او یک شخص است یا یک گروه با نام مستعار که هدفش ناشناس بودن است. نام قطرهٔ ساتوشی نیز برگرفته از نام خالق بیت کوین بوده است. قطره‌های ساتوشی مقدار بسیار اندکی از بیت کوین بودند که اکنون تغییر نام داده‌اند و همه آن را به بیت کوین می‌شناسند.

هنگام نوشتن این مقاله قیمت بیت کوین ۶۴۰۰ دلار است و هر ۱ بیت کوین معادل ۱۵,۵۳۶ ساتوشی است. اگر همهٔ جزئیات را در کنار هم قرار دهیم متوجه می‌شویم که حتی بیشترین میزان پرداختی‌های این شیرها در مقایسه با قیمت بیت کوین بسیار ناچیز هستند، اما این مفهوم و کار اصلی شیرهای بیت کوین نیست.

شیرآب بیت کوین وب سایتی است که به کاربران در ازای انجام فعالیت‌های تعیین شده از قبیل مشاهدهٔ تبلیغ آنلاین، مقدار اندکی بیت کوین (قبلا با نام ساتوشی) پرداخت می‌کند. مسلما مقدار بیت کوینی که پرداخت می‌شود بسیار ناچیز و حتی بهتر است بگویم غیرقابل شمارش است، اما همانطور که در مثال بالا گفتم با کمی صبر و حوصله می‌توانید ظرف خود را پر کنید!

تاریخچه
اولین سایت شیرآب بیت کوین دقیقا یک سال بعد از عرضهٔ اولیه بیت کوین در سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد. سال ۲۰۱۰ زمانی عجیب برای راه اندازی این سایت بود زیرا هیچکس درباره بیت کوین نمی‌دانست و کاری بی فایده به نظر می‌رسید. با این حال،‌ مردی به نام گاوین اندرسون به گونه‌ای پتانسیل را در ظهور ارزهای دیجیتال دید و تصمیم گرفت به احساس درونی خود عمل کند. لازم به ذکر است که او اولین حامی ارزهای دیجیتال بود زیرا معتقد بود که آیندهٔ بیت کوین و بلاک چین روشن است.

اندرسون به دلیل اینکه در آن زمان هیچ رقابتی در بین مردم وجود نبود، قصد نداشت تا ظرفیت سایت‌ را گسترش دهد و میزانی پرداختی‌ها را بالا ببرد، بلکه هدف دیگری را دنبال می‌کرد. او می‌خواست آگاهی مردم را گسترش دهد و دربارهٔ بیت کوین و بلاک چین آموزش دهد. به همین خاطر او این سایت را طراحی کرد تا با عرضهٔ رایگان بیت کوین،‌ مردم را به سمت ارز دیجیتال بکشاند. از نظر او این بهترین روش برای یادگیری بیت کوین بود.

در زمان شروع به فعالیت اولین شیرآب بیت کوین،‌ میزان پاداش برای کاربرانی که فعالیت‌های از پیش تعیین شدهٔ سایت را انجام می‌دادند ۵ بیت کوین بود. بله درست خواندید. ۵ بیت کوین! اگر بخواهیم به سال ۲۰۱۰ برگردیم قیمت ۵ بیت کوین شاید کمتر از چند سنت بود. طبق استانداردهای امروز (زمان نوشتن مقاله سال ۲۰۱۷)، می‌توان گفت که مردم بیش از ۳۰,۰۰۰ هزار دلار برای حل کردن کپچا (جلوگیری از ربات‌های مخرب در رایانه) پاداش دریافت می‌کردند.

کم کم با شناخته شدن بیت کوین سایت‌های زیادی شروع به کار کردند و شیر‌های آب را راه اندازی کردند. مردم نیز با گسترده شدن این سایت‌ها تنها در پی سایت‌هایی بودند که بیت کوین بیشتری پاداش می‌داد. این روزها صدها سایت شیرآب وجود دارد که مردم می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اتریوم چیست و چگونه کار می کند؟


شیرهای آب بیت کوین، یک تصمیم تجاری
مطمئننا کسب درآمد از طریق شیرآب بیت کوین بسیار دشوار است. بیشتر شیرآب‌های بیت کوین که هنوز هم فعالیت دارند چندین نوع روش درآمدزایی از خارج از سایت دارند.

مطمئننا کسب درآمد از طریق شیرآب بیت کوین بسیار دشوار است. بیشتر شیرآب‌های بیت کوین که هنوز هم فعالیت دارند چندین نوع روش درآمدزایی از خارج از سایت دارند. این یعنی زمانی که یک کاربر برای ملحق شدن به شیرآب یا جمع کردن درآمد روزانهٔ خود به سایت مراجعه می‌کند، با تبلیغاتی روبه رو می‌شود که شرکت‌ها برای معرفی محصولات خود تیزرهای تبلیغاتی را به سایت‌های شیرآب سپرده‌اند. سایت‌های شیرآب نیز از آن‌ها مبلغی به عنوان دستمزد دریافت و مقداری از آن را بین افرادی که تبلیغات را مشاهده کنند تقسیم می‌کنند و قسمتی از آن را هم برای خود نگه می‌دارند. با این مدل کسب و کار، صاحبان سایت‌های شیرآب امید دارند مقداری سود از این راه بدست آورند.

اطلاعات فنی
تصور کنید قصد راه اندازی یکی از این سایت‌ها را دارید. در واقع گزینه‌های شما برای نحوهٔ پاداش دادن زیاد است. مثلا شما می‌توانید با تیزرهای ورزشی، بازی یا تبلیغاتی آغاز به کار کنید و هیچ محدودیتی نخواهید داشت. بهترین روش برای رسیدن به ایده‌های موفق فکر کردن به چیزهای جذاب و در نظر گرفتن یک دورنمای دلپذیر است.

اکنون کاری که شما باید بکنید این است که یک کیف پول شناخته شده و معتبر تهیه کنید. سپس، هرچقدر که می‌خواهید به آن بیت کوین انتقال دهید و لینک آن را در سایت خود بارگذاری کنید. برخی از برنامه‌ها و متن‌ها به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که می‌توانند به صورت خودکار به کاربرانی که تیزرها را مشاهده می‌کنند، بیت کوین ارسال کنند.

تنها کاری که شما باید کنید این است که وظایف کاربرانی که قرار است به آن‌ها بیت کوین پاداش دهید، تعیین کنید. چیزهای زیادی هست که با انجام دادن آن می‌توانید سایت خود را ارتقا داده و به موفقیت برسید، اما قبل از هر چیز به نظر من باید هدف خود را از پیش تعیین کنید.

فهرست بهترین سایت‌های شیرآب
BonusBitcoin
Bitcoin Aliens
Moon Bitcoin
FreeBitcoin
Bitcoin Zebra
بیشتر بخوانید: معاملات بیت کوین چگونه کار می‌کند؟


برای درک بهتر از نحوهٔ عملکرد این سایت‌ها یکی از آن‌ها را توضیح می‌دهم:

سایت BonusBitcoin تا حدی اصلی ترین سایت شیرآب است که سایر سایت‌ها را تحت یک نام تجاری به هم متصل می‌کند. وقتی نوبت به تجربهٔ کاربر می‌رسد، او متوجه می‌شود که لازم نیست هر روز سایت خود را عوض کند و در حال رفت و آمد در سایت‌های گوناگون باشد، بلکه کافیست ویژگی‌های آن‌ها را در خاطر داشته باشد و برای سودآوری کمی صبور باشد. در این سایت، شما با چند کلیک می‌توانید به چرخش شیرآب خود دسترسی پیدا کنید.

این سایت مانند سایت‌های دیگر طبق روال به کاربران پاداش پرداخت می‌کند. وقتی صحبت از بیشترین پرداختی می‌شود، BonusBitcoin با ۵۰۰۰ ساتوشی که به کاربران پرداخت می‌کند نگاه‌ها را به سمت خود معطوف می‌کند. ناگفته نماند که سایت‌های بیت کوین رایگان هر روز در حال راه اندازی هستند که هر کدام دارای ویژگی منحصر به فرد خود هستند. برای اینکه بتوانید از این سایت‌ها کسب درآمد کنید باید صبور باشید.



:: برچسب‌ها: بیت کوین ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

پول‌ خود را فقط در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری نکنید چرا که قیمت‌ها در حال افزایش هستند. ممکن است تکراری به نظر برسد، اما کم خریدن و گران فروختن بهترین استراتژی در بازار سرمایه است ولی هنوز هم افراد زیادی هستند که از روی احساسات سرمایه گذاری می‌کنند و منطق را کنار می‌گذارند.

۱. قبل از کشیدن ماشه برنامه‌های تجاری خود را آماده کنید.
پول‌ خود را فقط در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری نکنید چرا که قیمت‌ها در حال افزایش هستند. ممکن است تکراری به نظر برسد، اما کم خریدن و گران فروختن بهترین استراتژی در بازار سرمایه است ولی هنوز هم افراد زیادی هستند که از روی احساسات سرمایه گذاری می‌کنند و منطق را کنار می‌گذارند. صرفا هنگامی که بازار سیر صعودی خود را در پیش گرفته سرمایه گذاری نکنید. همیشه قبل از سرمایه گذاری برای خود هدف گذاری کنید.

۲.بیش از حد معامله نکنید
بهترین سرمایه‌گذاران وقت زیادی را صرف تحقیقات و وقت کمی را صرف تجارت می‌کنند در حالی که سرمایه‌گذاران کم تجربه برعکس عمل می‌کنند. به شما پیشنهاد می‌کنم برای کسب سود عالی کمتر در سال به تجارت بپردازید. به‌ جای اینکه هر روز به فکر معامله کردن باشید ، به فکر تجارت شناور باشید.

۳.معروف ها را انتخاب نکنید
به این معنی که نیاز نیست بر حسب عادت رو به ارزهای دیجیتال معروف بیاورید. در مورد کوین یا ارز دلخواه خود تحقیق کنید و فقط در هر کدام که دوست دارید سرمایه‌گذاری کنید. دنبال کسی نباشید که برایتان معامله کند.

بیشتر بخوانید: چگونگی تراکنش‌های بیت کوین


۴.معامله خود را مدیریت کنید
هربار که سرمایه‌گذای می‌کنید قیمت هدف را انتخاب کنید (بالا و پایین). دقت کنید قبل از این که پولتان به قیمت هدف رسید از بخشی از سود خود صرف نظر کنید. با این روش، مهم نیست که بازار بالا و پایین شود، می‌توایند از روش خود نهایت استفاده را ببرید. اینک قصد دارم اطلاعاتی درباره چگونگی سرمایه‌گذاری خودم در استراتیس (Stratis) و تجربه‌ی سود هزار درصدی در اختیارتان بگذارم. آن موقع، بخشی از سود پولم را خارج کردم. بعد از این کارم، قیمت استراتیس سر به فلک کشید. به جای اینکه بابت کارم پشیمان باشم به قضیه مثبت نگاه کردم چرا که در پایان روز سود هنگفتی به دست آورده بودم و سهمی که در استراتیس گذاشته بودم یک بار دیگر با افزایش قیمت مواجه شد. در مجموع، قبل از اینکه به قیمت هدف خود برسید بخشی از سود خود را بردارید.

۵.عادت‌ را دنبال نکنید، آن‌ را پیش بینی کنید
بسیاری از افراد وقتی می‌بینند که رمز ارزها افزایش قیمت داشته‌اند بلافاصله پول‌های خود را در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند تا سود کنند. و ما می‌بینم که آن‌ها به مهمترین اصل سرمایه‌گذاری توجه نمی‌کنند: "کم بخر، گران بفروش". در بسیاری از مواقع شما از بازار می‌ترسید و نگران هستید. وارن بافت می‌گوید:


زمانی که دیگران حریص هستند بترسید و زمانی که دیگران می‌ترسند حریص باشید.



:: برچسب‌ها: تاجران جدید سرمایه‌گذاران ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

برای معامله گران با مقدار محدودی از منابع رمزنگاری مانند بیت کوین و آلت کوین ها گزینه ای به نام معامله مارجین برای افزایش سرمایه یا موقعیت فعلی وجود دارد. در واقع با این کار بدون اینکه نیاز باشد اندوخته ای ذخیره کنید. مقدار سرمایه افزایش می یابد. توجه داشته باشید که معاملات مارجین، به دلیل ریسک بالای آن به همه پیشنهاد نمی شود.

معاملات مارجین چیست؟

معاملات مارجین این امکان را برای معامله گران فراهم می کند که بتوانند وام بگیرند و موقعیت خود را ارتقا دهند. برای مثال، ما موقعیت مارجین با وام به نسبت 2 برابری (2X leverage) را فراهم کرده ایم. سرمایه پایه ما ۱۰% افزایش یافته است. ولی موقعیت ما ۲۰% افزایش یافته است به خاطر اینکه وامی با نسبت ۲ برابر داشتیم. معاملات استاندارد با نسبت ۱ به ۱ (۱:۱) صورت می گیرند.

معاملات مارجین به دلیل وجود بازار وام امکان پذیر می باشند. وام دهندگان با فراهم کردن وام برای معامله گران این فرصت را ایجاد می کنند تا آن ها در مقدار بیشتری از ارز سرمایه گذاری کنند و وام دهندگان از سود موجود در این وام بهره می برند. در بعضی صرافی ها مثل Poloniex، کاربران، وام را برای بازارهای مارجین فراهم می کنند و در دیگر صرافی ها، خود آنها فراهم کننده وام هستند. برای مثال در صرافی Poloniex، هرکسی می تواند بیت کوین یا آلت کوین خود را قرض داده و از سود حاصل از این وام بهره ببرد. اصلی ترین ضعف این عملکرد نیاز به نگه داشتن ارزها در کیف پول صرافی است که نسبت به کیف پول سرد ( cold wallet ) از امنیت کمتری برخوردار است. 

بیشتر بخوانید: مزایای ارزهای رمزنگاری شده

هزینه ها و ریسک های معاملات مارجین 

همان طور که گفته شد، هزینه معاملات مارجین شامل پرداخت سود ارزهای قرض گرفته شده ( چه از کاربران و چه از صرافی)، و هزینه انجام معاملات از طریق صرافی است.

همان طور که گفته شد، هزینه معاملات مارجین شامل پرداخت سود ارزهای قرض گرفته شده ( چه از کاربران و چه از صرافی)، و هزینه انجام معاملات از طریق صرافی است. به همان اندازه که امکان سود در مارجین وجود دارد، ریسک ضرر هم بالاست. بیشترین مقداری که ممکن است از دست بدهیم، همان مقداری است که برای ایجاد این فرصت سرمایه گذاری کرده ایم که به آن سطح نقدینگی می گویند. ارزش نقدینگی در واقع مرحله ای است که صرافی به صورت اتوماتیک حساب ما را مسدود می کند تا مقادیر قرض را نیز از دست ندهیم.

برای مثال، اگر ما در مورد معاملات استاندارد با نسبت های ۱ به ۱ صحبت کنیم، ارزش نقدینگی برای زمانی است که به مجموع ارزش صفر برسیم. 

نکاتی در معاملات مارجین

  • مدیریت ریسک : هنگامی که معاملات مارجین را انجام می دهید، این موضوع حائز اهمیت است که بدانید که قوانین مشخصی در مورد مدیریت ریسک وجود دارد. از طمع زیاد در آن آگاه باشید. هنگامی که مقداری از دارایی خود را در معرض این ریسک قرار می دهید به یاد داشته باشید که ممکن است کل آن را از دست بدهید. سطحی را برای بستن حساب خود، گرفتن سود و یا  ضرر در مارجین تعیین کنید.
  • به دقت همه چیز را دنبال کنید : ارز های رمزنگاری به عنوان دارایی های بسیار بی ثباتی در نظر گرفته می شوند و دارایی هایی هستند که دائم در حال نوسان هستند. معاملات مارجین صرافی ها، ریسک را دو برابر می کنند، از این رو سعی کنید معاملات کوتاه مدت با نسبت سود کمتر انجام دهید. اگرچه هزینه های روزانه حساب های مارجین بسیار اندک است، اما در بلند مدت، مجموع این هزینه ها می تواند به مقدار قابل توجهی تبدیل شود.
  • فعالیت های بزرگ : معاملات رمزنگاری گاهی دارای نوسانات عمیقی در هر دو جهت است و در این مورد این ریسک وجود دارد که این نوسانات به نقدینگی ما آسیب برساند. هنگامی که نسبت سود نسبتاً بالا است احتمال آسیب رسیدن به نقدینگی ما نیز بالاست. در حقیقت می توانید از این نوسانات به نفع خود استفاده کنید و مواضع اهداف خود را مشخص کنید، به این امید که نوسانات در جهت اهداف شما حرکت کرده و شما سود قابل قبولی را به دست آورید.


:: برچسب‌ها: معاملات مارجین ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

صندوق‌های رمزنگاری به عنوان "سبد"ی از دارایی‌های دیجیتال مختلف عمل می‌کنند و می‌توانند فواید زیادی را در خرید کوین‌های خاص ارائه دهند؛ مانند سهولت در مدیریت و امنیت نسبی که با تنوع ایجاد می‌شود. این پلتفرم اشاره می‌کند که خوشبختانه ایجاد و حفظ صندوق‌ها توسط خودتان به مراتب ساده‌تر شده‌ است.

پلتفرم Iconomi

این پلتفرم، که آیکونومی (Iconomi) نام دارد، قصد دارد راهی برای تمام کاربران عادی و حرفه‌ای باز کند که بتوانند به راحتی و بدون پیچیدگی‌هایی که اغلب با خدمات سنتی مثل صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF ها) همراهند با صندوق‌های رمزنگاری درگیر شوند.

راه حلی که شرکت پیدا کرده است این است که مشتریان با قرار گرفتن در معرض بیش از ۷۰ کوین، توانایی استفاده از الگوریتم "برای به حداکثر رساندن بازده" و گزینه ای برای شارژ کردن دوبارهٔ صندوق در "چند کلیک" قادر به ایجاد و مدیریت شاخص شخصی خود شوند.

دلیلی که برخی کاربران به جای کوین‌های منفرد، به صندوق‌های فعال یا منفعل مدیریتی روی می‌آورند، تنوعی است که همراه با فواید متعدد با این صندوق‌ها همراه است. همچنین کاربران مجبور نیستند انتخاب کنند که می‌خواهند کدام پروژه‌ها را در یک زمان پشتیبانی کنند.

اما در عوض می‌تواند یک پورتفولیو ایجاد کنند که پول آن‌ها را به طور هوشمندانه به ارزهای از پیش تعیین‌شده تبدیل کند. یک موهبت دیگر این است که تنوع آن نوعی محافظت را در برابر نوسانات بازار که یک خطر شناخته شده در بازار رمز ارزها است ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: معاملات بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

در حالی که، معمولا کاربران باید به دنبال همچین خدماتی از یک موسسه باشند و با این حال با محدودیت‌هایی نظیر عدم کنترل بر نحوهٔ مدیریت پول روبرو شوند، آیکونومی به صورت داوطلبانه این خدمات را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

 با سیستم آیکونومی هر کسی می‌تواند تمام توان خود را حفظ کند و نه تنها سبد پروژه‌های خود را برای پشتیبانی فراهم کند، بلکه استراتژی‌های خود را برای تعادل دوباره شاخص خود تعریف کند.

به دنبال کارشناسان

برخی افراد ممکن است نخواهند کنترل کامل بر روی صندوق خود داشته باشند، در این صورت آیکونومی گزینه‌های بسیاری دارد. با ارائه مجموعه‌ای از سبدهایی که به طور فعال توسط متخصصان آیکونومی مدیریت می‌شود، کاربران می‌توانند از فردی پیروی کنند که استراتژی خودش را دارد و می‌تواند صندوق را بدون هیچ مشکلی از سوی کاربر مدیریت کند.

برخی افراد ممکن است نخواهند کنترل کامل بر روی صندوق خود داشته باشند، در این صورت آیکونومی گزینه‌های بسیاری دارد. با ارائه مجموعه‌ای از سبدهایی که به طور فعال توسط متخصصان آیکونومی مدیریت می‌شود، کاربران می‌توانند از فردی پیروی کنند که استراتژی خودش را دارد و می‌تواند صندوق را بدون هیچ مشکلی از سوی کاربر مدیریت کند. در مصاحبه اخیر Crypto Noticias، با Tim M. Zagar، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت آیکونومی، وی در مورد فواید همکاری با متخصصان شرکت و اینکه چگونه می‌توانند به مبتدیانی که نمی‌دانند چه می‌خواهند کمک کنند، بحث و تبادل نظر کرد.

متخصصان آیکونومی رمز ارزها را انتخاب می‌کنند و براساس موقعیت بازار، صندوق کاربر را برای او مدیریت می‌کنند. کاربران بدون انجام کوچکترین کاری زحمتی در هرجا و هر لحظه می‌توانند حسابشان را پیگیری کنند. Zagar

اگر کاربران بخواهند همه چیز را خودشان مدیریت کنند، آیکونومی به آن‌ها اجازه می‌دهد که صندوق جدیدی را تنظیم کنند و کوین‌های مورد نظرشان را انتخاب کنند و اولین خرید خود را در کسری از ثانیه انجام دهند. اگر کاربری در استراتژی خود اعتماد به نفس داشته باشد، می‌تواند از دیگران دعوت کند که در شاخص وی شرکت کنند و حتی هزینه مدیریت خود را تا ۱۰ % تعریف کند.

یک پلتفرم با حمایت مقرراتی

چیزی که خیال خیلی از کاربران را راحت می‌کند این است که آیکونومی مستقر در بریتانیا، اخیرا دفترچه راهنمایی دارد که توسط اداره بازار مالی (FMA) لیختن اشتاین تایید شده‌ است و این بدان معناست که این شرکت در حال حاضر چارچوب قانونی مشخصی برای عملکرد خود دارد. این امر منجر به ایجاد یک شرکت مادر به نام Iconomi AG برای تمام خدمات و صدور یک پیشنهاد امنیتی با عنوان Profit Participation Securities (اوراق بهادار سود مشارکت) شده است.

آیکونومی می‌گوید که سخت تلاش کرده تا اطمینان حاصل کند که در دستورالعمل‌های روشن و شفاف عمل می‌کند تا کاربران بتوانند به یکپارچگی و آینده پلتفرم مطمئن باشند. علاوه بر این، این تیم اطمینان حاصل کرده‌است که هر کاربر نه تنها می‌تواند آگهی‌های آیکونومی را بررسی کند، بلکه می‌تواند به تاریخچه گزارش مالی شرکت نیز دسترسی داشته باشد.

بنا به دلایل دسترسی پذیری، پلتفرم فعلی فقط سپرده‌ها را به صورت بیت کوین، اتر و یورو ارائه می‌دهد. این مساله به این حقیقت اشاره می‌کند که بیت کوین، اتر و یورو بالاترین نقدینگی را دارند و اینکه در حال حاضر اروپا جایی است که پایگاه اکثر کاربران از آن نشات می‌گیرد. 

 

در آینده، ما به دنبال افزودن سایر ارزها هستیم.Zagar

​​​​​​​


:: برچسب‌ها: صندوق رمزنگاری شخصی ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال اکنون در جایگاهی قرار دارد که تمامی نگاه‌ها به سمت اوست. مردم گذشته آن را تجزیه و تحلیل می‌کنند و به دلایل گوناگون درباره آیندهٔ آن گمانه زنی می‌کنند. برخی می‌خواهند تاریخچهٔ ارزهای دیجیتال را بدانند و برخی نیز به دنبال راه‌های سرمایه‌گذاری در آن هستند. دلیل شما هرچه که باشد، در این مقاله ما دربارهٔ راه‌های مختلف سرمایه‌گذاری در بیت کوین صحبت خواهیم کرد.

فراز و نشیب قیمت بیت کوین

در آغاز سال ۲۰۱۸ قیمت بیت کوین تقریبا ۱۱,۰۰۰ دلار بود، سپس به طرز عجیبی قیمت آن به زیر ۶۰۰۰ دلار رسید. بنابراین با چنین فراز و نشیبی چگونه می‌توان در آن سرمایه‌گذاری کرد؟ دلیل این همه فراز و نشیب چیست؟ اکثر افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را دارند احتمالا نمودار قیمت بیت کوین را بررسی کرده‌اند و می‌دانند سیر صعودی و نزولی آن چگونه بوده است.

آیا نمودار شما را یاد چیزی نمی‌اندازد؟ مثلا نوار قلب!

به این گونه از نمودارها "دندان کوسه" می‌گویند، یعنی قیمت بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری مانند دندان‌های کوسه بالا و پایین می‌شود. البته برخی نیز این نوع نمودار را "انفجار حباب" نامگذاری می‌کنند. از نظر بسیاری از اقتصاددانان، بیت کوین بزرگترین انفجار حباب تاریخ بوده است.

بیشتر بخوانید: بیت کوین گلد (Bitcoin Gold)

دلایلی که در پس این موضوع قرار دارند دال بر این هستند که بلاک چین پشتیبان محکمی ندارد و دست اندازی در بازار ارز دیجیتال بسیار زیاد است.هر چه که هست واضح است که بیت کوین می‌خواهد این فراز و نشیب‌ها را پشت سر بگذارد و دوباره ارزش خود را بالاتر ببرد. تمام افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در بیت کوین را دارند باید این موضوع حیاتی را مد نظر قرار دهند.

چگونه در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنیم؟

خب اکنون که متوجه شدید فراز نشیب بیت کوین چقدر می‌تواند در سرمایه‌گذاری تاثیر گذار باشد، وقت آن است که دربارهٔ راه‌های درآمدزایی از طریق بیت کوین صحبت کنیم. را‌‌ه‌های نسبتا زیادی وجود دارد که بتوان از طریق آن بیت کوین بدست آورد، اما من تنها به چند نمونه از آن اشاره می‌کنم زیرا اگر بخواهم همهٔ آن‌ها را بازگو کنم باید چند صد صفحه بنویسم.

خب اکنون که متوجه شدید فراز نشیب بیت کوین چقدر می‌تواند در سرمایه‌گذاری تاثیر گذار باشد، وقت آن است که دربارهٔ راه‌های درآمدزایی از طریق بیت کوین صحبت کنیم. را‌‌ه‌های نسبتا زیادی وجود دارد که بتوان از طریق آن بیت کوین بدست آورد، اما من تنها به چند نمونه از آن اشاره می‌کنم زیرا اگر بخواهم همهٔ آن‌ها را بازگو کنم باید چند صد صفحه بنویسم.

روش اول - خرید بیت کوین

افراد زیادی هستند که ساده ترین راه را برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین انتخاب کرده‌اند. البته در عین سادگی بسیار خطرپذیر است. سرمایه‌گذارن انواع مختلفی دارند. برخی مقداری کوین خریداری می‌کنند و تا مدت‌ها فراموش می‌کنند که چنین کاری کرده‌اند.

این افراد معمولا دورنمایی بلند مدت را در نظر می‌گیرند و به سرمایه‌گذاری کوتاه مدت اعتقاد ندارند. آن‌ها به موفقیت ارزهای دیجیتال در آينده باور دارند و می‌دانند که سرمایه‌گذاری آن‌ها یک روزی سودآوری کلانی برایشان به ارمغان خواهد آورد.

اما گروهی از افراد هستند که علاقه به سرمایه‌گذاری کوتاه مدت دارند و به همین خاطر بیشتر وقت خود را صرف تحقیق و پرس و جو می‌کنند. آن‌ها تمایل دارند چندین هدف و شیوه را در ذهن خود دنبال کنند که اگر یکی از آن‌ها با شکست مواجه شد، هدف جایگزین را دنبال کنند.

 بنابراین خریدن بیت کوین تنها دو جنبه دارد. یا اینکه به سرعت برای شما سودآوری به ارمغان می‌آورد و یا اینکه تمام دودمان شما را به باد خواهد داد. تمام این‌ها بستگی به تحقیقات شما دارد.

روش دوم - پذیرش بیت کوین به عنوان پرداخت‌های روزانه

دربارهٔ Fiverr چیزی شنیده‌اید؟ یک وب سایت بین المللی برای فروش خدمات، کار و یا سرویس توسط فریلنسرها (اعضای سایت که افرادی مانند شما هستند) است که قیمت خدمات عرضه شده از ۵ دلار شروع می‌شود. حالا تصور کنید مردم بجای پرداخت دلار، تمامی خدمات را با بیت کوین انجام دهند. به مثال زیر توجه کنید:

  • مهارت خود را مطرح کنید: صادقانه بگویم که مهارت شما می‌تواند هر چیزی باشد؛ نقاشی، عکاسی و حتی خیاطی. بهترین مهارت خود را مطرح کنید تا از طریق آن بتوانید درآمدزایی کنید. کیف پول دیجیتال خود را بسازید. این کار برای آن است تا مردم بتوانند دستمزد شما را به کیف پول شما منتقل کنند.
  • ترغیب مردم: بهترین روش را برای جذب مردم انتخاب کرده و آن‌ها را مجاب کنید دستمزد شما را به بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال پرداخت کنند. برای این کار بهترین روش تحقیق است و اینکه کشف کنید مردم چگونه به ارزهای دیجیتال علاقمند می‌شوند.

روش سوم - استخراج (ماینینگ)

یکی از محبوب ترین روش‌های درآمدزایی استخراج بیت کوین است. برای این کار دو راه وجود دارد؛ استخراج ابری یا استخراج شخصی.اگر می‌خواهید به صورت شخصی به استخراج بپردازید (یعنی اینکه دستگاه‌های ماینینگ خریداری کنید و از طریق آن‌ها این کار را انجام دهید) باید بگویم که بسیار خطر پذیر است.

زیرا برای درآمدزایی باید تعداد دستگاه‌ها زیاد باشند که این امر هزینهٔ گزافی را به دنبال خواهد داشت. بیت کوین یکی از ارزهای دیجیتالی است که سخت استخراج می‌شود. این بدان معنی نیست که روش استخراج آن سخت است بلکه تعداد افرادی که قصد این کار را دارند بسیار است و همین امر موجب می‌گردد شانس شما برای حدس کدهای بلاک پایین بیاید.

بیشتر بخوانید: روانشناسی معاملاتی بیت کوین

به همین خاطر من به شما استخراج ابری را توصیه می‌کنم. در این روش از استخراج شما نیازی به خریداری دستگاه‌های ماینینگ ندارید، در عوض عضو استخرهای استخراج (سایت‌هایی که با عضویت در آن فرایند استخراج را به عهدهٔ آن‌ها می‌سپارید) می‌شوید و ماهانه مقداری از درآمد استخراج را که از قبل با سایت تعیین کرده‌اید، دریافت می‌کنید. هر چقدر پرداختی شما به سایت بیشتر باشد سود بیشتری دریافت خواهید کرد.

روش چهارم - سرمایه‌گذاری

این روش به معنای خرید و فروش بیت کوین نیست. شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری در استارت آپ‌ها، شرکت‌ها، سهام و توسعهٔ بلاک چین درآمدزایی کنید. استارت آپ‌هایی که مبتنی بر بلاک چین هستند، زمانی که مرتبط با ارزهای دیجیتال باشند بهترین شانس را برای سرمایه‌گذاری به همراه خواهند داشت. قبلا برخی از استارت آپ‌هایی که اکنون به موفقیت رسیده‌اند چنین شیوه‌ای را در پیش گرفته بودند.

عرضه اولیه سکه. برای این کار ابتدا باید دربارهٔ استارت آپ بعدی تحقیقات لازم را انجام دهید؛ اگر بتوانید به درستی استارت آپی را انتخاب کنید که آینده‌ای درخشان در انتظارش است، می‌توانم این تضمین را به شما بدهم که سرمایهٔ شما در آینده سر به فلک خواهد کشید.

شرکت‌هایی که بلاک چین‌ و بیت کوین را سرلوحهٔ کار خود قرار می‌دهند نیز بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری هستند. شما می‌توانید با مطالعهٔ اهداف، دورنماها و اوراق سفید این شرکت‌ها پروژه‌ٔ آن‌ها را دنبال کرده و سرمایهٔ خود را در اختیارشان بگذارید. 

به عنوان یک قانون کلی شما همیشه باید نسبت به سرمایه‌گذاری محتاط عمل کنید. از کسی پوشیده نیست که بازار ارزهای دیجیتال همه روزه درحال فراز و نشیب است. اما شما اهداف و چهارچوب خود را داشته باشید و برای رسیدن به آن تلاش مضاعف کنید.



:: برچسب‌ها: سرمایه‌گذاری در بیت کوین ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()