معرفی 10 ارزدیجیتال معروف جهان به جز بیت کوین
نوشته شده توسط : علیرضا

این روزها بازار ارزهای دیجیتال که در اصل بایستی آن‌ها را رمز ارز بدانیم، رونق بسیاری پیدا کرده و بیش از دو هزار ارز مختلف در دنیا وجود دارد. البته تعداد آن‌هایی که مورد معامله قرار می‌گیرند بسیار کم‌تر بوده و مشهورهای این بازار کمتر از 100 عدد هستند.

از آنجایی که این مدل از ارزهای دیجیتال، از موانعی مانند تحریم نیز عبور می کنند، بسیاری از شرکت‌های بزرگ از آنها حمایت و پشتیبانی می کنند، پس برای عده زیادی این امر مهم شده که کدام یک از این ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر بوده و شانس بیشتری برای موفقیت دارند.

نکات کلیدی

  • رمز ارزها پول های مجازی و دیجیتالی هستند که با نشانه هایی مثل توکن و سکه نمایش داده می شوند. 
  • ارزهای دیجیتال، از اولین روز تا کنون رشد و گسترش چشمگیری داشته اند و ممکن است هر لحظه توکن های جدیدی وارد بازار شوند.
  • بیت کوین در مسیر سرمایه گذاری، محبوبیت جهانی، هدایت رمز ارزهای دیگر و … در حرکت است.
  • ارزهای مجازی مانند اتریوم و ریپل به دلیل کاربردی که در قرارداد های هوشمند دارند، محبوب شده اند.
  • برخی از آلت کوین ها برای ویژگی های برتر یا پیشرفته ای که دارند، در مقایسه با بیت کوین قرار می گیرند. 

توضیح کلی در مورد بیت کوین

بیت کوین روی یک دفترکل غیر متمرکز و توزیع شده به نام بلاک چین فعالیت می‌کند و تراکنش‌های بیت کوین روی بلاک‌هایی در بلاک چین ثبت می‌شوند. در شبکه بیت کوین همه اعضای شبکه برای تایید تراکنش‌ها حق رای دارند و بیت‌ کوین‌ها در کیف پول های دیجیتال ذخیره، ارسال و دریافت می‌شوند.

توضیح کلی در مورد رمز ارزها

اینگونه ارزهای دیجیتال، طوری طراحی شده اند که از هرگونه دخالتی مصون باشند. به عبارت دیگر شبکه ای غیر متمرکز باشند که مستقل از سازمان های دولتی فعالیت می کنند. بعد از بیت کوین، ارزهای دیگری روی کار آمدند که نمونه تصحیح شده آن بودند.  

1. اتریوم (ETH)

اولین جایگزین بیت کوین در لیست ما اتریوم نام دارد. اتریوم یک پلتفرم نرم افزاری غیرمتمرکز است که باعث می شود قراردادهای هوشمند و برنامه های غیر متمرکز بدون هیچ خرابی، کلاهبرداری، کنترل یا دخالت شخص ثالث، ساخته و اجرا شوند.

اولین جایگزین بیت کوین در لیست ما اتریوم نام دارد. اتریوم یک پلتفرم نرم افزاری غیرمتمرکز است که باعث می شود قراردادهای هوشمند و برنامه های غیر متمرکز بدون هیچ خرابی، کلاهبرداری، کنترل یا دخالت شخص ثالث، ساخته و اجرا شوند.

اتریوم یک پلتفرم آزاد مبتنی بر فناوری بلاک چین است که توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه های غیرمتمرکز خود را روی آن پیاده کنند. ارز دیجیتال این شبکه هم اتر نام دارد و واحد اختصاری آن ETH است. در سال 2014، اتریوم پیش فروش اتر را آغاز کرد و از ژانویه سال 2020، ارزش آن به 15.6 میلیارد دلار و ارزش هر توکن 142.54 دلار رسید.

2. ریپل (XRP)

ریپل یک شبکه جهانی تسویه حساب واقعی است که پرداختهای بین المللی فوری، مشخص و کم هزینه را ارائه می دهد. شبکه پرداخت ریپل (ریپل نت) و ارز دیجیتال ریپل در سال ۲۰۱۲ معرفی شدند.

ریپل یک شبکه جهانی تسویه حساب واقعی است که پرداختهای بین المللی فوری، مشخص و کم هزینه را ارائه می دهد. شبکه پرداخت ریپل (ریپل نت) و ارز دیجیتال ریپل در سال ۲۰۱۲ معرفی شدند. ریپل نت به بانک‌ها و موسسات بزرگ متصل می‌شود و انتقال پول یا سایر دارایی‌ها را می‌توان در بستر شبکه انجام داد.

تمام تراکنش‌ها در دفتر غیرمتمرکز ریپل (XRP Ledger) ثبت خواهند شد. خوب است بدانید که ساختار ریپل نیازی به استخراج ندارد، استفاده از توان محاسباتی را کاهش می دهد و تأخیر شبکه را به حداقل می رساند. هر تراکنش در ریپل حداکثر پس از فقط چهار ثانیه انجام می‌شود.

این ارز دیجیتال،  یکی از جذاب ترین ارزهای دیجیتال در بین موسسات مالی سنتی است که به دنبال راه هایی برای توسعه و بهبود پرداخت های مرزی است. جایگاه سوم در بین ارزهای ارزشمند بازار به ریپل تعلق دارد که 16.64 میلیارد دلار از حجم بازار را به خود اختصاص داده و در 24 ساعت گذشته 1.68 میلیارد دلار معامله شده است.

3. لایت کوین (LTE)

لایت کوین یک شبکه پرداخت متن باز مبتنی بر بلاک چین است. در این پروتکل می‌توان دارایی‌های دیجیتالی به نام لایت کوین یا به اختصار LTC را بدون هیچ واسطه و نهاد مرکزی و به صورت کاملا غیرمتمرکز در سراسر جهان منتقل کرد. خالق لایت کوین جوانی چینی‌الاصل به نام چارلی‌ لی است. کارمند سابق گوگل و کوین بیس، در سال ۲۰۱۱ با تغییرات بزرگی در پروتکل بیت کوین،‌ شبکه لایت کوین را معرفی کرد. گرچه از بسیاری جهات مانند بیت کوین است، اما سرعت تولید بلوک سریعتری دارد و از این رو زمان تأیید معاملات سریعتری را ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: نئو چیست؟

هدف لایت کوین ایجاد ارزی برای مقاصد روزمره تر و ارزان تر است. مانند بیت کوین،‌ لایت کوین هم محدود است با این فرض که برخلاف بیت کوین که فقط ۲۱ میلیون از آن قابل تولید شدن است، لایت کوین تا ۸۴ میلیون واحد استخراج خواهد شد.

4. تتر (Tether)

یکی از ارز های بسیار کم نوسان که همین امر سبب شده تا ماهیت متفاوتی با سایرین پیدا کرده و بیشتر از همه به ثبات مشهور است.

یکی از ارز های بسیار کم نوسان که همین امر سبب شده تا ماهیت متفاوتی با سایرین پیدا کرده و بیشتر از همه به ثبات مشهور است. تتر در حال حاضر 3.58 میلیارد دلار در بازار سهم دارد اما حجم معاملات آن رقم بسیار هنگفت 28.98 میلیارد دلاری را نشان می‌دهد که این امر یکی از دلایل ثبات بسیار زیاد آن بوده و تتر را تبدیل به محلی امن برای ذخیره پول حتی بلند مدت و بدون نوسان کرده است.

این توکن با پشتیبانی دلار آمریکا ایجاد شده است. تولید این توکن ها نسبت به دلار آمریکا انجام می‌شود، بنابراین قیمت آن اغلب ثابت است و نسبت به قیمت دلار تغییر می کند. به دلیل ثابت بودن قیمت و تغییر آن نسبت به دلار، ریسک خرید یا نگهداری پول را کم می‌کند. این ارز به منظور تسهیل استفاده از ارزهای فیات به صورت دیجیتالی طراحی شده است.

5. بیت کوین کش (BTC)

سهم 7.02 میلیارد دلاری از بازار و معاملات 2.14 میلیارد دلاری در 24 ساعت گذشته، بیت کوین کش را در جایگاه پنجمین ارز دیجیتال ارزشمند دنیا قرار داده است.

سهم 7.02 میلیارد دلاری از بازار و معاملات 2.14 میلیارد دلاری در 24 ساعت گذشته، بیت کوین کش را در جایگاه پنجمین ارز دیجیتال ارزشمند دنیا قرار داده است.

بیت کوین کش توسط عده از توسعه‌دهندگان و ماینرهایی ایجاد شد که به همان اندازه در مورد مشکلات مقیاس‌پذیری و آینده ارزهای دیجیتالی نگران بودند. بیت کوین کش از بلاک‌هایی با سایز هشت مگابایت استفاده می‌کند که باعث می‌شود تا روند تایید تراکنش‌ها سریع‌تر صورت بگیرند و از طرفی معادلات به اندازه کافی سخت باشند و بدون توجه به تعداد ماینر هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند، تراکنش‌های تایید شوند.

6. لیبرا (LIBRA)

لیبرا یا همان ارز دیجیتال فیس‌بوک، یک ارز دیجیتال جهانی بوده که هدفش ارائه خدمات پرداخت و انتقال پول به تمام مردم جهان است.

لیبرا یا همان ارز دیجیتال فیس‌بوک، یک ارز دیجیتال جهانی بوده که هدفش ارائه خدمات پرداخت و انتقال پول به تمام مردم جهان است. قرار بود لیبرا در اواخر سال ۲۰۱۹ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کند، اما به دلیل نگرانی مقامات دولتی سراسر جهان از بی ثبات شدن اقتصاد دنیا، هنوز این اتفاق رخ نداده و فیس‌بوک در حال مذاکره با قانون‌گذاران است.

فیس‌بوک می‌خواهد با ارائه یک ارز دیجیتال جهانی که مبتنی بر فناوری بلاک چین است، نقل و انتقال پول به سراسر جهان را برای همه‌ی مردم دنیا فراهم کند، به طوری که این فرایند به سادگی ارسال یک ایمیل انجام شود. این غول شبکه‌های اجتماعی قصد دارد تا این ارز دیجیتال را روی فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام راه‌اندازی کند که مجموع کاربران آن‌ها به بیش از ۲ میلیارد نفر می‌رسد.

7. مونرو (XMR)

مونرو یک ارز امن، خصوصی و غیرقابل ردیابی است که در سال 2014 را اندازی شد. در مدت زمان کوتاهی مورد توجه کاربران قرار گرفت و توسعه یافت

مونرو یک ارز امن، خصوصی و غیرقابل ردیابی است که در سال 2014 را اندازی شد. در مدت زمان کوتاهی مورد توجه کاربران قرار گرفت و توسعه یافت. مونرو بر اساس یک پروتکل رمزنگاری لایه کاربردی ساخته شده که با استفاده از امضاهای حلقوی (Ring Signatures) بر روی محرمانگی تمرکز کرده است.

مفهوم امضاهای حلقوی اولین بار در سال 2001 و در کنفرانس رمزنگاری کوئینزلند استرالیا ارائه شد. ران ریوست (Ron Rivest) ،(Adi Shamir) و (Yael Tauman) این روش جدید رمزنگاری را معرفی کردند. در واقع امضاهای حلقوی پایه و اساس سازوکار تراکنش‌های مونرو پس از مخابره از سوی کیف پول‌ها است.

8. ایاس (EOS)

یکی از ارز های با ارزش دنیا در حال حاضر است که 5.21 میلیارد دلار ارزش داشته و یکی از محبوب‌ترین‌ها در دنیاست، چرا که در 24 ساعت گذشته 3.04 میلیارد دلار در آن معامله صورت گرفته که نشان از توجه بسیار زیاد معامله‌گران دارد.

یکی از ارز های با ارزش دنیا در حال حاضر است که 5.21 میلیارد دلار ارزش داشته و یکی از محبوب‌ترین‌ها در دنیاست، چرا که در 24 ساعت گذشته 3.04 میلیارد دلار در آن معامله صورت گرفته که نشان از توجه بسیار زیاد معامله‌گران دارد.

شرکت Block.one، توسعه بلاک چین EOS را برعهده دارد. این شرکت املاک سابق، از سال ۲۰۱۴ وارد حوزه بلاک چین شد. مدیریت این شرکت بر عهده براندن بلومر است. ایاس ادعا می کند که به دلیل استفاده از DPOS یا مکانیسم توافق اثبات سهام، می‌تواند به راحتی میلیون‌ها تراکنش در ثانیه را تایید کند.

این ارز در عرضه اولیه سکه یکی از طولانی ترین و سودآورترین ها در تاریخ بود، و با سرمایه گذاری به مدت یک سال به رکورد 4 میلیارد دلار در صندوق های سرمایه گذاری دست یافت. این ارز سیستمی پیچیده برای اداره فرآیند های خود دارد. احتمال می رود که این شبکه در نهایت دموکراتیک تر و غیرمتمرکز تر از سایر ارزهای رمزنگاری شده خواهد بود.

9. بیت کوین اس‌وی (Bitcoin SV)

نهمین رمز ارز بزرگ دنیا در حال حاضر 3.58 میلیارد دلار در بازار سهم دارد و در 24 ساعت گذشته در حدود 470 میلیون دلار معامله در شبکه‌اش صورت گرفته است.

نهمین رمز ارز بزرگ دنیا در حال حاضر 3.58 میلیارد دلار در بازار سهم دارد و در 24 ساعت گذشته در حدود 470 میلیون دلار معامله در شبکه‌اش صورت گرفته است.

BSV به دلیل کمبود تراکنش‌ها در شبکه آن، به‌طور متوسط حتی از بلاک‌های بیت کوین نیز کوچک‌تر است. BSV که یکی از سه نسخه مهم بیت کوین به شمار می‌رود، در حال حاضر دارای کوچک‌ترین بلاک‌ها بوده و در نتیجه کمترین تعداد تراکنش را داراست.

بیت کوین کش اولین هارد فورک بیت کوین بوده که در ماه آگوست ۲۰۱۷ ایجاد شد، این در حالی است که بیت کوین اس وی نیز اولین هارد فورک بیت کوین کش بوده که توسط کریگ رایت (Craig Wright)، مدعی هویت ساتوشی ناکاماتو که در اثبات مالکیت بیت کوین نیز ناکام ماند، ایجاد شد.

10. بایننس کوین (Binance Coin)

این ارز که با نام اختصاری BNB هم شناخته می‌شود، در حال حاضر 4.53 میلیارد دلار حجم بازار را گرفته و در 24 ساعت گذشته هم 340 میلیون دلار معامله شده است.

این ارز که با نام اختصاری BNB هم شناخته می‌شود، در حال حاضر 4.53 میلیارد دلار حجم بازار را گرفته و در 24 ساعت گذشته هم 340 میلیون دلار معامله شده است.

بایننس کوین با نام اختصاری BNB، توسط بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال یعنی بایننس (Binance) عرضه شده است. صرافی بایننس بزرگترین صرافی از نظر حجم مبادلات روزانه است. بنیان‌گذار این صرافی، چانگ‌پنگ ژائو (ملقب به CZ) از ثروتمندترین و شناخته‌شده‌ترین چهره‌های فعال جامعه ارزهای دیجیتال است.





:: برچسب‌ها: ارزدیجیتال معروف جهان ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: