چگونگی ایجاد ارز دیجیتال شخصی
نوشته شده توسط : علیرضا

معمولاً بسیاری از افراد کلمات کوین و توکن را به عنوان مترادف استفاده می‌کنند و تفاوت آنها را متوجه نشده اند. اما برخلاف تصور عموم، این‌ دو مفهوم متفاوتی دارند.

تفاوت کوین و توکن

باید بدانید که هر دوی آنها ارز پایه هستند. یک کوین مانند لایت‌کوین، از طریق ایجاد تغییراتی در کد اصلی بیت‌کوین ایجاد می‌شود. به این ارزهای دیجیتال، آلتکوین (Altcoin) نیز گفته می‌شود، زیرا کاربرد آنها شبیه بیت‌کوین است. کوین ها تحت نظر بلاک چین و توکن ها تحت نظر اتریوم هستند. تفاوت دیگر این دو، سابقه ای از کلیه معاملات انجام شده و ایمن سازی در شبکه است. در حقیقت کوین ها سوابق معاملاتی مستقل خود را دارند اما توکن ها  برای تایید معاملات و تأمین امنیت آنها به شبکه بلاک چین متکی هستند.

بیشتر بخوانید: خواب زمستانی آلت کوین

کوین ها معمولاً برای مبادله و انتقال دارایی استفاده می شوند در حالی که توکن ها نشانگر قرارداد هایی معین هستند. 

بلاکچین

در واقع، هر کسی می تواند یک توکن ایجاد کند اما ICO به همان اندازه سابق واضح نیست. کمیسیون بورس و اوراق بهادار بیشتر روی تنظیم ICO و تنظیم نشانه درست مثل سهام تمرکز دارد. سرمایه گذاران قبل از خرید توکن ها بسیار محتاط هستند و تحقیق می کنند زیرا بسیاری از سازندگان، پول سرمایه گذار را می گیرند و ناپدید می شوند. به زبان ساده، بلاک چین یک نوع سیستم ثبت اطلاعات و گزارش است. تفاوت آن با سیستم‌های دیگر این است که اطلاعات ذخیره‌شده روی این نوع سیستم، میان همه اعضای یک شبکه به اشتراک گذاشته می‌شود. با استفاده از رمزنگاری و توزیع داده‌ها، امکان هک، حذف و دستکاری اطلاعات ثبت‌شده، تقریباً از بین می‌رود. 

اگر برای ساخت ارز دیجیتال خود اطلاعات کافی و دانش فنی ندارید، می توانید با فردی توسعه دهنده همکاری کنید. آنچه شما می توانید انجام دهید این است که از بلاک چین موجود استفاده کرده و آن را اصلاح کنید تا با کوین جدید شما کار کند. تنها کاری که باید انجام دهید ایجاد برخی تغییرات و راه اندازی بلاک چین با نامی متفاوت است.

پلتفرم ایجاد ارز دیجیتال

اگر قادر به کدنویسی و برنامه نویسی نیستید، بهترین گزینه استفاده از یک پلتفرم آماده است. به عنوان مثال، پلتفرم هایی مانند CryptoLife یا Wallet Builder فقط به پارامترهای شما، آرم، تعداد کوین های اهدا شده برای یک بلوک و موارد دیگر نیاز دارند. حتی می توانید از یکی از الگوهای پیش ساخته آنها استفاده کنید. 

اگر قصد ساخت توکن را دارید، یک قرارداد هوشمند ایجاد کنید. توکن ها در واقع نشان دهنده هر گونه دارایی، مانند بلیط کنسرت یا دیگر ارز های رایج هستند. توکن ها گزینه ای ارزان تر، سریعتر و آسانتر از کوین هستند زیرا نیازی به استفاده از کلکسیون جدید ندارند و فقط از فناوری موجود استفاده می کنند.

همچنین می توانید از یک سرویس مانند Coin Launch  یا Coin Creator استفاده کنید تا توکن های خود را بسازید و ICO عمومی را راه اندازی کنید. این روند رایگان است اما شما باید به Coin Launch یک کمیسیون از تمام ICO های خود بپردازید. بعد از ساختن ارز دیجیتال شخصی خود، آن را برای دوستان و خانواده توزیع کنید. در این مرحله شما به ICO نیز احتیاج نخواهید داشت. 





:: برچسب‌ها: ارز دیجیتال شخصی ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: