خوش بینی‌‌ها و بد بینی‌ها نسبت به لیبرا فیسبوک
نوشته شده توسط : علیرضا

 

 
 

جهان تحت تاثیر اخباری است که اخیرا فیسبوک منتشر کرده و از ابتکار جدید خود پرده برداشته است، "لیبرا" نامی که با طیف وسیعی از واکنش‌های مثبت و منفی از جانب طرفداران بیت کوین و تحلیلگران مواجه شده است.

برخلاف اطلاعات زیادی که درباره تابوت (Libra) منتشر شده، هنوز بین تحلیلگران اختلاف نظر وجود دارد که آیا ابتکاری مثبت است یا خیر. برخی از طرفداران ارزهای دیجیتال از آن انتقاد می‌کنند که بر روی یک واحد متمرکز قرار دارد در حالی که تحلیلگران سنتی از آن به عنوان یک ابتکار عالی که موجب پیشرفتی شگرف در عرصه تجارت اینترنتی فیسبوک می‌شود یاد می‌کنند.

جو کرنان: لیبرای فیسبوک برای شرکت‌ها است، بیت کوین برای مردم

جو کرنان، یکی از مهمانان برنامه تلویزیونی سی ان بی سی، از دیرباز به بیت کوین و ارزهای دیجیتالی بدبین بوده است، اما اخبار اخیر پیرامون لیبرای فیسبوک به نظر می‌رسد در افکار او تاثیر گذاشته باشد و او را به سمت بیت کوین بکشاند. اوایل این هفته، کرنان در برنامه سی ان بی سی دچار تردید نسبت به تابوت فیسبوک شد و از اینکه این ابتکار فیسبوک بر مبنای بلاک چین نیست انتقاد کرد. او می‌گوید:

ارزهای دیجیتال به خاطر بلاک چین ارزشمند هستند...آیا فیسبوک به ابتکارش میگه ارز دیجیتال؟ مسلما نمیگه.

حالا، کرنان تحت تاثیر قرار گرفته و در برنامه سی ان بی سی می‌گوید که لیبرای فیسبوک بر خلاف بیت کوین برای مردم طراحی نشده است.

بیشتر بخوانید: پنج نکته آموزشی برای سرمایه‌گذاران و تاجران جدید

"لیبرا برای شرکت ها است. فقط بیت کوین است که برای مردم طراحی شده... حس می‌کنم به بیت کوین علاقمند شده‌ام. چه کسی فیسبوک را مسئول این کرده است که به جهان پول عرضه کند."

انتقادهای صورت گرفته از لیبرای فیسبوک منطقی هستند، به این خاطر که نقض مقررات حریم خصوصی افراد و استفاده از اطلاعات کاربران در گذشته باعث کم رنگ شدن اعتماد مردم نسبت به فیسبوک شده است. بنابراین مشخص نیست که آیا فیسبوک به وعده‌های خود برای حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران لیبرا عمل می‌کند یا خیر.

برخلاف انتقادها، تحلیلگران وال استریت به لیبرا خوش بین هستند

اگرچه نگرانی‌های زیادی نسبت به لیبرا وجود دارد، اما تحلیلگران در موسسه‌های مهم وال استریت هنوز به ارزهای دیجیتال خوش بین هستند. تحلیلگران در SunTrust درباره ابتکار جدید فیسبوک صحبت کردند و معتقد هستند لیبرا می‌تواند به گسترش تجارت در فیسبوک کمک کند.

" ما معتقدیم این یک ابتکار عمل مهم برای فیسبوک است و باعث می‌شود شرکت‌ها وارد عرصه رمزنگارها شوند...شرکت‌ها می‌توانند برگ برنده رمزنگارها باشند و باعث پیشرفت آن‌ها شوند."

برخلاف این امر، لیبرا در صورتی می‌تواند برای فیسبوک مفید باشد که کاربران عضو آن شوند و با ورود لیبرا در دنیای رمزارز، بین ارزهای دیجیتال رقابت ایجاد شود





:: برچسب‌ها: لیبرا فیسبوک ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: