نحوه خرید اتریوم
نوشته شده توسط : علیرضا

شبکه اتریوم در تلاش است تا به راه حلی برای تمامی سرویس های جهانی تبدیل شود. بعد از بیت کوین، اتریوم در رده دوم ارز های با ارزش جهان قرار می گیرد. این شبکه اساساً هر کسی را قادر می سازد تا برنامه هایی غیر متمرکز بسازد و به طور کلی از شبکه استفاده کند. به عبارت دیگر، اتریوم یا به‌طور دقیق‌تر اتر، با واحد اختصاری ETH، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان است که به ‌خاطر همین به آن ملکه ارزهای دیجیتال هم می‌گویند. در این مطلب، به زبان ساده با نحوه خرید اتریوم آشنا می‌شوید.

خرید از صرافی ها

آسان‌‌ترین و محبوب ترین راه برای خرید اتریوم، استفاده از صرافی‌‌های رمز ارز است. با رشد و توسعه این ارزها، تعداد سازمان‌‌هایی که قصد معامله آن‌‌ها را دارند نیز افزایش یافته است. به همین دلیل می توانید به راحتی صرافی قابل اعتماد آنلاینی را جهت معاملات خود بیابید.

ابتدا باید ثبت نام کنید اما پیش از آن مطمئن شوید که ارز دیجیتال مورد نظر شما در کشوری که زندگی می کنید، پذیرفته شده باشد. در طی ثبت نام نیز ارسال مشخصات شخصی مانند مدارک شناسایی، اطلاعات دقیق هویتی، عکس و غیره الزامی است. این امر مطابق با مقررات (KYC) و ضد پولشویی (AML) انجام می شود.

پس از گذراندن این مرحله،  شما باید روش سپرده گذاری را انتخاب کنید. روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارند که  شامل نقل و انتقالات بانکی، پرداخت کارت اعتباری و بدهی، پرداخت های SEPA یا PayPal هستند. جزئیات و هزینه های مربوطه را می توانید در بخش درباره یا در صفحه وب سایت صرافی مبادله مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت بین بیت کوین و اتریوم چیست؟

اغلب صرافی ها دلار ایالات متحده و یورور را قبول می کنند. ارزهای مهم فیات مانند پوند انگلیس، روبل روسیه، یوان چین، ین ژاپن و غیره نیز در برخی از صرافی ها پذیرفته می شوند. بسته به مبادله و روش انتخاب سپرده، معمولاً چندین ساعت طول می کشد تا وجوه سپرده گذاری شده، در حساب ارزی شما ظاهر شوند.

سپس می توانید معاملات را آغاز کنید. شما می توانید تمام اطلاعات ارزشمند، از جمله ارزش فعلی، سرمایه در بازار و اخبار مرتبط را در وب سایت مبادلات خود دریافت کنید. پس از خرید اتر، آن را در کیف پول تعیین شده خود نگهداری کنید. فعالان در این زمینه، همواره در تلاشند تا این روند را برای کاربران آسان تر کنند.

لیست صرافی هایی که معاملات اتریوم را انجام می دهند:

  • صرافی آنلاین GDAX
  • صرافی آنلاین BITFINEX
  • صرافی کره جنوبی BIThumb
  • صرافی چین Binance
  • صرافی آنلاین Bitstamp 
  • صرافی آنلاین Etoro
  • صرافی آنلاین Coinbase  
  • صرافی آنلاین Gemini

خرید اتریوم با پول نقد

افراد به دلایل مختلفی ممکن است این نوع خرید را با علم به این موضوع که ممکن است توسط برخی از حوزه های قضایی مورد سوءاستفاده قرار بگیرد، ترجیح دهند. سایت Localethereum.com محلی است که  افراد در آن از هر کشوری، میزان سفارش خود را برای خرید یا فروش تعیین می کنند.

افراد به دلایل مختلفی ممکن است این نوع خرید را با علم به این موضوع که ممکن است توسط برخی از حوزه های قضایی مورد سوءاستفاده قرار بگیرد، ترجیح دهند. سایت Localethereum.com محلی است که  افراد در آن از هر کشوری، میزان سفارش خود را برای خرید یا فروش تعیین می کنند.

شما می‌توانید با مشخص کردن کشور و میزان سفارش خود برای خرید و فروش با فرد مورد نظر، بنا بر یک سری شرایط، ارتباط برقرار کنید و خرید و فروش خود را انجام دهید. این سایت کارکردی مشابه با Localbitcoins.com را دارد. LocalEthereum قصد دارد آنچه را که LocalBitcoins برای بیت کوین انجام می دهد، یعنی تسهیل تجارت بدون نسخه ارزهای محلی را برای اتر انجام دهد.

تفاوت اصلی این دو سایت این است که Local Ethereum یک سرویس کاملاً غیر متمرکز است که با استفاده از قراردادهای هوشمند، خدمات خرید و فروش را انجام می دهد.

این سرویس بسیار شبیه به eBay است در واقع بازاری است که به کاربران امکان می دهد در ازای مبلغ مشخصی از اتر، ارز محلی را ارائه دهند و پس از پذیرش پیشنهاد توسط فروشنده، مبادله وجوه به صورت خودکار صورت می گیرد. این سرویس رایگان نیست و فروشندگان معمولاً مبلغ 0.25 درصد هزینه دریافت می کنند، در حالی که خریداران باید 0.75 درصد بپردازند.

بیشتر بخوانید: روانشناسی معاملاتی بیت کوین

این درصد ها از دیگر معاملات بسیار کمتر هستند. توجه داشته باشید که این معاملات می توانند تا چند ساعت طول بکشند. البته می توان با انتخاب هزینه بالاتر، معامله را سرعت بخشید.

LocalEthereum همچنین طرفین را قادر به تبادل پیام می کند، بنابراین می توان جلسه‌ای حضوری با فروشنده برقرار کرد و اتر را برای پولهای سخت مبادله کرد. برای این کار باید محتاط باشید.  

خرید اتریوم با دستگاه خودپرداز

یک روش جایگزین برای خرید اتر انجام این کار از طریق یک دستگاه خودپرداز اتریوم است. قبل از اینکه بتوانید از یک دستگاه خودپرداز رمزپایه استفاده کنید، باید کیف پول تهیه کنید. بعد از یافتن نزدیکترین دستگاه خودپرداز، کد QR را در کیف پول خود پیدا کنید و آن را نزدیک دوربین دستگاه نگه دارید تا بتواند آن را اسکن کند.

سپس، پول خود را در دستگاه خودپرداز وارد کرده و تعداد اتر مورد نیاز خود را تایید کنید. اتر خریداری شده به آدرس ارائه شده ارسال می شود. این روش به طور معمول حدود 30 دقیقه طول می کشد.

کیف پول اتریوم

قبل از خرید اتریوم، نیاز به جایی برای نگهداری اترها دارید. کیف پول اتریوم را می‌توانید مانند حساب بانکی خود در نظر گرفته و از آن برای دریافت، ذخیره و ارسال اتریوم استفاده کنید.

کیف پول‌های نرم‌افزاری اتریوم رایگان و به‌ راحتی قابل نصب بر روی گوشی‌های تلفن همراه (اندروید و iOS) یا کامپیوترهای شخصی (ویندوز، لینوکس و مک) هستند. برخی از کیف پول‌ها هم تحت وب‌ هستند و با مرورگرهای اینترنت (مانند کروم) می‌توان به آنها متصل شد. اما کیف پول‌های سخت‌افزاری که امنیت بیشتری دارند، به ‌شکل فیزیکی موجود هستند و باید خریداری شوند.

اگر اتر خود را از طریق بورس خریداری می کنید ، استفاده از کیف پول ارائه شده توسط همان پلتفرم ساده ترین گزینه است. به یاد داشته باشید که دنیای ارز های دیجیتال، مملو از موارد مبادله ای است که تحت حملات هکرها قرار می گیرند. بنابراین استفاده از کیف پول های مجازی می تواند شما را از چنین مشکلاتی برهاند.

نکته مهم این است که باید رمز عبور کیف پول خود را، که کلید خصوصی نامیده می شود، مخفی نگه دارید. چرا که اگر آن را گم یا فراموش کنید، دیگر نمی توانید به کیف پول خود دسترسی پیدا کنید و هرگونه بودجه ای که در آنجا داشتید، اساساً از بین می رود. 

بیشتر بخوانید: اتحاد شرکت‌های مطرح دنیا برای تنظیم استانداردهای جهانی توکنیزاسیون

اگر قصد ذخیره مقادیر زیادی از اتر را دارید، می توانید با سرمایه گذاری در یک کیف پول سخت افزاری ، امنیت حساب خود را بالا ببرید. اینگونه دستگاه ها به اینترنت وصل نمی شوند، آنها رمز خصوصی شما را بصورت آفلاین تولید و ذخیره می کنند که احتمال هک یا سرقت را کاهش می دهد.

کیف پول‌های نامعتبر می‌توانند دارایی‌های شما را به سرقت ببرند. بنابراین، از کیف پولی استفاده کنید که تعداد زیادی کاربر از آن استفاده می‌کنند و به عبارتی امتحان خود را پس داده اند.

برای دریافت اتر، باید آدرس کیف پول اتریوم خود را در هنگام خرید به فروشنده ارائه دهید. آدرس اتریوم یک رشته متنی است که در داخل کیف پول به شما نمایش داده می‌شود و مانند شماره حساب بانکی برای دریافت وجه کاربرد دارد.

به یاد داشته باشید که در دنیای اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال شما خودتان مسئول نگهداری از دارایی‌هایتان هستید. برای مثال، اگر کلمه عبور اینترنت‌بانک خود را گم کنید، خیلی راحت می‌توانید آن را بازیابی کنید، اما در دنیای بلاک چین این‌طور نیست.

حتماً از کیف پول‌ خود نسخه پشتیبان (بک‌آپ) بگیرید تا در صورت مفقودی رمز کیف پول یا خراب شدن دستگاهی که برنامه روی آن نصب است، بتوانید مبالغ خود را بازیابی کنید. معمولاً کیف پول‌ها برای بک‌آپ به شما یک مجموعه ۱۲ یا ۲۴تایی از کلمات انگلیسی ارائه می‌دهند که باید آنها را در جایی امن یادداشت کنید. در صورت وقوع هرگونه مشکل، با آن کلمات می‌توانید به راحتی به دارایی‌های خود دسترسی پیدا کنید.

تفاوت بین اتریوم و اتریوم کلاسیک

از نظر کارایی، هر دو این زنجیره ها (اتریوم و اتریوم کلاسیک) از آنجا که از یک زنجیره گرفته شده اند، یکسان می باشند. بنابراین بیشتر اختلافات بین اتریوم و اتریوم کلاسیک در اختلاف ایدئولوژیکی است. در واقع اتریوم با قوانین جدیدی که برای جلوگیری از حملات هکرها در آینده اعمال شد، به یک بستر جدید تبدیل شد. 

امروزه اکثر کاربران و توسعه دهندگان به اتریوم روی آورده اند، در حالی که حدود 10 درصد از آنها اتریوم کلاسیک را ترجیح می دهند.

با این حال، باید بدانید که از نظر پیشرفت، زنجیره جدید به جدیدترین به روزرسانی ها و بهبود مداوم سیستم مجهز است؛ زیرا توسعه دهندگان اصلی در حال کار روی ETH، یعنی زنجیره جدید می باشند. از دید کاربر نیز استفاده از پلتفرمی که نظارت و تقویت مداوم از تیم در حال توسعه داشته باشد، بسیار حیاتی است.

آیا برای سرمایه گذاری در اتریوم دیر شده است؟

اتریوم ارزی در حال توسعه است که انتظار می رود در آینده محبوبیت آن جهانی شود. اتریوم به کاربران این اجازه را می دهد که معاملات، پرداخت ها و تمامی فعالیت های خود را کاملا مستقل و بدون هر گونه محدودیتی انجام دهند.

از آنجا که این پلتفرم در حال توسعه است و سازندگان آن در پی ارتقا و توسعه آن هستند، ارزش این ارز دیجیتال رشد صعودی دارد. دنیای ارز دیجیتال غیر قابل پیش بینی است اما برای سرمایه گذاری در آن دیر نیست.

بیشتر بخوانید: معرفی 10 ارزدیجیتال معروف جهان به جز بیت کوین

یکی از مهمترین جنبه های شبکه اتریوم این است كه پس از ارسال وجوه، هیچ راهی برای پس گرفتن آنها یا فسخ معامله وجود ندارد. بنابراین، هرگز آدرس را با دست تایپ نکنید، زیرا اساساً رشته ای بسیار طولانی و حساس از حروف و اعداد تصادفی است.

یک اشتباه واحد می تواند منجر به ناپدید شدن بودجه شما برای همیشه شود. بنابراین، حتماً قبل از تأیید معامله ، تمام جزئیات را بررسی کنید.

اگر قصد ذخیره مقادیر زیادی اتر را دارید، سرمایه گذاری در یک کیف پول سخت افزاری را در نظر بگیرید. زیرا ممکن است در اثر حمله هکرها یا فعالیت های متقلبانه، سرمایه خود را از دست بدهید.

در آخر، همیشه به یاد داشته باشید که کلید خصوصی شما تنها راه دسترسی شما به اتر است. مراقب باشید آن را از دست ندهید.





:: برچسب‌ها: اتریوم ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: