انواع توکن و ویژگی های آن
نوشته شده توسط : علیرضا

خوب است بدانید که ارزهای دیجیتال انواع متنوع و ویژگی های متفاوتی دارند. در این مقاله قصد داریم سه نوع اصلی ارزهای دیجیتال را معرفی کنیم.

1. توکن های ارزی

توکن ها به طور کلی از پلتفرم هایی مانند اتریوم پشتیبانی می کنند و معمولا ارزش مادی متفاوتی نسبت به بیت کوین دارند. آنها در اپلیکیشن ها کاربرد دارند و به عنوان دارایی استفاده می‌شوند. اما توکن های ارزی، همان طور که از نام آنها مشخص است، به عنوان روشی برای پرداخت و ذخیره ارزش استفاده می‌شوند، بنابراین کاربرد این توکن‌ها مانند سایر ارزهای دیجیتال (مثل بیت‌کوین) است.

2. توکن های کاربردی

ظهور اتریوم باعث به وجود آمدن توکن‌های کاربردی شد. برخلاف توکن‌های ارزی، این نوع از توکن‌ها به دارندگان‌شان اجازه دسترسی به یک محصول یا سرویس خاص را می‌دهند. توکن‌های کاربردی چندکاره هستند و معمولا بر روی یک بلاک‌چین مانند اتریوم ساخته می‌شوند و در همان شبکه می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. همونطور که از اسم آن مشخص است، ارزش این نوع از توکن ها به کاربردی که در اکوسیستم داخلی دارند، وابسته است.

3. پلتفرم توکن 

ساده ترین و نزدیکترین تعریفی که می شود برای این نوع از توکن ها داد، پلتفرم های منبع باز، مثل اندروید و اپل است. در این پلتفرم ها یک بستر در اختیار شما قرار می گیرد، میتوانید کد بزنید و برنامه های خود را بسازید، دقیقا همین تعریف در پلتفرم های بلاکچینی وجود دارد، پلتفرم های منبع باز که شما میتوانید توسط آنها برنامه های غیر متمرکز خود را توسعه دهید. تفاوت این دو در نحوه کارکرد و ویژگی های غیرمتمرکز بلاکچینی است که میتوانید با استفاده از آن تراکنش درون سیستمی هم داشته باشید.

هرچه تعداد اپلیکیشن های غیرمتمرکز بیشتر شود، ارزش سیستم نیز افزایش می یابد. توکن های اتریوم بر پایه سیستم دیجیتالی بلاک چین اتریوم هستند و یک پلتفرم غیر متمرکز است که برای ایجاد قرارداد های هوشمند و همچنین ساخت بلوک های جدید ترین رمز ارزها در دسته بندی های دیگر است. 

کلام آخر

اطلاعاتی در مورد تمایز ها و تفاوت ها، زمینه انتخاب های صحیح برای سرمایه گذاری در آینده را به وجود می آورد. مهمترین مزیت استفاده از این رمز ارزها حذف واسطه، حذف هزینه های اضافی، غیرمتمرکز بودن، حذف خطا با تکیه بر داده ها و … است.





:: برچسب‌ها: انواع توکن ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: