ویتالیک بوترین : بلاک چین ها مخالف انحصار طلبی هستند.
نوشته شده توسط : علیرضا

ویتالیک بوترین در صحبت با قانونگذاران به این نکته اشاره کرده است که بیشتر با پروتکل های بلاک چین همراه شوند. او گفت آنها می‌توانند به این موضوع کمک کنند که آژانس های ضد انحصار بتوانند با یکه تازی، رفتارها و واکنش های ناسالم کاری سازمان های بزرگ مبارزه کنند.

ویتالیک بوترین با همراهی تیبو شرپل (Thibault Schrepel) استاد دانشگاه هاروارد در مقاله اخیر گفتند که بلاک چین و آژانس های ضد انحصار، هدف مشترکی در خصوص متوقف کردن متمرکزسازی بیش از حد اقتصاد و به عبارت دیگر همان غیرمتمرکزسازی دارند.

بوترین و شرپل در مقاله ای با عنوان “کد بلاک چین به عنوان کد ضد انحصار” اذعان داشتند که آژانس های مخالف با انحصار با تنبیه رفتارهای ضد رقابتی و به منظور جلوگیری از متمرکزسازی زیان آور به تبلیغ و بهبود غیرمتمرکزسازی می‌پردازد. بلاک چین نیز غیرمتمرکزسازی را هدف اصلی عملکرد خود قرار داده است.

اما در سطح کاربردی تر، این گزارش بیان کرده است که امکان پذیر ساختن بلاک چین ها برای شکوفا شدن و عملکرد بیشتر به سود آژانس های ضد انحصار خواهد بود. از آنجایی که تمام افراد فارغ از آنکه کجا قرار دارند می‌توانند در بلاکچین تراکنش انجام دهند، می‌توانند محیط های عادلانه تری ایجاد کنند که در آنها هیچ نیرو و اخبار انحصارطلبانه ای وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اتریوم چیست؟

این مقاله که در روز دوشنبه منتشر شد، اذعان داشته است که آژانس های ضد انحصار در کوتاه مدت باید از برنامه هایی نظیر سندباکس ها پشتیبانی کنند و فضایی را به وجود آورند که بلاک چین ها بتوانند رشد کنند و با نظارت کمتری فعالیت کنند.

شرپل در مصاحبه با کوین دسک توضیح داد که این موضوع می‌تواند شامل بررسی و موشکافی سرسختانه بلاکچین ها شود.

در بلندمدت آژانس های ضد انحصار می‌توانند به ایجاد چارچوب قانونگذاری جدیدی برای این فناوری کمک کنند.





:: برچسب‌ها: ویتالیک بوترین ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: