دربارهٔ کاسموس (Cosmos)
نوشته شده توسط : علیرضا

کاسموس (Cosmos) به عنوان یک اکوسیستم غیرمتمرکز متشکل از بلاک چین مستقل و موازی معرفی می‌شود. هر بلاک چین در کنار همکاری با سایر بلاک‌ها قادر است به صورت مستقل مقیاس گذاری کند و انتقال دارایی‌ از میان زنجیره‌ها را ممکن سازد.

درباره Cosmos

کاسموس از مقیاس پذیری عمودی و افقی برخوردار بوده و توانسته است یکی از بزرگترین مشکلات موجود در شبکه‌های اثبات کار (Pow) را برطرف کند. 

فناوری استفاده شده در کاسموس

تندرمینت (Tendermint) یک الگوریتم اجماع BFT (تحمل خطای بیزانس)  است که اجماع‌ها را به همراه لایه‌های شبکه‌ای بلاک چین در یک مجموعه گردآوری می‌کند. هر یک از توسعه دهندگان در شبکه تنها نیاز به تمرکز بر روی لایه برنامه دارند، به گونه‌ای که با هر زبان برنامه نویسی سازگار باشد.

این امر امکان این را برای بلاک چین‌های خصوصی و عمومی فراهم می‌آورد تا تراکنش‌ها را فورا تایید کنند و میزان پردازش آن‌ها در ثانیه را به هزار عدد برسانند. کیت توسعهٔ نرم افزار کاسموس با ویژگی پیمانگی خود باعث شده است تا توسعه دهندگان به راحتی نرم افزارهای خود را طراحی کنند. علاوه بر این، سایر موتورهای اجماع به شرطی که پروتکل سوکت را در نسخهٔ خود پیاده سازی کنند، می‌توانند از این ویژگی کاسموس بهره‌مند شوند. 

پروتکل ارتباطات میان بلاکچینی (IBC)، توسعه دهندگان را قادر می‌سازد تا بلاک چین‌های مختلف را به هم متصل کنند. کاسموس اولین بلاک چینی است که چنین سطح بالایی از همکاری را در پلتفرم خود فراهم کرده است. این قابلیت تنها محدود به بلاک چین‌های مبتنی بر تندرمینت نمی‌شود، بلکه می‌تواند هر گونه بلاک چین‌ را از طریق (IBC) یا (Peg-Zone) که به عنوان پل ارتباطی بین دو زنجیرهٔ مختلف است، در خود جای دهد.

این امر امکان این را برای بلاک چین‌های خصوصی و عمومی فراهم می‌آورد تا تراکنش‌ها را فورا تایید کنند و میزان پردازش آن‌ها در ثانیه را به هزار عدد برسانند.

نقشه راه

هدف اصلی کاسموس این است تا "اینترنت بلاک چین‌ها" را راه اندازی کند. منظور از اینترنت همان پل ارتباطی بین بلاک چین‌های مختلف است که با یک روش غیر متمرکز با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. هم اکنون، نقشهٔ راه کاسموس شامل پشتیبانی از پروتکل (IBC) و تقویت سطح مدیریت جامعه هنگام بهره برداری و به روز رسانی اکوسیستم می‌شود.

بیشتر بخوانید: دربارهٔ ADA چه می‌دانید؟

توکن اتم

کل عرضهٔ کاسموس ۲۳۷,۹۲۸,۲۳۱ توکن اتم (ATOM) است. روزانه بالغ بر ۴۰ میلیون دلار اتم مبادله می‌شود که بیشترین قیمت ثبت شدهٔ هر توکن تا تاریخ ۱۶ مارس ۲۰۱۹ به میزان ۸.۳۱ دلار بوده است. کاسموس در تاریخ ۶ آوریل ۲۰۱۹ موفق شد از طریق عرضهٔ اولیهٔ سکه ارزشی معادل ۱۷.۳ میلیون اتر،‌ بیت کوین و دلار کسب کند. تقریبا ۷۵ درصد از توکن‌های کنونی از طریق عرضه اولیه فروخته شدند. مابقی نیز نزد شرکت نگهداری شد تا از این میزان ۵ درصد بین سرمایه‌گذاران پایه و ۱۰ درصد بین دست اندرکاران پروژه توزیع شود. 

نحوهٔ استخراج

جالب است بدانید توکن اتم برخلاف سایر ارزهای دیجیتال استخراج نمی‌شود بلکه با روشی به نام الگوریتم اجماع هیبریدی که تلفیقی از اثبات کار و سهام است تولید می‌شود. هرچه اتم بیشتری در فرایند الگوریتم اثبات سهام قرار گیرد، شانس انتخاب نودهای تایید کننده برای تایید تراکنش‌ و دریافت پاداش بیشتر می‌شود. همچنین این امکان وجود دارد که با برگرداندن اتم‌های خریداری شدهٔ خود به شرکت پاداش بگیرد.

اگر یک نود تراکنش‌ها را صادقانه تایید نکند سریعا توسط شبکه شناسایی و توکن‌های او به مدت ۲۱ روز توقیف و مسئله مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر ثابت شود که کوین‌ها فرایند اثبات سهامشان به صورت جعلی طی شده است توسط شبکه از بین می‌روند یا به اصطلاح سوزانده می‌شوند.

در تابستان ۲۰۱۹ حمله‌ای از جانب هکرها صورت گرفت که دورهٔ انتظار ۲۱ روزه را متوقف کرد و به فعالان مخرب اجازه داد تا توکن‌ها را قبل از اینکه سوزانده شوند به حالت اولیه برگردانند و اینگونه شناسایی نشوند. 

نحوهٔ خرید و نگهداری

اتم در فهرست فروش بیشتر صرافی‌های معتبر از جمله بایننس (Binance)، بیت فورکس (BitForex) قرار دارد. شما می‌توانید این توکن را با ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتر، تتر و همچنین پول‌های فیات یورو و واحد پول کرهٔ جنوبی "وون" خریداری کنید. توکن اتم مانند سایر ارزهای دیجیتال برای نگهداری نیاز به کیف پول‌های دیجیتال دارد.





:: برچسب‌ها: کاسموس ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: